سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

از آنجا که حکومت ایران آغاز خیزشی اسلامی و حرکتی براساس باورهای اسلامی بود و بخش عظیمی از مردم کره زمین در این باورها مشترک بودند، همگی به نظام نوپای ایران چشم دوخته، برای رویارویی با قدرتها، شیوه جدیدی با مفاهیمی نو یافتند و آن مبارزه با استکبار براساس آموزه‏های دینی بود که هر گونه سلطه کفار و بیگانگان، بر مسلمانان را نمی‏پذیرفت.

قدرتهای سلطه جوی جهانی با حرکتی روبرو گشته بودند که از جهتی یکی از بهترین کشورهای تحت سلطه آنان؛ ایران را از چنگالشان خارج کرده و از سوی دیگر راهی نو در مقابل مسلمانان جهان گشود، تا آنها نیز از سلطه، رهائی یافته، روی پای خود بایستند؛ از اینرو هم نظام سلطه برآشفت و هم مزدوران و دست نشاندگان آنان در سرزمینهای اسلامی بنیانهای حکومتهای پوشالی خود را لرزان و ناپایدار دیدند و تهدیدی بزرگ در کنار خویش احساس کردند.

بهترین گزینه برای مقابله با این پدیده نو ظهور، جنگی همه جانبه علیه نظام اسلامی بود.

دشمنان انقلاب اسلامی جنگی را طرّاحی و بر ملّت ما تحمیل کردند که بازیگر اصلی آن صدام جنایتکار بود.

صدّام فردی قدرت طلب بود که عشق کشور گشائی تمام وجودش را گرفته، از آن مهم‏تر نجات حکومت بعثی خود را در گرو این حمله می‏دید؛ زیرا مردم مسلمان و شیعه عراق از هر کشور دیگری در برابر امواج نورانی انقلاب تأثیر پذیرتر بودند.

جنگی نابرابر آغاز گشت و همه کشورهای جهان؛ اعمّ از شرق و غرب به یاری و تجهیز ارتش عراق پرداختند. آمریکا در معادلات، به طور واضح یک سوی جنگ بود. فرانسه، شوروی سابق، انگلستان، آلمان و... در حین جنگ پیش رفته‏ترین و مرگبارترین سلاحها را برای عراق ارسال کردند.

حاکمان جنایتکار کشورهای منطقه با توجّه به رویکرد جدید و تمایل مسلمانان داخل کشورهایشان به قوانین اسلام و تفکّرات جدید، راه را در مبارزه با حکومت ایران دیدند، به همین دلیل از جهات مختلف به پشتیبانی صدام پرداخته و حمایت از متجاوز در رأس اولویتهای سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی آنان قرار گرفت؛ تا جائی که بعد از هر عملیات جنگی، کاروانهای کمک از این کشورها به سوی عراق سرازیر می‏گشت و دلارهای نفت در اختیار صدام قرار می‏گرفت.

بالاخره جنگ با تمام فراز و نشیبهایش به پایان رسید و با الطاف الهی تثبیت و حفظ نظام اسلامی که در رأس اهداف دفاع مقدس بود، تحقق یافت. بیگانگان از کشور بیرون رانده شدند، توطئه همه کشورهای سلطه جو و حکومتهای مزدور منطقه شکست خورد، سازمان ملل رسما عراق را متجاوز و آغازگر جنگ معرفی کرد و... .

اما پس از جنگ

هنگامی که جنگ پایان یافت و دشمنان از نابودی نظام در چند روز و چند هفته یا چند ماه ناامید گشتند، همت خود را بر جنگ تبلیغاتی و فرهنگی معطوف کردند و در استراتژیهای تبلیغاتی خویش، تهاجم به ارزشهای نظام از جمله ارزش دفاع از دین، استقلال و هویت دینی، در دستور کار قرار گرفت. برخی هم با تئوریزه کردن این تهاجم، آنان را با سخنان شبه فلسفی یاری دادند.

آنان با تکیه بر امپریالیسم رسانه‏ای خویش این مطلب را القاء کردند که به طور کلّی نیازی به این جنگ نبود و مسئولین می‏توانستند از طریق مجامع جهانی به استیفای حقوق بپردازند، جنگ به جز شهادت عده زیادی از جوانان و مردان و زنان کشور و مجروح و معلول گشتن مردم ثمری نداشت.

و برخی از مطبوعات جیره خوار داخلی و مزدوران بیگانه، همین مطلب را در داخل کشور از زوایای مختلف القاء کردند.

آنان هیچگاه تجربه تلخ و ذلّت بار فلسطین را مطرح نمی‏کردند که در مقابل دیدگان جهانیان هر روز جنایت تازه‏ای در این سرزمین رخ می‏دهد و مجامع جهانی در حالی که غالبا اسرائیل را جنایتکار معرفی می‏کنند، کوچکترین ارمغانی برای فلسطین نداشته‏اند.

تبلیغات ما

1- رسانه‏های تبلیغاتی ما نیز رویکردی دارند که قابل بررسی و دقت است.

2-  از رزمندگان دلاور خبری نیست، مگر آنکه با گریه و آه در غم از دست دادن دوستان بر صحنه تلویزیون ظاهر می‏شوند.

3-  هرگز از پیروزیها و موفقیتها، فتوحات و دلاوریهای رزمندگان چیزی دیده نمی‏شود.

4- گاهی فیلمهائی از جنگ ساخته می‏شود که گویی هیچیک از عوامل سازنده فیلم برای یک روز هم در صحنه‏های جنگ نبوده‏اند. به جای شادیهای بی پیرایه و زیبای جنگ، آلات موسیقی را با زور به خورد جنگ و رزمندگان می‏دهند، در حالی که اگر کسی کلیّه خطوط جنگ را می‏گشت، یک مورد رزمنده فُلوط زن نمی‏یافت.

آیا این نوع تبلیغات مهر تأییدی بر تبلیغات دشمن نیست که جنگ هیج ثمری جز بی خانمان گشتن و شهید شدن عده زیادی از مردم نداشته است؟

آیا برای نسلی که جنگ را ندیده، روحیه دلاوری و دفاع ایجاد می‏کند یا آنان را از نام جنگ و مقاومت بیزار می‏سازد؟

آیا این تبلیغات رزمندگان را از جنگ خویش پشیمان نمی‏کند؟

آیا اگر روزی باز نیاز به مبارزه باشد، زنان این مرز و بوم مردان و فرزندان خویش را برای جنگ با رغبت خواهند فرستاد؟ چرا؟!!

چرا هرگز پیروزیها، موفقیتها، فتوحات و دلاوریهای رزمندگان برای مردم ترسیم نمی‏گردد؟

چرا برکات و نتائج جهاد فی سبیل اللّه‏ برای مردم با زبان هنر به تصویر کشیده نمی‏شود؟

چرا نیرنگها و حملات گسترده دشمن و خنثی سازی آن توسط سربازان اسلام به نمایش در نمی‏آید؟

چرا حمایتها، کمکها و تسلیحات کشورهای مختلف جهان که در اختیار دشمن قرار می‏گرفت و مقاومت رزمندگان در برابر این هجوم جهانی به خوبی مطرح نمی‏شود؟

چرا جایگاه معنوی جنگ با توجه به آموزه‏های دینی بیان نمی‏شود؟

چرا فریادهای امیرالمؤمنین علیه‏السلام از دست تن پروران گریزان از جنگ برای مردم تبیین نمی‏گردد؟

تبلیغات جنگ در کشورهای دیگر

در این تبلیغات دو اصل اساسی تعقیب می‏شود:

1. ترسیم جنایات جنگ، ویرانیها و... . در این بین عکسهای کشته‏هایشان را در جایی آورده‏اند؛ اما اجساد کشته‏گان را ـ که دلخراش است ـ نشان نمی‏دهند.

2. بخش عمده‏ای از این تبلیغات به دلاوریها، پایداریها، مقاومت ملّت، پیروزیها و فتوحات آنان اختصاص دارد و در نهایت ورود پیروزمندانه نیروهای جنگ و استقبال پرشور مردم را همراه با تحسین به گونه‏ای نمایش می‏دهد که در ذهن مخاطب چند مطلب ایجاد شود:

الف) دشمن آنان بسیار پلید، سفاک و ددمنش بوده است.

ب) مقاومت نیروهای جنگ، ملّت را از بردگی و ذلّت نجات داده است.

ج) کسانی که در مقابل دشمن جنگیده‏اند ـ خصوصا رهبران آنان ـ باید مورد احترام قرار گیرند.

د) اگر روزی جنگ تکرار شود، به عنوان فردی غیرتمند در برابر دشمن ایستاده، از کیان کشور دفاع کنند.

به امید آنکه روزی تبلیغات ما به سمت و سویی حرکت کند که:

1. جنایات جنگ، تجاوز دشمن، ویرانیها و ظلم و ستمی که بر ملّت رفته است، به خوبی برای نسل آینده ترسیم شود.

2. همراهیهای سلطه جویان جهان با متجاوز در ابعاد مختلف مانند اعطای تسلیحات، هواپیماهای پیشرفته سوپر اتاندارد، میگ 27، سلاحهای شیمیایی و...، کمکهای اقتصادی، تبلیغاتی، سیاسی و...، به تصویر کشیده شود.

3. دلاوریها و مقاومت جانانه رزمندگان اسلام در مقابل دشمن به خوبی نشان داده شود.

4. موفقیتهای بسیار زیاد سربازان اسلام در هوا و دریا و خشکی، فعالیتهای پارتیزانی و... بوسیله فیلمها، سریالها، قلمهای هنرمند، عکسها و تصاویر زیبا منعکس گردد.

5. پیروزیها، فتوحات و آزاد سازی شهرها، بخشها و... در تاریخ اسلام و ایران ثبت شود.

6. کمکها و پشتیبانیهای بی‏دریغ مردم از نیروهای اسلام در مساجد، پایگاههای مردمی و... برای وجدانهای بیدار بیان گردد.

7. تحسین مردم و استقبال آنان از سربازان پیروزمند اسلام منعکس شود.

8. ایثار و گذشت مادران، پدران و خانواده‏ها در اعزام عزیزانشان به جبهه‏ها و تشویق آنان به نبرد با دشمن برای نسل نوپای انقلاب به تصویر کشیده شود.

9. حضور بی پیرایه روحانیون و مسئولان نظام و فرماندهان عالی رتبه نظامی در کنار رزمندگان دلاور اسلام منعکس گردد.

10. بازگشت پیروزمندانه سربازان و بسیجیان و تحسین و استقبال مردم از آنان و نگاه زلال مردم به این نیروها مطرح گردد.

11. و بالاخره جایگاه معنوی و قرب رزمندگان اسلام به خداوند براساس منابع دینی مشخص شود. «اِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِهِ صَفّا کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ»1؛ «خداوند کسانی را دوست دارد که در یک صف در راه او پیکار می‏کنند، [و] گویی بنایی آهنین‏اند.»




برچسب ها : دفاع مقدس  ,


      

گریه بر شهید شوق شهادت را ایجاد می کند
آیت الله جوادی آملی

ناخالصی وجود چگونه می سوزد؟
خدایا تو را شکر می کنم که مرا با درد آشنا کردی تا درد دردمندان را لمس کنم. به ارزش کیمیایی درد پی ببرم و ناخالصی های وجودم را در آتش درد بسوزم و خواسته های نفسانی خود را زیر کوهی از غم و درد بکوبم و هنگام راه رفتن بر روی زمین و نفس کشیدن هوا، وجدانم آسوده و خاطرم آرام باشد تا به وجود خود پی ببرم و موجودیت وجود خود را حس کنم.
نیایش های شهید دکتر چمران

شمرت را بشناس!!ادامه مطلب...



      

احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به آقایان موسوی و خاتمی اعلام کرد: گویا می‌خواهید حاکمیت را به برخورد با خود بکشانید. تردیدی نیست که معارضه چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست. تصمیم به بازگشت بگیرید.

به گزارش الف، متن کامل نامه دکتر احمد توکلی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

برادر محترم جناب آقای میرحسین موسوی
برادر محترم جناب آقای سید محمد خاتمی
سلام علیکم

در دو سه ماه گذشته، حوادثی گزنده و تلخ بر کشور،انقلاب و مردم رفت که حرف‌های شنیدنی و لابد گفتنی بسیاری پیرامون آن‌ها وجود دارد که بحث از آن‌ها در حوصله این مقال نیست. قصد نامه نوشتن به شما را نداشتم؛ چرا که از مکاتبه با جناب آقای کروبی اثر چندانی حاصل نشده است. ولی در روز قدس حوادثی رخ داد و به نام طرفداری از شما شعارهایی داده شد که خود را ناچار از این کار دیدم، تا وجدان‌تان را در معرض سؤالاتی قرار دهم که نه به من، بلکه به مردم توضیح دهید. شما که همواره به‌درستی گفته‌اید پرسشگری ازصاحبان و طالبان قدرت امرمقدسی است، طبعا نباید رنجشی پیدا کنید؛ بلکه" فان الذکری تنفع المؤمنین" اما نکات قابل عرض:

1. در روز قدس کسانی‌که به حمایت شما اجتماع و راهپیمایی داشتند، و کم هم نبودند، شعار می‌دادند:
* استقلال، آزادی ، جمهوری ایرانی
* نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
* مرگ بر...
* ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیمادامه مطلب...



      

سال‌ هایی که کودک در مدرسه ی ابتدایی می ‌گذراند، از نظر تغذیه دوره مهمی است، زیرا رشد کودک در این سنین ادامه دارد، اگرچه سرعت رشد او کمتر از سال‌ های اول زندگی است، ولی باید توجه داشت که هر مرحله از رشد، وابسته به مرحله قبل بوده و مرحله بعد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اصولا دانش‌آموزان به 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان‌ وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف کنند و تعادل و تنوع غذایی در این سنین مهم است.

وعده ی صبحانه، نقش بسیار موثری در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان دارد.

به دنبال نخوردن غذا در طی خواب شب، اگر دانش‌آموز صبحانه نخورد، به دلیل پایین افتادن قند خون، توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری مطالب در مدرسه نخواهد داشت.

دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند، کم‌دقت، خسته و بی‌حوصله‌اند و نمی‌توانند کمبود انرژی، ویتامین‌ها و املاح معدنی را با خوردن وعده‌های غذایی دیگر جبران کنند. بنابراین مادران باید هر روز صبح، صبحانه کودک خود را قبل از این‌که به مدرسه برود، آماده کنند.

تهیه میان‌وعده‌های مناسب و مغذی نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا ساعات نزدیک ظهر، کودک ممکن است گرسنه شود و این گرسنگی، نشستن سر کلاس را برای او غیر قابل تحمل‌ می‌کند.

تمام این موارد، ضرورت توجه به تغذیه صحیح دانش آموزان در مدارس را بیش از پیش آشکار می‌سازد.
بوفه مدرسه مهم استادامه مطلب...


برچسب ها : سلامت  ,


      

اشاره:

این پرسش که سرانجام قوم یهود چه خواهد شد؟ از اساسی‌ترین پرسش‌هاست که به نوعی به سرنوشت صهیونیسم باز می‌گردد و حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفتح دعوتی در مقاله‌ای به طور مبسوط این مسئله را مورد بررسی قرار داده است.  قرآن درباره بنی‌اسرائیل و قوم یهود که توسط حضرت موسی(ع) نجات یافتند و به نعمت‏های خداوندی نایل شدند به بیان ضعف‏های آنان می‌پردازد که این‏ها از خود رفتار ناشایسته به جای گذاشتند، گوساله‌پرست شدند و به انکار آیات الهی پرداختند. نیز قسی‌القلب شدند و پیامبران بنی‌اسرائیل را کشتند و سرانجام خداوند بر آنان خشم ورزید و آنان را دچار ذلت و خواری کرد. در زمان پیامبر اسلام(ص) یهودیان یکی از دشمنان سرسخت مسلمانان شدند و حاضر شدند با مشرکان قریش همراهی کنند و با اسلام بجنگند. آنان آتش جنگ احزاب را بر افروختند و چند بار با مسلمانان جنگیدند.

قرآن درباره قوم یهود می‌گوید:ادامه مطلب...


برچسب ها : قرانی  ,


      

نوجوانی دوره ای است که همه ی ما یا از آن عبور کرده ایم و یا نگزیر از طی آن هستیم . دورانی که بخاطر ویژگی های خاص خود و همچنین تاثیری که بر آینده ی زندگی مان دارد ،بسیار مهم است . عبور شایسته از آن با شناخت بهتر این دوران توسط خود نوجوان و والدین او میسر خواهد بود.

تغییر و تحوّلات این دوره به سه مرحله تقسیم می شود:

مرحله اول: فاصله گرفتن (12ـ14 سالگی)

بروز رشد جسمی و اولین نشانه های بلوغ، با نوعی تمایل طبیعی برای فاصله گرفتن کودک از بزرگ سالان، بخصوص والدین همراه است. این تمایل می تواند در بستن در اتاق یا حمام توسط کودک و یا محرمانه جلوه دادن تغییرات بدن مشاهده شود. این گونه رفتارهای محرمانه و اختصاصی، نقش روانی ـ اجتماعی مهمی در پایان دادن به وابستگی های کودکانه قبلی به والدین و سایر بزرگ سالان ایفا می کند. با افزایش این فاصله، کودک می تواند با دوستان نزدیک خود راز و رمزهایی را مطرح کند و ارتباط های ویژه دوره نوجوانی را با گروه هم سالان و به دور از والدین و معلمان و دیگر بزرگ سالان به وجود آورد. در کودکان عادی، این فاصله تا آنجا گسترش می یابد که به کشف هویت و جنسیت و سایر جوانب رشد «خود» در آنان منجر شود.

 مرحله دوم: جدایی تدارکاتی (15ـ17 سالگی)

این مرحله که هسته اصلی نوجوانی و مشکلات آن است، با رشد بیشتر بدنی و جنسی همراه است و سطح عالی تری از ادراک «خود» را تجلّی می دهد. رشد مغز و توانایی های شناختی نوجوان با درونی شدن حیات عاطفی و ارتباط عمیق تر با گروه هم سالان، جدایی بیشتر ویژگی های روان شناختی نوجوان و باورها و ارزش های او از والدین و بزرگ سالان را به بار می آورد. این جدایی هرچند به ندرت جنبه جدایی مکانی نوجوان با والدین و بزرگ سالان را پیدا می کند، اما معمولا یک جدایی روحی، فکری، ارزشی و رفتاری است و زمینه های ذهنی استقلال را برای او فراهم می آورد. در همین مرحله، انسجام جنبه های مختلف بدنی و جنسی و تصور از خویش به صورت هویت واحد شکل می گیرد و پاسخ گویی به سؤال اساسی «من کیستم؟» به تدریج در ذهن نوجوان تحقق می یابد.

در این مرحله، کسب دانش و مهارت های لازم برای اشتغال یا برای ادامه تحصیل، به عنوان یک نیاز مهم در تعلیم و تربیت نوجوانان مطرح می شود.

 مرحله سوم: ورود مجدّد به مناسبات اجتماعی (18ـ20 سالگی)

چنانچه رشد نوجوان در مراحل پیشین به گونه ای نسبتاً بهنجار صورت گرفته باشد، در این مرحله آخر نوجوانی به تدریج به صورت یک فرد مستقل و خودکفا در مناسبات خانوادگی، آموزشی، شغلی، اجتماعی و فرهنگی ایفای نقش می کند و در چنین صورتی می توان امیدوار بود که مراحل رشد و پرورش او به درستی انجام شده و او آماده است تا زندگی جوانی و بزرگ سالی را با موفقیت آغاز کند و ثمرات رشد و پرورش بیست ساله را در تداوم زندگی خویش آشکار نماید.

 منبع :مجله تخصصی معرفت





      

اندر آداب روز عید فطر

طبیعت با بهار طراوت می‏یابد و معنویت با بهار رمضان اوج می‏گیرد. بهار طبیعت با نوروز آغاز می‏شود و بهار معنویت با ماه رمضان. سردی طبیعت با شکوفه‏های بهاری و سرود بلبلان رخت بر می‏بندد و یخهای عصیان و نافرمانی، با زمزمه‏های نیمه شب رمضان و ترنم دعای رمضانیان آب می‏شود. در رمضان است که می‏توان هفت شهر عشق را پیمود و دیو نفس را بر زمین افکند و در عید فطر پیروزی فطرت بر شهوت را، جشن گرفت.

عید سعید فطر

اگر گردش زمین دور خورشید، آغازگر سال شمسی است واگر تکاپوی ماه بر گرد زمین، نوید بخش سال قمری؛ حرکت سالک عاشق در رمضان المبارک در مدار توحید، طلایه دار سال معنوی است و پیروزی قلب سلیم بر شهوت بدخیم، نوروز آن.ادامه مطلب...



      

 

عیدفطر

جاده‏های پیش رویت را رایحه‏ای زلال در برگرفته است.

جاده‏ها لبالب از عطر سیبند و تو بر درگاه آمدن ایستاده‏ای؛ چونان مسافری که راه دور و درازی را طی کرده باشد. مسافری هستی که هر چند از فاصله‏ای دور راهی شده‏ای، اما هیچ‏گاه، خستگی در تو راه پیدا نکرده است.

پیراهنت سرشار از لطافت است. زلال می‏درخشی بر مسیری سبز که از مبدأ زلال‏ترین لحظه‏ها، سرچشمه می‏گیرد؛ مبدأی که جز در سایه‏سار لایزال خداوند، هیچ پایگاهی ندارد.

تو بنده مقرب خداوندی که سیراب از شراب ازلی‏اش، آمده‏ای تا بر درگاه خاکساری‏اش سر تسلیم فرود بیاوری؛ با پیشانیِ نورانی و سینه‏ای که آسمان‏ها به وسعتش رشک می‏برند.ادامه مطلب...



      

 

 

پیشاپیش عیدتان مبارک باشه

 

عید سعید فطر

امیدوارم هرروزتان عید باشه

 عید سعید فطر





      

1- عید فطر روز تولد دوباره انسان استادامه مطلب...



      
   1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم