سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

نفس تازه کن
نویسنده:علیرضا دهرویه
آمدی و بوی قفس می دهی
زخم تنت را به که پس می دهی؟
آمده ای حنجره ات مال ما
زخم تنت نوبر آمال ما
آمدنت آمدنی بوده است
رنگ نگاهت چمنی بوده است ادامه مطلب...



      

با توجه به تحریف سخنان استاد مصباح متن کامل سخنرانی ایشان را درج می کنم.

متن

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور عزیزان، بسیجیان هنرمند و عزیزان مؤتلفه اسلامی و دیگر عزیزان را خوش‌آمد عرض می کنم.

به چند نکته اشاره می کنم بعضی از اینها به کسانی که شرکت ندارند، ارتباط پیدا می کند و برخی هم نکاتی است که به حضار گرامی ارتباط دارد.

آن نکته عامیادامه مطلب...



      







      

آیت الله وحید خراسانی در بیانات مهمی در آستانه ماه مبارک رمضان به تبیین عظمت ماه مبارک رمضان و تلاوت قرآن و نیز اهمیت عزاداری شهادت امیرالمومنین (علیه السلام) در بیست و یکم این ماه و برخی ویژگیهای حکومت آن حضرت پرداختند.

به گزارش خبرنگار « شیعه نیوز » ؛ ایشان با بیان این حدیث امام صادق (علیه السلام) که فرمودند: اگر جوانی قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او ممزوج می شود، فرمودند: ختم قرآن را برای امام زمان (علیه السلام) انجام دهید،‌ اگر جوانی در هر ماه یک ختم قرآن کند،‌ و ثواب آن را به امام عصر هدیه نماید،‌ آن سلیمان وجود که فضائل صد و بیست و چهار هزار پیغمبر در اوست،‌ با این جوان چه خواهد کرد؟

این مرجع عالیقدر در ادامه سخنان خود،‌ با اشاره به فرمایش رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)‌ که فرمودند:‌ ورع از آنچه که خدا حرام کرده،‌ بهترین اعمال ماه رمضان است،‌ توضیح دادند: حفظ شکم از لقمه حرام و حفظ چشم از نگاه حرام و ترک سایر محرمات بالاترین عمل ماه رمضان است.

ایشان با اشاره به مصیبت شهادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)‌ در ماه رمضان افزودند: کسانی که در روز شهادت آن حضرت همراه دسته های عزا بیرون می آیید و بر سر و سینه می زنید وقت مردن خاتم انبیاء سرتان را به زانو خواهد گرفت چرا که پیامبر فرمودند:‌ یا علی کسی که تو را کشته مرا کشته است یعنی عزاداری روز بیست و یکم عزاداری برای رسول خدا است.

آیت الله وحید خراسانی سپس با بیان برخی ویژگیهای حکومت امیرالمومنین (علیه السلام) افزودند در عهدی که آن حضرت به مالک اشتر نوشت،‌ بر پنج نکته تکیه فرمود: رحمت، محبت، لطف، بخشش،‌ و گذشت نسبت به همه، چه مسلمان و چه کافر،‌ چه یهودی و چه مسیحی. مبادا در قلمرو حکومت تو نسبت به یک کافر کمترین تعدی بشود. اگر مردم لغزش و خطائی داشتند،‌ با آنها طوری رفتار کن که دوست داری خداوند با تو آن گونه رفتار کند.





      

تحقیقات ثابت کرده است که فشار عصبی نه تنها باعث تغییرات خلقی می شود، بلکه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری ها، از سرماخوردگی ساده گرفته تا بیماری های قلبی عروقی نیز می گردد.

راه های زیادی برای مقابله با استرس و فشار عصبی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از مواد غذایی است که در کنترل استرس نقش مهمی به عهده دارند.

غذاها می توانند از راه های ادامه مطلب...


برچسب ها : تغذیه  ,


      

در جوامعی که ادعای برابری  زن ها ومردها را دارند ،کودکان پذیرای نقش های جنسیتی کاملا برابر می شوند ودر جوامعی  که باورها و تعصبات جنسیتی حکم فرماست، کودکان نیز به نوعی پذیرای نقش های جنسیتی متعصبانه و نابرابر می شوند؛ و به همین ترتیب و با گسترش این عوامل، در دوران جوانی افکار و رفتار آنها به شدت متأثر از این گرایشات نابرابر جنسیتی خواهد بود. این رفتارها ابتدا در خانه و سپس توسط دوستان، مدرسه، برنامه های تلویزیونی و... شکل گرفته و تقویت می شوند.

اما در این میان تاثیر خانواده انکارناپذیر است. والدین با انتقال باورهای ادامه مطلب...



      

 شاگردان امام زمان ! نکند شبانه روز بگذرد و شما یک دروغ ولو به عنوان شوخی گفته باشید

در شیخان قم یک نفر دفن است به نام زکریا بن آدم ، گاه گاهی سری به وجود مقدس او بزنید، و با روح او ارتباط پیدا کنید. راوی از حضرت رضا ع می پرسد: آقا! را هم دور است و نمی توانم به حضورت برسم.امام فرمود: مگر گم کردید زکریا بن آدم ؟! الامین علی الدین والدنیا! بارک الله ! چه امتحان دادی ، چه نمره گرفتی ؟ شاگردان عزیز اسلام ! طلاب محترم حوزه علمیه قم ! بکوشید که اگر ولی عصر - عجل الله فرجه - بخواهد برای شما نمره بدهد، بنویسد، الامین علی الدین و الدنیا!ادامه مطلب...



      

قسمت اول: تصویری از قیامت !

 « لَا أُقْسِمُ بِیَوْمِ الْقِیَامَةِ  وَلَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ  أَیَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَلَّن نَجْمَعَ عِظَامَهُ » سوگند به روز قیامت ، و سوگند به (نفس لوامه و) وجدان بیدار و ملامت‏گر (که رستاخیز حق است). آیا انسان مى‏پندارد که‏هرگز استخوان‏هاى او را جمع نخواهیم کرد.

مساله قیامت و معاد، مورد قبول پیروان همه ادیان است; حتى آنان‏که بر اساس فطرت، ماوراء الطبیعه را پذیرفته‏اند بدان معتقدند.

پیشوایان معصوم ما علیهم السلام مسئله دنیا و آخرت و کیفر وپاداش را با تعبیرهاى گوناگون بیان کرده‏اند که همه آن‏ها در واقع،تفسیر و تبیین آیات قرآنى است. آن بزرگواران در جمله‏هاى کوتاه،معانى بلندى را به ره‏جویان ارائه کرده‏اند تا آنان که در پى یافتن‏حقیقت‏اند بدان دست‏یابند و از وادى تباهى جان به در برند.

بیان معصوم به گونه‏اى است که هیچ ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  ,


      

تحذیر از ریا در انفاق

 «انفاق‏» از جمله عبادتهایى است که احتمال خودنمایى و ریا در آن بسیار است. در مساله انفاق، انسان علاوه بر این‏که باید ثواب عمل را در نظر داشته باشد، باید به گونه‏اى عمل کند تا به آبروى شخصى که قرار است‏به او انفاق شود لطمه‏اى وارد نگردد. انسانهاى داراى عزت نفس، از این‏که در جلو چشم دیگران به آنها انفاق شود، ناراحت مى‏شوند.

انسان اگر بتواند به گونه‏اى انفاق کند که حتى‏الامکان انفاق‏شونده او را ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  ,


      

لجن پراکنی و دروغ پردازی یک نامزد ناکام انتخابات علیه نظام برای ادامه حیات سیاسی خود، با استقبال وسیع بدنام ترین عناصر ضدانقلاب و رسانه های همسو مواجه شده که پس از شکست پروژه اغتشاش، دچار انفعال شده بودند. ادامه مطلب...


برچسب ها : سیاسی  ,


      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم