سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

شروین طاهری
سال گذشته وقتی آمریکایی ها پس از 11 سال دست و پا زدن برای اشغال عراق دمشان را روی کولشان گذاشتند و رفتند، اغلب اندیشکده های راهبردی ایالات متحده بر سر یک تابو متفق القول بودند: «جنگ را ما کردیم اما عراق به ایران رسید 
البته این جمله معترضه یک وجه پنهان داشت که خوی اشغالگری یانکی ها را در مقابل انگیزه آزادیبخش ایران قرار می داد و غرض اصلی آن پایان اشغال عراق توسط آمریکا بود نه اشغال آن توسط یک نیروی جدید. نخستین بار 5 سال پیش«پیتر فان بارن» کهنه سرباز و قهرمان جنگی یانکی در مقام یک تحلیلگر برجسته مسائل نظامی مقاله ای معروف با این عنوان نوشت که در حقیقت زبان حال اغلب دیپلمات های جمهوریخواه یا دموکرات بود: «چه کسی جنگ عراق را برد؟ ایران!» از آن پس بود که سیلی از تحلیل ها و گزارش ها در رسانه ها و اتاق های فکر غربی روی این تابو متمرکز شده بود البته هنوز مانده بود که در پی تاخت و تاز بربرهای داعشی، آنها اتحاد تاریخی 2 همسایه را پس از قرن ها در جهاد بزرگ در آمرلی و صلاح الدین علیه مزدوران نیابتی آمریکا، عربستان و اسرائیل مشاهده کنند ادامه مطلب...



      

روی اول سکه بیانیه هسته ای:

سوال: چطور کبریت بسازیم وقتی اجازه داشتن گوگرد نداشته باشیم چون تو فشنگ هم کاربرد داره؟

برخی می گویند نه جز دلواپسان هستم نه اصلاحگرایان، به نظر من این جمله درستی نیست و قتی پای منافع ملی در میان است.

آنچه به نظر میاید این است که ما باید خیلی از دستاوردهایی را که بدست آورده ایم نابود کنیم، تجهیزاتی که خود ساخته ایم را نابود کنیم و به این امید باشیم که این کشورها سایت های هسته ای ما را ارتقا دهند. آیا تاریخ خود گواه بر این نیست که ما در امید بخشیدن به کشورهای خارجی ضرر کرده ایم؟ آیا نیروگاه بوشهر را فراموش کرده ایم که از قبل از انقلاب شروع شده و هنوز به طور کامل افتتاح نشده است؟ آنچه مسلم است خودباوری ما و اتکا به دانش بومی این دول را به پای میز مذاکره نشانده است.  

سوال: اول اینکه قید رفع تحریم های ثانویه مرتبط با انرژی هسته ای ایران از طرف آمریکا چه معنی دارد؟ تحریم های مرتبط و غیر مرتبط نیز برایم سوال است هم اولیه و ثانویه .دوم اینکه نظارت بر باز طراحی یک صنعت بومی چه معنی می دهد؟ سوم اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده ما الان 17 مرکز پژوهشی بین المللی انرژی اتمی داریم که هفت مرکز در چین و پنج مرکز در آمریکاست ولی در تمام آنها فرآیند غنی سازی و تولید انژی و حتی در دو تای آنها جوش هسته ای در حال بررسی است اما این مطابق این قرارداد این مرکز نوین بین المللی پژوهشی در ایران اجازه تزریق هیچ گونه ایزوتوپی توش وجود نداره .از اون جالب تر که برد ما در این بند که بیان میکنه ما فقط حق تولید دستگاه های جایگزین دستگاه های خراب رو داریم و نه نصب آنها و موظفیم این دستگاه ها و قطعات جایگزین ادوات خراب رو که تولید کردیم در کشور خودمون تحت نظر آزانس نگهداری کنیم دقیقا کجاست؟ ادامه مطلب...



      

 

 «بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصبانه و با تعصبِ تمام، ملت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند.

این را من فقط برای یک عده‌ی خاص نمیگویم؛ خب بله، وقتی ما میگوییم، یک عده متدینین فوراً گوش میکنند حرف را، پیغام هم میدهند فلان چیز راکه خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدینین و افرادی که برای حرف ما حجیت شرعی قائلند، این را نمیگویم؛ من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند.

شما مصنوعات خارجی را که مصرف میکنید، در واقع کمک میکنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد.»

1393/11/29

رهبر معظم انقلاب

به نظر می رسد بیشترین مخاطب این سخنان آقا مربوط به مسولین محترم در نظام باشد.گاهی حواسمان نیست که وقتی به منزل مسولی می روند در حاشیه آن اجناس لوکس خارجی هویدا می شود که این مصداق آن خواهد بود که نکند خدایی ناکرده این حرف آقا به زمین مانده است.

متاسفانه استفاده از اجناس خارجی را ما از بزرگترهامون یاد گرفته ایم و آن ها برایمان فرهنگ کرده اند.به طور حتم بجز مقام معظم رهبری(که از ابتدا بر این امر اهتمام داشته اند) بقیه مسولینی که هنوز اقدامی نکرده اند باید اقدام کنند تا وقتی خودشان منع خوردن رطب می کنند حواسشان باشد رطب نخورده باشند والا هیچ فایده ای مترتب نخواهد بود و نتیجه عکس خواهد داشت.

 





      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم