سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

زندگانی امام هادی علیه السّلام

 امام ابوالحسن علی النقی الهادی، پیشوای دهم شیعیان، در محلی به نام «صریا» نزدیک مدینه در نیمه ماه ذی حجه سال 212 ه . ق چشم به جهان گشود.[1] پدرش پیشوای نهم، امام جواد (علیه السّلام) و مادرش بانوی گرامی سمانه است که کنیزی با فضیلت و تقوا بود. مشهورترین القاب امام دهم، نقی و هادی است و به آن حضرت ابوالحسن الثالث نیز می‌گویند.[2] امام هادی (علیه السّلام) در سال 220ه پس از شهادت پدر گرامیش که هنوز بیش از هفت سال نداشت[3]، به امامت رسید. آن حضرت در مدت امامت خود، با چند تن از خلفای عباسی معاصر بود که عبارتند از:معتصم، برادر مأمون

ادامه مطلب...



      

امروز، به عرفاتی که در «من»، قد کشیده است، با تمام دلم قدم می‏گذارم! فرصتی دست داده، تا خود، این مدّعی عنوان خلیفه اللّهی را، به پای میز محاکمه بکشانم. باید لحظه‏های خطا کارم را، بی‏هیچ تعارفی، به قضاوت بنشینم! گذشته‏ی اندوهگینم را عارفانه بنگرم و صادقانه به اعتراف برخیزم  .

فردا دیر است! امروز، باید خودم را بشناسم! بدانم کیستم و کجای عالم ایستاده‏ام؟  !

ای روح خسته و آشفته‏ی من! شتاب کن! بلندتر قدم بردار! دیار معرفت، نزدیک است و من، بوی خوش «عرفه» را می‏شنوم! امروز، می‏خواهم غل و زنجیر اسارت از پایت، بگشایم و یوق بندگی «تن»، از گردنت بردارم! می‏خواهم به بال‏های همیشه بسته‏ات، وسعت پرواز ببخشم! ... با من بیا  !

تو را به سرزمینی می‏برم که تمام سروهایش، از بار تعلّق آزادند! به دیاری که زیر   «چرخ کبودش»، تمام «همّت‏ها» رنگ «او» را دارند و دل‏ها، «هروله‏ی» قُرب و اشک‏ها، طعم نیاز و سرها، همه سودای بندگی‏اش را! تو را به سرزمینِ کشف و شهود می‏برم؛ تاعظمتِ گشمده‏ات را بیابی و وسعتِ بی‏نهایتت را به تماشا بنشینی! فردا دیر است  ! همین امروز، باید دنیای درونم را بشناسم و سرگردانی‏ام را به مقصد برسانم! راه سخت و طولانی است و من، توشه‏ای جز حسرت و گناه، به همراه ندارم! باید تا قلّه‏ی «ندامت» صعود کنم و گردنه‏های وحشتناک «جهل و هوی» را دور بزنم. باید از آهِ جانسوز توبه، آتش‏فشان خاموشِ وجدانم را شعله‏ور سازم.

امروز، وسعتِ بی‏نهایت خدا را، به رُخ خود خواهم کشید! باید امروز، ساکنان عرش و ملکوت، با فریاد «اَنْتَ الّذی»های من، هم‏آوا شوند و از اعتراف «انا الّذی»،هایم، به شِکوه، آیند!

باید از برهوت «منیّت‏ها» عبور کنم و دریا دریا گناهم را پشت سر بگذارم!

آه، چه راهِ دشواری را پیش رو دارم!

باید امروز در عرفاتِ وجودم جاری شوم و از رایحه‏ی دل‏انگیزِ «دعا»، مست و سرشار.

امروز، وسعتِ بی‏نهایت خدا را، به رُخ خود خواهم کشید! باید امروز، ساکنان عرش و ملکوت، با فریاد «اَنْتَ الّذی»های من، هم‏آوا شوند و از اعتراف «انا الّذی»،هایم، به شِکوه، آیند!

امروز، صحرای عرفاتِ وجودم را، به بهشتِ دل انگیزی از «عرفه» مبدّل خواهم ساخت و هم‏زمان با هبوط «منیّت‏ها»، لحظه‏ی قشنگِ تولّد «آدمیّتم» را جشن خواهم گرفت.

 





      

مسابقات فوتسال هفته دفاع مقدس با شعار «اخلاق در همه جا» با  حضور تمامی ورزشکاران عضو حلقه‌های صالحین شهرستان کاشان در مجموعه فرهنگیورزشی شهدای بسیج شهرستان کاشان برگزار شد و در پایان تیم‌های برتر معرفیشدند.

مسابقات فوتسال جام صالحین حوزه‌های مقاومت سپاهکاشان در دو رده نوجوانان و جوانان برگزار شد که دررده نوجوانان با حضور هفت تیم از حوزه‌های مقاومت شهرستان برگزار شد و درپایان دو تیم محمد رسول‌الله و شهید گمنام پایگاه بسیج شهید مدنی برزکبه فینال رسیدند که با برگزاری این مسابقه بعد از تساوی 3 بر 3 دو تیم در وقت قانونی، تیم شهیدگمنام پایگاه بسیج شهید مدنی برزک در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی این رده سنی را به خود اختصاص داد.

این موفقیت را به شهروندان برزکی به خصوص ورزش دوستان شهر برزک تبریک می گوییم.

تیم نوجوانان شهید گمنام برزک

 تصاویر را در ادمه ببینید ادامه مطلب...



      

این روزها برخی صحرای عرفات

برخی بین الحرمین حسین(ع) و ابولفضل(ع)

و من...

مرا به رسم رفاقت دعا کنید





      

خدمت آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهدست الان مردم خیلی دست  کم گرفته اند آبرو بردن را

ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد: 1- عمدا نماز نخواندن2- به ناحق آدمکشتن3- عقوق والدین4- آبرو بردن
 
این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی شوند. پسریکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای من تعریف می کرد:به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه میگویی؟می گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی رانبر! الان در زمان ما هیئتی ها، مسجدی ها و مقدس ها آبرو می برندعزیز من اسلام می خواهد آبروی فرد حفظ شود.شما با این مشکل داری؟* دقت کنیدکه بعضی ها با زبانشان می روند جهنم
 
روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند. فکر نکنید همهشراب می خورند و از دیوار مردم بالا می روند. یک مشت مومن مقدس را می آورندجهنم. ای آقا تو که همیشه هیئت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت مینشینند آبرو می برند
 
امیرالمومنین(ع) به حارث همدانی می فرماید:* اگر هر چه را که می شنوی بگویی؛دروغ گو هستی





      

درابتدا باید بدانیم که شیعیان جز با یک حکومت اسلامی جهادی ریشه کن نمی‌شوند، شیعیان بعد از برپایی حکومت اسلامی دو راه دارند: یا اینکه اسلام را بپذیرند! یا اینکه سر بریده شوند، اگر اصرار کردند بر مذهب خود باقی بمانند با آنها باید این چنین برخورد کنید:
اول: همه‌ی شیعیان را چون سر بریدن گوسفند، سر ببرید تا خون سر تا پای آنها را فرا بگیرد، و چه منظره ی بدیعی است زمانیکه تو می بینی اجساد شیعیان در دریایی از خون شناورند و صدای امواج خون رافضی گوشهایت را نوازش میدهد و جنازه هایشان، چشم هایت را به وجد می آورد.
دوم: زنان آنها را به اسارت ببرید و در میان رزمندگان به صورت عادلانه تقسیم کنید .
سوم: کودکان شیعه را به فراگیری تعلیمات اسلامی صحیح وا دارید و توحید و عقیده را به آنها آموزش دهید، و به آنها آموزش های نظامی دهید تا در فتوحات اسلامی از آنها استفاده شود.
چهارم: معابد و ضریح های شرک آلود شیعه را نابود و ویران کنید.
پنجم: خانه های آنها را تفتیش کنید وکتاب های شرک آلود آنها را از بین ببرید.
ششم: روز عاشورا را جشن بگیرید و شیعیان را مجبور کنید درآن شرکت کنند.
هفتم: آنها را مجبور کنید کودکان خود را با اسمائی مانند معاویه، یزید و عائشه و حفصه و... نامگذاری کنند
هشتم: باید به امامانی که ادعا می‌کنند رهبرشان هستند مانند خمینی و سیستانی و
توهین نموده و از آنها بیزاری جویند.

این یاوه پراکنی ها نه از دشمنان قسم خورده که از تکفیری ها که امروز خطر آن دنیای اسلام را تهدید می کند است. فردی است به نام ناصرالعمر.این که او کیست و چه می خواهد با مختصر جستجو به دست می آورید.مهم این است بدانیم در چه دنیایی زندگی می کنیم.

 





      

شهادت مظلومانه باقرالعلوم(ع) تسلیت باد.

گران قدرترین مردم

به امام باقر علیه السّلام گفته شد: گران قدرترین مردم کیست؟ فرمود: آن که دنیا را بهاى خود نبیند.

شهید اول، محمد بن مکى، الدرّة الباهرة من الأصداف الطاهرة (ط - القدیمة مع الترجمة )، 1جلد، انتشارات زائر - قم، چاپ: اول، 1379 ش، ص 28





      

به نام خدا

بارها از فاصله طبقاتی و فرهنگی موجود بعنوان یک معضل یاد شده و حتی گفته شده این فاصله است که دردآور است.در هر نظام اجتماعی مردم می توانند مسئل مختلفی را قابل هضم بدانند و با اندک سختی از کنار آن رد بشوند.اما مسائلی است که نمی توان از آن رد شد و اینجاست توقفگاه و شروع شدن انتقادها.

در شهری کوچک به فکر بودم تا چگونه می توان هزینه های اضافه اعلام تسلیت به فردی را که امروزه با چاپ بنر انجام می شود را تقلیل یا حذف کرد.در مراسم هایی که حقیر شرکت داشته ام بصورت میانگین بین 2 تا 5 میلیون تومان هزینه می شود که بلافاصله بعد از چند مراسم(حتی مراسم اول) دور ریخته می شوند.این مبلغ به دلیل همان فاصله ای که برای شما ذکر کردم برای مثل چون من خیلی بالا بود.

زهی خیال باطل!وقتی در یک مراسم در شهرهای بزرگ کل یک خیابان نه تنها با بنر که با تاج های گل چند صد هزار تومانی پوشیده می شود.حال فکر کنید برای آن مراسم نه 5 میلیون تومان که 50 میلیون تومان خرج تاج گل و ...می شود.

به حال خودم افسوس می خورم که چقدر عقب افتاده ام.

یاد اتفاقی افتادم که بد نیست برایتان نقل کنم.استادی داشتم در کاشان که از نوادر زمان خود بود در زهد و تقوی.حجت الاسلام و المسلمین فتاحی را می گویم.بی نظیر بود.ایشان که به دلیل زهد خود مبالغ بالایی را نه دیده که تصورش را نکرده بود در کلاس درس در مقابل یک چک 2 میلیون تومانی یکه خورد و ابراز کرد آقاجون 2 میلیون تومان خیلی پول است!

حال برای چون منی که 2 تا 5 میلیون خیلی است صرف هزینه جند ده میلیونی برای تاج گل در تسلیت به یک فرد خیلی زیاد و غیر قابل تصور است.من را ببخشید.آخه من بچه پشت کوه ام.





      

در زندگی حضرت علی و فاطمه دوست داشتن هیچ گاه با سوء استفاده و توقعات نابجا همراه نبوده است. بعید نیست اگر بگوییم فاطمه سلام الله علیها محبوبترین زن در نزد شوهر درتمام دنیا بوده است. چرا که یک انسان کامل همسر یک انسان کامل بوده، با تمام لطافتهای یک روح سالم. چنین پیوندی قطعا بسیار عاشقانه و زیبا بوده است  .

همانطور که حضرت علی علیه السلام هم خود در مورد عشقشان می فرماید  :

ادامه مطلب...



      

ماه ذی الحجه آخرین ماه سال هجری قمری است و ماهی است بسیار پربرکت. بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می شد، اهمیت خاصی بویژه در دهه اول این ماه به عبادت می دادند.

ادامه مطلب...



      
   1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم