سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

  بی‎تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزة جنسی است. این نیرو که از ابتدای تولد به صورت نهفته در وجود آدمی به ودیعه نهاده شده است. تا زمان بلوغ هم چنان دوران آرام و بی‎تحرکی را پشت سر می‎گذارد، اما به محض شروع دوران نوجوانی آرام، آرام زمان بیداری و شکفتگی آن فرا می‎رسد و رفته رفته تمامی وجود نوجوان را در برمی‎گیرد و بر تمامی رفتار انسان اثر می‎گذارد. به همین دلیل غریزة جنسی و نیروی شهوت فرد را با مشکلاتی مواجه می‎سازد. ادامه مطلب...



      

  در قرآن هم دستورجنگ رسیده وهم دستور صلح. آیات زیادى راجع به جنگ با کفار ومشرکین داریم: «وقاتلوا فى سبیل الله الَّذین یقاتلونکم ولاتعتدوا»(1) وآیات دیگرى. همچنین است درباب صلح: «و ان جنحوا للسَّلم فاجنح لها(2) اگر تمایل به سلم وصلح نشان دادند، توهم تمایل نشان بده». یک جا مى فرماید: «والصُّلح خیرٌ(3) وصلح بهتر است». پس اسلام دین کدامیک است؟
اسلام نه صلح را به معنى یک اصل ثابت مى پذیرد که درهمة شرایط [باید] صلح وترک مخاصمه [حاکم باشد] ونه درهمة شرایط جنگ را مى پذیرد. صلح وجنگ در همه جا تابع شرایط است، یعنى تابع آن اثرى است که از آن گرفته مى‏شود. مسلمین چه درزمان پیغمبر، چه در زمان حضرت امیر، چه در زمان امام حسن و امام حسین، چه در زمان ائمةدیگر وچه درزمان ما، درهمه جا باید دنبال هدف خودشان باشند، هدفشان اسلام وحقوق مسلمین است باید ببینند که در مجموع، شر ایط واوضاع حاضر، اگربا مبارزه و مقاتله بهتر به هدفشان مى‏رسند، آن راه را پیش بگیرند و اگر احیاناً تشخیص مى‏دهند که با ترک مخاصمه بهتر به هدفشان مى رسند آن راه را پیش بگیرند.
پى‏نوشت‏
(1) بقره/ 190
(2) انفال/ 61
(3) نساء/ 128
مجموعه آثار شهید علامه مطهرى ج 14 صلح امام حسن (علیه السلام) صفحه 634





      

وفات حضرت زینب کبری سلام الله

صبر

خداوند برای خصوصیات و ویژگی های اخلاقی ، الگوهایی در عالم تعبیه فرموده که هر کس ، در هر کجا با نظر به اُفق بلند الگو ، بتواند خود را در مسیر جاذبیت آن قرار دهد و به طور مداوم و به عشق رسیدن به سرحدّات الگو از تکاپو و تلاش باز نایستد.

صبر در متون دینی دارای سه شعبه می باشد: صبر در مصیبت ، صبر در طاعت و صبر بر معصیت.

جهان آدمیزادگان بدون درد و رنج متصور نیست. پیمانه ی هر کسی تا بدانجا که گنجایش و وسع داشته باشد، با گرفتاریها در هم آمیخته است؛ (لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی کَبَدٍ ) 1

مصیبت ها کیمیا صفت، مس وجود آدمیان را به طلا مبدل می کنند، ولی اگر مقیاس کربلا نبود و اگر زینب(س) نبود چه بسیار مردان و زنانی که در نیمهء راه باز می ماندند. کربلا تا قیامت مقیاس همگان است تا گرفتاری ها و مشقات خود را با آن توزین کرده و از فشار روحی بر خود بکاهند.

اما صبر چیست؟ صبر در چنان موضعی نشستن حالتی در آدمی است که در اولین مواجهه اش با گرفتاری بتواند تعادل روحی خود را بازیابد و آن گاه واکنش مناسب و به جا اتخاذ نماید.ادامه مطلب...



      

حضرت زینب علیها السلام

زینب در لغت به معناى درخت نیکو منظر آمده و مخفف "زین و اَب" یعنى زینت پدر.

هنگامى که زینب علیها السلام متولد شد مادرش حضرت زهرا علیها السلام او را نزد پدرش امیرالمؤمنین علیه السلام آورده گفتند: این نوزاد را نامگذارى کنید!

حضرت فرمودند: من از رسول خدا جلو نمى‏افتم در این ایام حضرت رسول صلى الله علیه وآله در مسافرت بودند، پس از مراجعت از سفر امیرالمؤمنین به حضرت عرض کردند: یا رسول الله صلى الله علیه وآله نامى براى نوزاد انتخاب کنید. رسول خدا فرمودند: من به پروردگارم سبقت نمى‏گیرم. در این هنگام جبرئیل فرود آمده سلام خداوند بزرگ را به پیامبر ابلاغ فرمود و گفت: نام این نوزاد را زینب بگذارید! خداوند این نام را براى او برگزیده است. بعد مصائب و مشکلاتى را که بر آن حضرت وارد خواهد شد، بازگو کرد. پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله گریست و فرمود: هر کس براى این دختر بگرید مانند کسى است که براى برادرانش حسن و حسین علیهم السلام گریسته باشند.

 

و اما پاره ای از القاب این بانوی بزرگ چنین است:ادامه مطلب...



      

حضرت زینب علیها السلام

 ساغر محبت (جذبه عشق)

 نوافل و مقام ولایت

 امانت های خداوند در دست زینب

 ودیعه ای دیگر

 

بزرگی هر کس را می توان از بزرگی مسؤولیت هایش باز شناخت و آن مسؤولیتی که به عهده عقیله هاشمین بود؛ نسخه ی بدل رسالت و پیام آوری بود. تمام شامات دین ورزی خود را مدیون زینب اند. همچنان که روح مودّت آل رسول و رواج مکتب تشیع در آن بلاد بر اساس روشنگری های اوست.

این مسؤولیت سنگین ویژگی های فوق العاده ای می طلبد که همه آن ها به تمام معنا در اقالیم وجود زینب کبری حضور دارند. بدون این خصایص به دوش گرفتن رسالت و پیام آوری که فقراتی به صلابت کوه می طلبد، امکان پذیر نیست.

 ساغر محبت (جذبه عشق)ادامه مطلب...



      

شهر رجب

-اعمال و عبادات پانزدهم رجب

ـ ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا(س) سال 2 قمری.

ـ تغییر قبله مسلمانان سال دوم هجری قمری.

ـ هلاکت معاویه بن ابی سفیان سال 60 هجری قمری.

ـ وفات حضرت زینب کبری(س) سال 62 هجری قمری.

ـ شهادت امام جعفر صادق(ع) سال 148 هجری قمری.

 

اعمال و عبادات پانزدهم رجب

ماه رجب

شب پانزدهم رجب و روز آن، یکی از شب ها و روزهای مهم سال است و برای عبادت پیشگان و عارفان، از ایام ویژه سال به حساب می آیند.

درهای رحمت الهی در این شب و روز بر روی خلق گشوده می باشد و راه ها و درهای غضب الهی و بدفرجامی، بسته و یا بسیار کم رمق می باشد.

نبی مکرم اسلام(ص) درباره عظمت شب نیمه رجب فرمود: اذا کان لیله النصف من رجب امر الله تعالی خزان دیوان الخلائق و کتبه اعمالهم، فیقول لهم: انظروا فی دیوان عبادی و کل سیئه و جدتموها فامحوها و بدلوها حسنات.

یعنی: هرگاه شب نیمه رجب فرار رسد، خداوند سبحان به خزانه داران و کاتبان اعمال بندگان دستوری می دهد و به آنان می فرماید: در دفتر اعمال بندگان من نگاه کنید، هر گناه و بدی در آن دیدید، در این شب آن ها را محو کرده و تبدیل به حسنات نمایید.ادامه مطلب...



      

زنی عیاش و زانیه و بد کاره بود که در مجالس لهو و لعب شرکت میکرد،یک روز تصمیم گرفت به مسافرت برود همین طور که در حال حرکت به طرف مقصد بود تشنه می شود با زحمت خود را به چاه آبی می رساند به اطراف نگاه می کند که سطلی پیدا کند و از چاه اب بکشد چیزی به دست نمی آورد و مجبور می شود که داخل چاه برود و آب بخورد .وقتی از چاه بیرون می آید سگی را مشاهده می کند که تشنه است و به دنبال آب می گردد .دلش به حال آن سگ می سوزد کفش هایش را بیرون می آورد و آن را سطل قرار می دهد و مقداری از گیسوان خود را هم می برد و از آن طناب درست می کند و به چاه می اندازد و با زحمت زیاد از داخل چاه آب می کشد و سگ را سیرآب می کند بعد می گوید: خدایا سگی را، به سگی ببخش .
چون به یک سگ ترحم می کند و او را سیراب می کند ،خدا هم به او رحم می کند و آب دادن به سگ را وسیله آمرزشش قرار می دهد .بعد زن گریه های  زیادی کرده و توبه می کند و این احسان و نیکی در حق سگ سبب توبه و بازگشتش به سوی خدا می شود و با سعادت از دنیا می رود.
امام علی علیه السلام می فرماید:کسی که به زیر دست خود احسان کند،خداوند رحمت خود را شامل حال او می سازد
دوستان احسان به یک حیوان این همه در زندگی تاثیر خوب دارد، حال احسان به بندگان خدا در زندگی چه تاثیری خواهد داشت؟؟؟؟؟
آدرس:قصص التوابین





      

آنچه در پی می‌آید خاطراتی است از همراهی رهبر انقلاب و شهید بهشتی از زبان آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی*، که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، آن را در آستانه سالروز شهادت شهید بهشتی منتشر می‌کند:

شهید بهشتی ما را راه نداد!ادامه مطلب...



      
      

اعتکاف ؛ تمرین انقطاع از غیر

 
وجود آدمی، همانند پاره خطی است که از دو سو، تا بی نهایت، قابل امتداد است و انسان مختار، بر سر دو راهی انتخاب، ناگریز از گزینش است. آیا به سوی فلاح برود و یا راه ضلالت را در پیش گیرد؟ در این میان، عده ای فلاح را برگزیده و در رسیدن به مقصد، از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. در بیابان، گر به شوق کعبه خواهی زد قدم سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور ادامه مطلب...



      
<      1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم