سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

با سلام

امروزه تقریبا اکثر متدینین نیز ذائقه شان فست فودی شده است.بخش مهمی از تغییر در سبک زندگی متاثر از این بخش است.شب نشینی های مفرط امروز دامن گیر همه شده است.نشستن در پارک تا ساعتهای پایانی شب، حضور در گعده های دوستانه و از هر دری صحبت کردن ...... حال کمی نظر به سالهای قبل بیندازیم.حضور در دعاهای کمیل و ندبه، مراسمات مذهبی مثل نماز جعفر طیار در سحرگاه جمعه ها و.... امروز حال و حوصله مراسم مذهبی خیلی کم شده است و از آن طرف چه بسیارند ساعات حضور ما در محافل خودمانی و.... توجیه و توضیح هم برای حضور در محافل و عدم حضور در مجالس دعا و ندبه و...هم برای خودش جالب شده است.آخر کسی که تا پاسی از نیمه شب پنج شنبه بیدار نشست برای صبح جمعه می تواند نماز جماعت صبح و دعای ندبه را با عشق بخواند؟





      

با سلام

مقدمات برای ورود به لیالی قدر بسیاز زیاد است.تصور بفرمایند هر دو بخش ذیل:

افرادی که دلشان برای آمریکا لک زده و خواب و خوراک ندارند تا به آن برسند.اگر با ایشان تماس بگیرند که اوباما برای ایشان فرش قرمز پهن کرده و دعوت ویژه نموده وآن را فرستاده ویژه ایشان نیز آورده است.

افرادی که دل در گرو دین دارند و متاع دنیا براشون پشیزی ارزش ندارد، خبر برسد که رهبرشان ایشان را برای یک مراسم افطار دعوت و قرار است هدایایی نیز به ایشان بدهند.

هردو مورد ، مصادیقشان بفرمایند که حال که خدا،مالک و اربابشان برای شبی آنها را دعوت کرده و سراسر آن شب نیز باران رحمت و مغفرت خودش را بر سرشان می ریزد، واقعا چه خواهند کرد؟

ورود به ماه رمضان را باید در رجب و شعبان جستجو کرد تا ببینم چقدر آماده حضور در مهمانی مهربانم شده ام و ورود به لیالی قدر را در ماه رمضان. به راستی چقدر آماده ایم؟





      

با سلام

تفاوت در سبک زندگی امروز بین افراد در جوامع مختلف از جمله آسیب های جدی است که در مرز انفعال ناگزیریم به آن دامن زده و از باب همرنگ جماعت شدن،سبک را عوض نماییم.

امروز از ما گذشته که بیاییم در این موضوعات حرف بزنیم و قلم فرسایی نماییم چزا که عرض خود بردن و زحمت دیگران داشتن خواهد بود.اصلا در ابن مبحث کاری به شخصیت افراد و سیاست پیش روی آنها ندارم اما ناگزیرم برای روشن شدن بحث مصداقی صحبت کنم.

ورزشکارانی که امروز در فوتبال بازی می کنند آرام آرام دارند سبک زندگی دیگر ورزشکاران را تغییر می دهند و کم ورزشکاری است که منفعل نشده و به این تغییرات دامن نزند..

این که امروز ورزشکاران ما در کدام منطقه از تهران زندگی می کنند و سوار بر چه مرکبی می شوند و خود را با چه کسانی مقایسه می کنند تا به پول های میلیاردی خود بفزایند بحث مهمی است و نباید از آن به راحتی گذشت.

اکثر آقایان منازل پدری شان یا در جنوب تهران بوده یا در یک روستا در دل این آب و خاک.امروز به چه می اندیشند؟سبک را عوض کرده اند.امروز حاضر نیستند در کنار دیگر مردمان در همان جنوب تهران یا در شهرهای دیگر زندگی کنند.باید در تهران و آنهم در بهترین نقاط (آنجایی که به قول آقای دایی باید از متری 12 میلیون تومان کمتر نباشد) زندگی کنند.بهترین مرکب ها را سوار شوند، بهترین مسافرتها را بروند و خلاصه بریزند و بپاشند و ....

چرا به این روز افتاده اند؟در مقایسه خود با دیگرانی که چه در ممالک دیگر زیر توپ می زنند و در مملکت خودمان که راست راست راه می روند و میلیاردی درآمد دارند، مگر ما چه کمتر داریم؟

این سوال کلیدی است:مگر ما چه کمتر از دیگران داریم؟این سؤال رمز تغییر در سبک زندگی است از نوع اسلامی به اسلام لیبرالی یا اسلام مدل ترکیه ای و...به این سؤال دقت کنیم.چقدر تا به حال از این سؤال استفاده کرده ایم؟به میزان استفاده از این سؤال سبک را در زندگی تغیییر داده ایم.به همین سادگی و به همین راحتی

 

 

 





      

به نام خدا


   بیانات مقام معظم رهبری در مورد مادر شهدا:

«بدانید امروز در هیچ جاى دنیا زنانى که مثل این مادران شهداى ما، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانى با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانه‏ تر ایستادند، در این میدان بسیارند. این همان تربیت اسلامى است؛ این همان دامان پاک و مطهّر و نورانى فاطمه زهرا سلام‏ اللَّه‏ علیهاست. شما دخترانِ فاطمه هستید؛ فرزندان فاطمه زهرا هستید؛ دنباله‏ روان فاطمه زهرا هستید»

  مادران بلند همتی که از دامان پاکشان مردان غیور وجوانمرد پا به عرصه شهادت می نهند یقینا در سرای آخرت مورد لطف و عنایت ساقی کوثرمولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه (س) قرار خواهند گرفت.

در آستانه ماه مبارک رمضان، مادر سه شهیدان میرزایی(حسین،علی و احمد)دعوت خالق را لبیک و به رحمت ابدی پیوست.این مادر که در رنج فقدان همسرش، فرزندان قد و نیم قد خود را به سختی تربیت نمود در دفاع مقدس سه فرزند خود را راهی جبهه ها نمود که هرسه در راه اعتلای نظام و انقلاب جان خود را فدا نمودند.این مادر اگرچه در داغ این فرزندان کمر خم کرده بود اما هرگز نگذاشت ناراحتی اش را دیگران بفهمند و سرفرازانه زندگی کرد.خدایش قرین رحمت و در کنار فرزندان شهیدش میهمان خویش گرداند.

روحش شاد.





      

به نام خدا

از جمله مسائل بسیار مهم این است که فرد در گود قرار بگیرد و آنگاه دیگران ببینند او چه میکند.تا قبل از اینکه در معرکه قرار بگیری خواندن رجز فایده ای ندارد.مهم آن است که قدرت بر انجام کاری را پیدا کنی و آن وقت فقط به یک دلیل آن را انجام ندهی و آن دلیل رضای خداوند است.

بیشتر آنهایی که در ورزش جایی پیدا می کنند و مقامی کسب می کنند یا هنرمند سرشناس می شوند و....دیگر نمی توان برایشان حجاب و فضایل اخلاقی را مهم نشان داد و برخی که در ورطه گناه و فساد و...فرو می روند.اما هستند کسانی که تازه بعد از رسیدن به مقام ورزشی ویا...گل می کنند و حاضر نمی شوند ارزش های خود را فدای آن مقام و رتبه کنند.

ادامه مطلب...



      

اکنون ماه شعبان در حال سپری شدن است و رو به اتمام دارد. چه کنیم که از فیوضات این ماه بزرگ بی‌نصیب نمانیم؟

توصیه امام رضا علیه السلام درباره برخورداری از نعمات و فیوضات روزهای آخر ماه شعبان به اباصلت هروی، وقتی که در آخرین جمعه ماه شعبان، خدمت ایشان می‌رود، این‌گونه است    :

اى اباصلت! ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهى کرده‏اى در این چند روزى که باقى مانده است تدارک کن    ...

در ادامه، حضرت به اباصلت توصیه‌هایی می‌فرمایند که یکی از آن‌ها این است    :

در باقی‏مانده این ماه زیاد این ذکر را بگو    :

اللَّهُمَّ إِنْ‏ لَمْ‏ تَکُنْ‏ غَفَرْتَ‏ لَنَا فِیمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْه‏

پروردگارا! اگر تاکنون در این ماه ما را نبخشیده اى، پس از تو می‌خواهیم که در باقی مانده این ماه ما را ببخشى و بیامرزى   .

زیرا خداوند تبارک و تعالى در این ماه مردم بسیارى را از آتش آزاد مى‏کند  .

 

منبع: عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج2، ص52  .





      

با سلام

این روزها بسیار عجیب و امتحان اخلاق مداری است.از منظری متفاوت می توان به آن نگاه کرد.علیرغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وجود نقاط قوت بسیار زیاددر دولت نهم و دهم ، این روزها کمتر آقایان مسؤل به فکر این نکته هستتند و سعی دارند در آخرین روزهای دولت آقای احمدی نژاد ایشان کلا به محاق فراموشی برده شوند.

افتتاح طرح های عظیمی که در این روزها اتفاق می افتد بصورت خیلی کمرنگ از رسانه ملی بازتاب می یابند و از آن طرف برخی اخبار و برنامه ها در صدر قرار می گیرند.بی انصاف ترین انسان ها نیز این شیوه را نمی پسندند.حداقل بیانات آقا را توجه می کردند دست به چنین اقداماتی نمی زدند.توجه بفرمائید من اصلا کاری به دعواها و حرفها و شخصیت آقای احمدی نژاد و اطرافیان ندارم.اما اصل خدمات و فعالیت های دولت نباید تحت الشعاع مسائل امروز قرار بگیرد.

دل هر بیننده امروز رسانه ملی برای رئیس محترم جمهور می سوزد که به کدامین گناه باید مورد بی مهری قرار بگیرند؟این کار درست نیست ولو از طرف هر کسی انجام بگیرد.

دومین موردی که از آن باید عبرت گرفت،  دنیا و پست و مقام های دنیایی است.آدمی که تا دیروز در صدر اخبار و احترام و....بود امروز ببینید در کجا قرار گرفته است؟این برای همه باید درس و عبرت باشد حتی آقایان!!

بالاخره روزی پست از شما نیز گرفته خواهد شد و آن روز است که دیدنی است شخصیت حقوقی شما مهم بوده که در پرتو گرفتن پست ، همه چیز از شما گرفته می شود یا نه ، شخصیت حقیقی شما مهم بوده و تمام آن احترام و عزت سرجای خود باقی مانده است.





      

حزب جمهوری اسلامی، جلسات هفتگی خود را یکشنبه‌ها برگزار می‌کرد. روز یکشنبه هفتم تیرماه 1360 نیز یکی از جلسات هفتگی حزب در دفتر مرکزی حزب واقع در سرچشمه تهران با حضور جمعی از اعضای حزب، نمایندگان مجلس و وزرای دولت برگزار شد. روز عزاست امروز خمینی بت شکن، صاحب عزاست امروز». « می‌کُشم، می‌کشم، آن‌که برادرم کشت»، «مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق». ادامه مطلب...



      

17- سیدمحمد پاک‌نژاد: در سال 1318 در یزد متولد شد. اجدادش از علمای طراز اول شهر و حوزه علمیه یزد بودند. وی دوره ابتدایی را در دبستان ملی اسلام و تحصیلات متوسطه را در یزد و تهران طی کرد. پس از اخذ دیپلم با توجه به علاقه‌ای که به مذهب داشت، لبنان را برای ادامه تحصیل و گذراندن دوره دانشگاهی انتخاب کرد. در لبنان همچنین از محضر امام موسی صدر کسب فیض کرد و برای ادامه تحصیل به آلمان و سوئیس رفت. دکترای خود را در رشته اقتصاد و پایان نامه ای ادامه مطلب...



      

 45- ایرج شهسواری: در سال 1325 در بیجار متولد شد. تحصیلات خود را در بیجار و سنندج تا پایان سیکل ادامه داد و بیجار به عنوان معلم روزمزد به تدریس مشغول شد. پس از اخذ دیپلم، تحصیلات دانشگاهی را تا اخذ فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی ادامه داد. رفراندوم نمی‌خواهیم» او و نطق پرشوری که ایراد کرد، سبب شد، همان روز دستگیر و راهی زندان شود. پس از آزادی از زندان، پیام‌های امام خمینی(ره) را به روستاهای اطراف می‌برد و همین باعث دستگیری مجدد وی شد. ادامه مطلب...



      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم