سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها




      

تصاویر زیر مربوط به سعدآباد برزک است که یکی شروع فصل زمستان و یکی شروع فصل تابستان است.

یک منظره از دو زاویه

یک منظره از دو زاویه





      

  مرحوم علامه مامقانی (ره) در مجلد سوم کتاب شریف «تنقیح المقال» درباره سیدتنا زینب الکبری (س) می‌نویسد:

 «درباره سیدتنا زینب‌الکبری می‌گویم: زینب، و چیست زینب، و چه چیز تو را دانا گردانید (و از کجا درک نموده و دریافتی) که (شرافت و بزرگی و فضیلت و برتری) زینب چیست؟ (پس به طور اختصاص، آن هم یک از هزار هزار آن است که) زینب عقیله یعنی خاتون بزرگوار و گرامی فرزندان هاشم (ابن عبد مناف پدر جد رسول خدا) است، و محققاً صفات حمیده و خوی‌های پسندیده را دارا بود که پس از مادرش، صدیقه کبری (س) کسی دارا نبوده است، تا این که حق و سزاوار است گفته شود: او است صدیقه صغری.

 زینب را در حجاب و پوشش و عفت و پاک‌دامنی (از دیگران) زیادت و افزونی است (و آن این است) که تن او را در زمان پدرش (امیرالم?منین) و دو برادرش (امام حسن و امام حسین) کسی از مردان ندید تا روز «طف» (کربلا، و این که زمین کربلا را طف می‌نامند، برای آن است که طف، زمینی بلند و جانب و کنار را گویند، و زمین کربلا کنار فرات است) و زینب (س) در صبر و شکیبایی (از مصائب و اندوه‌های بزرگ) و ثبات و پایداری و قیام و ایستادگی (در آشکار ساختن حق و درستی) و قوت و نیروی ایمان و گرویدن (به عقاید و احکام دین مقدس اسلام) و تقوا و پرهیزکاری و اطاعت و فرمانبری (از آنچه خدای تعالی فرموده) وحیده و یگانه بود (که پس از مادرش حضرت فاطمه (س) در دنیا، چنین خاتونی که دارای این صفات حمیده و خوی‌های پسندیده بی‌مانند باشد، سراغ ندارم).

و زینب (س) در فصاحت و آشکارا سخن گفتن و زبان‌آوری و در بلاغت و رسایی سخن و سخن گفتن مطابق اقتضای مقام و مناسب حال، گویی از زبان (پدر بزرگوارش) امیرالم?منین (ع) قصد و آهنگ می‌نمود، چنان که پوشیده نیست بر کسی که در خطبه و سخنرانی او (در مجلس ابن زیاد در کوفه، و مجلس یزید در شام) از روی تحقیق و درستی فکر نموده و بیندیشد، و اگر ما (علما و بیان کننده اصول و فروع دین مقدس اسلام) بگوییم: زینب (س) مانند امام (ع) دارای مقام عصمت بوده (از گناه بازداشته شده و هیچ‌گونه گناهی نکرده، با این که قدرت و توانایی بر آن داشته و معنی عصمت نزد ما امامیه همین است)، کسی را نمی‌رسد که (گفتار ما را) انکار کند و نپذیرد.

اگر به احوال و سرگذشت‌های او در طف و کربلا و پس از کربلا (در کوفه و شام) آشنا باشد، چگونه چنین نباشد؟ و اگر چنین نبود، هر آینه امام حسین (ع) مقدار و پاره‌ای از بار سنگین امامت و پیشوایی را روزگاری که امام سجاد (ع) بیمار بود، بر او حمل و واگذار نمی‌نمود، و پاره‌ای از وصایا و سفارش‌های خود را به او وصیت نمی‌کرد و امام سجاد (ع) او را در بیان احکام و آنچه که از آثار و نشانه‌های ولایت و امامت است. نایبه به نیابت خاصه و جانشین خود نمی‌گرداند. [1]

  پی‌نوشت: [1] زینب کبری، ص 144 و 145.

منبع: دویست داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرت زینب؛ عباس عزیزی.





      

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را                                                 که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را





      

 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ







      

 





      

حلول ماه مبارک رجب , ماه خدا , ماه استغفار , ماه ریزش رحمات الهی مبارک باد

  "رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است.

پیامبراکرم(ص) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

 





      

این مستند که توسط «گروه چند رسانه‌ای شفق» تولیده شده است، براساس کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسن روحانی، مصاحبه با مسئولان وقت، مصاحبه با فعالان سیاسی، منابع مکتوب، مصاحبه با سران اروپایی و جراید و سایر منابع ساخته شده است.
زندگی شخصی و مبارزاتی حسن روحانی ازجمله بخش‌های مستند "من روحانی هستم" است. این بخش از زندگی حسن روحانی بر اساس کتاب خاطرات حسن روحانی، روزنامه شرق و مصاحبه‌های تصویری و فیلم‌های آرشیوی حسن روحانی روایت می‌شود.
تسنیم

ادامه مطلب...



      

با سلام.این خبر به روز می شود.

خبر ذیل همین چند روز پیش در خروجی رسانه ها قرار گرفت:

کشتی کره ای با 500 مسافر غرق شد.

این که بر اثر چه اتفاقی این کشتی غرق شده و آیا جعبه سیاه! پیدا شده یا خیر بحثی نیست.اما مهم اتفاقات خارج از کشتی است:

 چانگ هونگ‌وان، نخست‌وزیر کره جنوبی، در پی سانحه غرق شدن یک کشتی در آب‌های جنوبی آن کشور، که 300 قربانی، عمدتا دانش‌آموز، برجای گذاشته است، از سمت خود استعفا کرد.به گزارش یون‌هاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی، چانگ در زمان تسلیم استعفای خود گفته است بابت مدیرت بد بحران و نقش دولت در واکنش به آن پوزش می‌خواهد.پارک گونه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی باید در مورد پذیرش این استفعا تصمیم نهایی را بگیرد.اینکه آیا رئیس جمهوری کره این استعفا را بپذیرد نیز مهم نیست.

مهم این است که بر سراتوبوس واژگون شده در اتوبان آزادگان ایران که تا کنون 8 کشته برجای گذاشته چه گذشته تا کنون؟

1-      دادستان تهران از لحظات اولیه پس از اطلاع از موضوع دستور رسیدگی ویژه و سریع به این حادثه را صادر کرد.

2-      بلافاصله حکم انحلال شرکت متخلف صادر شده است و در برخورد با راننده و این شرکت جدی و قاطع هستیم .

3-      راننده اتوبوس و شرکتی که اتوبوس واژگون شده در بزرگراه ازادگان متعلق به آن است ، تا زمانی که سهم آنها در حادثه مشخص نشود معلق شده اند

4-      برخی از اتوبوس های تهران فرسوده شده اند که نیاز به توجه ویژه دارد.

5-      این نخستین باری نیست که اتوبوس های اسکانیا در کشور حادثه ایجاد می کنند.

  10/02/1393

1-       محسن سرخو با بیان اینکه تقصیر اصلی در این حادثه متوجه شهرداری است، گفت: من مخالف تعلیق شرکت خصوصی مالک اتوبوس هستم. این چه سیستمی است که شهرداری با این عرض و طول نتوانسته تعدادی شیشه داخل اتوبوس را تبدیل به شیشه سکوریت کند؟ من خودم می توانستم برای شهرداری یک کارگاه بزنم و شیشه های سکوریت را تولید کنم!

2-       مجتبی شاکری با لحن تندی گفت: ما می دانیم اتوبوس هایمان فرسوده است، اما یک بودجه محدود داریم و نمی توانیم ناوگان را نوسازی کنیم. اما دلیل نمی شود که برویم جلوی در بیمارستان ها بایستیم و بگوییم هر مجروح و متوفایی که بیرون می برند، به خاطر آن رئیس بیمارستان را برکنار کنیم.

وی سپس گفت: این پروژه استعفا دادن را رها کنیم و در حرف هایمان دقت کنیم و حرف های معقول و درست بزنیم. دُز قضیه را بالا نبریم، زیرا در غیر این صورت موج اول این استعفاها مدیریت شهری را می زند و موج دوم آن ریاست جمهوری را می زند.

3-       پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:شرکت اسکانیا و راننده اتوبوس مقصران اصلی سانحه اتوبان آزادگان

 

به نظر شما به نتیجه ای خواهیم رسید؟تا حصول نتیجه این خبر به روز خواهد شد.





      

این روزها که به واسطه جشن پرحاشیه و اشرافی همسر رییس جمهور در کاخ سعد آباد، همچنان واکنش های متعدد به این موضوع ادامه دارد، جا دارد از منظر تئوریک و جامعه شناسانه به تحلیل این معضل بپردازیم و به این سوال اصلی پاسخ دهیم که تفکر اشرافی گری برای اداره کشور از چه زمانی آغاز شد و چه کسانی بعد از انقلاب «اشرافی گری را یه یک فرهنگ» مثبت و هنجار اجتماعی قابل قبول در جامعه تبدیل کردند؟

پروفسور فرامرز رفیع پور استاد تمام جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی و چهره ماندگار جامعه شناسی ایران در کتاب «توسعه و تضاد» که روایتی جامعه شناسانه از تحولات اجتماعی ایران بعد از انقلاب است، به این پرسش اساسی پاسخ می دهد که بخشهایی از آن را منتشر می شود:

پروفسور رفیع پور در فصل سوم این کتاب مسائل به وجود آمده ی بعد از سال 1368 را در ایران بررسی میکند و با بررسی سه مؤلفه ی متغیر درآمد، شغل و تحصیلات به این نتیجه می رسد که نابراری در ایران نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه میزان نابرابری افزایش پیدا کرده است.

  او معیار کشور را ظواهر مدنیزاسیون نمی داند، بلکه ملاک پایه ای را نابرابری اجتماعی می داند که نه فقط آن را با آمار دولتی، بلکه به صورت مستقیم به صورت جمع آوری آمار و غیر مستقیم میتوان سنجید.

ادامه مطلب...


برچسب ها : اجتماعی  ,


      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم