سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
خرید سال نو

 

در جامعه ایرانی، استقبال از بهار و سال جدید، آداب و رسوم خاصی را به دنبال دارد. اقداماتی همچون انجام خانه تکانی و انجام خرید شب عید، برای ایرانیان بسیار مهم است. اما به نظر می رسد این اعمال در گذشته تا حدودی متفاوت از زمان حال بود.

انجام خانه تکانی در ایام قدیم، به نیت بیرون راندن آلودگی ها، ناپاکی ها و به طور نمادین، بیرون کردن شیطان از خانه محسوب می شد تا به این واسطه همه اعضای خانواده به استقبال سال جدید بروند. در ان زمان اگر افراد و اعضای خانواده ها به خرید شب عید مقید بودند و اهمیت خاصی به این موضوع می دادند، به این دلیل بود که امکان خرید در همه طول سال برای خانواده ها وجود نداشت و به همین خاطر بزرگتر خانواده، مبلغی را برای خرید لباس نو برای هر یک از اعضای خانواده در نظر می گرفت و با همین نیت، خرید عید انجام می شد و کوچکترها و بزرگترها از این عمل بسیار شاد و خوشحال می شدند و لذت بسیار می بردند.

ادامه مطلب...



      

نوروز

مفهوم «تحول حال» در دعای سال نو

مردم در آغاز سال نو دعا می خوانند می خواهند که حالشان را به بهترین حال برگرداند و زندگی شان را متحول سازد. مقصود از تحول حال این است که قلب ها از آنچه غیر خدایی است دور گردد، بصیرت ها روشن شود، وجدان ها به خود آید، و انسان های آزاده، از آمال و آرزوهای دنیوی ببرند و به صلاح و فساد خویش پی ببرند و در نتیجه به سوی تکامل، گام بردارند و به خدا بپیوندند. تحول حال یعنی این که در خویشتنِ خویش دگرگونی ایجاد کنیم و از هواهای نفسانی که انسان را به هلاکت می رساند، دست برداریم. تحویل حال به این است که حبّ دنیا در وجودمان نابود، و به جای آن، حب خدا نهفته شود. تحویل حال به این است که مصلحت جامعه را فدای مصالح خویشتن نکنیم و برای خدا قیام کنیم و بندگان خدا را در سال نو به محبت و برادری دعوت کنیم.

ادامه مطلب...



      

   

 

دانشمندان برای بررسی تعیین میزان قدرت باورها بر کیفیت زندگی انسانها آزمایشی را در دانشگاه هاروارد انجام دادند. 80 پیرمرد و 80 پیرزن را انتخاب کردند. یک شهرک را به دور از هیاهو برابر با 40 سال پیش ساختند. غذاهای 40 سال پیش در این شهرک پخته می شد. خط روی شیشه های مغازه ها، فرم مبلمان، آهنگ ها، فیلم های قدیمی، اخباری که از رادیو و تلویزیون پخش می شد را مطابق با 40 سال قبل ساختند. بعد این 160 نفر را از هر نظر آزمایش کردند؛ تعداد موی سر، رنگ موی سر، نوع استخوان، خمیدگی بدن، لرزش دستها، لرزش صدا، میزان فشار خون و غیره. بعد این 160 نفر را به داخل این شهرک بردند. بعد از گذشت 5 الی 6ماه کم کم پشتشان مقداری صاف شد، راست می ایستادند، لرزش دستها بطور ناخودآگاه از بین رفت، لرزش صدا خوب شد، ضربان قلب مثل افراد جوان، رنگ بیشتر موهای سر شروع به مشکی شدن کرد و چین و چروکهای دست و صورت هم کاهش یافت..
علت چه بود؟ خیلی ساده است. آنها چون مطابق با 40 سال پیش زندگی کردند، باور کرده بودند 40 سال جوان تر شده اند.

قانون زندگی قانون باورهاست. باورهای عالی سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. توانمندی یک انسان را باورهای او تعیین می کند. انسان ها هر آنچه را که باور دارند خلق می کنند. باورهای شما دستاوردهای شما را در زندگی می سازند زیرا باورها تعیین کننده کیفیت اندیشه ها، اندیشه ها عامل اولیه اقدام ها و اقدام ها عامل اصلی دستاوردها هستند





      

وقتی کتاب های تاریخی را ورق می زنی در سطر سطر اوراق آن می توانی فرهنگ کهن و غنی و پرطمطراق ساکنان فلات ایران را با تمام وجود حس کنی. احساسی که من و شما را به تکاپو وامی دارد تا بیشتر فکر کنیم و بیشتر بدانیم و ببینیم؛ جز داشته هایی مکتوب در پیکره فرهنگ و تمدن باستان، اکنون بعد از گذشت چندین سده در شریان حیات صنعتی در کالبد افسون شده امروزی چه در دست داریم.
 به گواه تاریخ ساکنان ایران زمین مردمانی شاد و پرنعمت بودند. آنها تقویمی داشتند که در آن هر سال دوازده ماه و هر ماه سی روز تمام داشت. سی روز ماه هر یک نامی داشت که به آن نام خوانده می شد: هرمزد روز، وهمن روز، اردوهشت روز، شهرور روز، خرداد روز، سروش روز، مهر روز، زامیاد روز و...) هر دوازده ماه هم نامی داشت که در نام های سی گانه روزها تکرار می شد. آریایی های ساکن در فلات ایران، هرگاه که نام روز و ماه یکی می شد آن روز را جشن می گرفتند. این تقویم که به نام تقویم اوستایی معروف است بنابر تحقیق «وست» خاورشناس آلمانی حدود 505 سال قبل از میلاد مسیح در زمان سلطنت داریوش بزرگ مورد استفاده ایرانیان بوده است. ادامه مطلب...



      

قانون اول
خداوندا ! اعتراف می کنم به این که قرآن را نشناختم و به آن عمل نکردم. حداقل روزی 10 آیه قران را باید بخوانم، اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیل نتوانستم این 10 آیه را بخوانم روز بعد باید حتما یک جزء کامل بخوانم.
تاریخ اجرا : 4/5/1369

ادامه مطلب...



      
 
     

دانشجویی به استادش گفت:
استاد! اگر شما خدا را به من نشان بدهید عبادتش می کنم و تا وقتی خدا را نبینم او را عبادت نمی کنم.
استاد به انتهای کلاس رفت و به آن دانشجو گفت: آیا مرا می بینی؟
دانشجو پاسخ داد:
نه استاد! وقتی پشت من به شما باشد مسلما شما را نمی بینم.
استاد کنار او رفت و نگاهی به او کرد و گفت:
تا وقتی به خدا پشت کرده باشی هرگز او را نخواهی دید





      

عکاس: مهدی میرزایی
انتخابات مجلس نهم.12/12/1390 - مجتمع شهید بهشتی برزک - صندوق شماره 1

انتخابات در برزک.عکاس: مهدی میرزایی

حضور حماسی مردم شهر برزک در انتخابات مجلس شورای اسلامی- صندوق شماره 1انتخابات در برزک.عکاس:مهدی میرزاییانتخابات نهم در برزک





      

امام جمعه محترم شهر برزک در حال رای دادن
عکاس: مهدی میرزایی

حضور مردم ولایتی شهر برزک در انتخابات مجلس نهم
عکاس:مهدی میرزایی

انتخاباتانتخابات





      

 

دکتر اردشیر قوام زاده رئیس پژوهشکده خون سرطان و سلول‌های بنیادی خون ساز دانشگاه علوم پزشکی تهران 

برنده جایزه «برترین محقق جهان در زمینه سرطان و بیماری های خونی» شد. 

آمریکایی ها گفتند ایران تحریم است:  

نه ویزا دادند

و نه اجازه دادند جایزه به او داده شود.

اصغر فرهادی را اما

ویزایش دادند

جایزه هایش دادند

بوسیدندش

تبریکش هم گفتند. 

نه فیلم «جدایی» را دیده ام

نه دلم می خواهد ببینم

و نه از سینما سررشته دارم

و نه سینما می روم؛ 

ولی قرآن را تا بحال ورق زده ام

کتابی که قاعده های کلی به دست آدم ها می دهد

از سوی عالمِ کل: 

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ 

قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّـهِ هُوَ الْهُدَى

وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ

مَا لَکَ مِنَ اللَّـهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ

سوره بقرة: 120آیه 

این را صاحبِ قرآن می گوید

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نمیشوند

مگر از مرام و مسلک آنها تبعیت کنی

و اگر بعد از دانستن، از هوای نفسشان پیروی کردی، دیگر امیدی به یاری و ولایت من نداشته باش!

جایزه ات را از همانها گرفته ای... 

دکتر قوام زاده ی عزیز

خیلی مبارک باشه!








      

بدون هرگونه شرح

این دعای همیشگی را زمزمه کنیم:اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

 





      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم