سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی با اظهاراتی مداخله جویانه در مورد وقایع اخیر ایران گفت: این وقایع شانس گفتگوی دوجانبه واشنگتن با تهران را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "باراک اوباما" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: آنچه که طی هفته های اخیر در ایران روی داده سوالات جدی برای ما بوجود آورده است.

وی به سوال مجری برنامه سی ان ان در مورد اینکه آیا واشنگتن در صدد عمل به گفته خود در مورد مذاکره با ایران هست یا نه اینگونه پاسخ داد که " وقایع اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران تغییراتی را در مسیر مذاکره با تهران ایجاد کرده است."

او در ادامه سخنانش با تکرار ادعاهای دروغین رسانه های خارجی مبنی بر بروز حوادث خشونت بار در ایران، به "اندرسون کوپر" مجری این برنامه گفت: مساله اصلی آمریکا برنامه هسته ای ایران و لزوم توقف آن است.

اوباما افزود: فکر می کنم اقدام بعدی ما به تحولات ایران و تصمیمات مقامات این کشور در چند ماه آینده بستگی داشته باشد. به گفته وی واشنگتن در حال حاضر مشغول چانه زنی با مقامات اروپایی و کشورهای قدرتمند مرتبط با ایران نظیر روسیه و چین برای یافتن راهی در این زمینه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به تصمیم گرفته شده در نشست سران جی 8 در ایتالیا پیرامون ایران و مهلت تعیین شده برای این کشور جهت پاسخگویی به خواست غرب در مورد پرونده هسته ای اش را در راستای همین مساله ارزیابی کرد.





      

یک خانواده مسلمان در سن‌پترزبورگ روسیه، به خاطر عشق و علاقه به رئیس جمهوری اسلامی ایران، فرزند نوزاد خود را "محمود احمدی‌نژاد " نامیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ریا نووستی نوشت: یک خانواده مسلمان ساکن شهر سنت پترزبورگ روسیه (پدر خانواده از اتباع بنگلادش و مادر خانواده از مسلمانان روسیه) فرزند ذکور خود را به نام "محمود احمدی نژاد " رئیس جمهوری ایران نامیدند و هم اکنون شناسنامه این کودک نیز صادر شده است.

به گزارش این خبرگزاری روس، آنها دلیل این اقدام خویش را تمایل به "سیاست، عقلانیت و حسن اخلاق " رییس جمهوری ایران نامیدند.

"رنات والیف " رئیس سازمان اسلامی محلی "مکه " نیز امروز اطلاع داد: شناسنامه و گواهی تولد نوزاد در حال حاضر صادر شده و این نوزاد با این نام نادر، ششمین فرزند این خانواده مسلمان محسوب می شود.

وی به نقل از مادر "محمود احمدی نژاد "، کودک تازه متولد شده سنت پترزبورگی گفت: اگر قرار بود از اینجا نقل مکان کنم، از زندگی کردن در ایران امتناع نمی‌ورزیدم، جایی‌که ثبات است و رئیس جمهوری کشورش از هیچ کس جز الله هراسی ندارد.





      

اول فروردین 88
رهبر انقلاب در جمع زائران رضوی در مشهد با دعوت همه به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دهم، صریحا اعلام می‌کنند حمایتشان از دولت ربطی به انتخابات ندارد و اعلام موضع انتخاباتی نسبت و تشخیص اینکه مردم به چه کسی رای بدهند، به عهده خود مردم است. رهبر انقلاب تکرار می کنند که در این انتخابات و همه انتخاباتها خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوقها هستند.
ادامه مطلب...



      

غنا چیست؟

(غنا از دیدگاه محقق سبزواری)

در این مقاله، به بررسى اجمالى «اباحه غنا از دیدگاه محقق‏» مى‏پردازیم. ابتدا بهادامه مطلب...



      

  

اصول اساسی سلوک عرفانی در کلام امام سجاد(ع)

 

 شش‌ دستور العمل‌ اخلاقی‌ عرفانی‌ از پیامبر اکرم‌ صلی الله علیه و آله و سلم که‌ ادامه مطلب...



      

طلسم گناه

الراضِی بفِعلِ قَومٍ کالداخِلِ فِیهِ مَعَهُم. وَ عَلی کُلِ داخلٍ فِی باطِلٍ أِثمان اِثمُ العَمَلِ بهِ وَ اثمُ الرِضَی بهِ. 

 

هر که به کار گروهی از مردم خرسند باشد، گویا با آنها همراهی کرده است، و هر که در کاری نادرست همراهی کند، برای او دو گناه خواهد بود: گناه همکاری؛ و گناه رضایت به آن. نهج البلاغه، حکمت 154

 اسلام، دینی است کهادامه مطلب...



      

 

در این مطلب به معرفی بیست و یک نوع رئیس و ویژگیهای آن پرداخته شده است.


1- رئیس فداکار (Martyr Boss)
رئیس فداکار هر آنچه را به نفع شرکت باشد انجام داده، می دهد و ادامه مطلب...



      

متن زیر ترجمه‌ خلاصه و ساده شده‌ای از کتابی الکترونیکی (e-book) با این عنوان است: «رسانه‌های اجتماعی چه هستند؟».
رسانه‌های اجتماعی عنوانی است ادامه مطلب...



      

انتخابات و دو روی یک سکه

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری 22 خردادماه به پایان رسید، نتیجه برآمده از این انتخابات به اذعان دوست و دشمن غافلگیر کننده و خیره کننده بود به حدی که هنوز آنان که در دشمن بودنشان هیچکس تردیدی ندارد از کما بیرون نیامده واز هذیان گویی آنان مشخص است که به این زودی ها به هوش نخواهند آمد.

حتما خوانندگان محترم نشریه لحظه به لحظه ایام قبل و بعد از انتخابات را رصد کرده اند و به لطف اطلاع رسانی اصحاب رسانه و مطبوعات در جریان ما وقع قرار گرفته اند.اما نکاتی در جریان این انتخابات در کشور که البته نه،در تهران و دو سه شهر بزرگ اتفاق افتاد که تا کنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی نظیر نداشته است.خوانندگان محترم نشریه اطلاع دارند که نشریه (چه قبل و چه بعد از اتخابات) نخواست خود را وارد دعواهای سیاسی نماید، اما این نه به آن معناست که کاملا منفعل و خنثی از کنار این مسئله مهم رد شده و سهم هرچند ناچیز خود را در مسولیت مطبوعاتی خود انجام ندهد.لذا دراین نوشتاردوروی سکه را مرور می کنیم:از ماهها قبل طبق عرف سیاسی هر کشوری گروههای فعال سیاسی وارد صحنه شده و طبق وظیفه ذاتی خود یا درصدد معرفی کاندیدای خاص ، یا حمایت از نامزدی که احتمال حضور بود و یا صدور بیانیه و اعلام شاخصه های مد نظر آن گروه یا حزب سیاسی اقدام تا بعد از مشخص شدن نامزدهای محترم خود ایشان با مطالعه بیانیه ها و سوابق و خواسته های آن گروه حمایت را پذیرفته و در زیر پرچم آن گروه و حزب نیز قرار بگیرد.

خب اتفاقاتی که در این بخش افتاد نوع نگاه و سلیقه سیاسی نامزدها برای مردم کاملا مشخص و متمایز گردید و می توانست در تصمیم مردم در 22 خرداد نقش بسزایی داشته باشد.البته اتفاق زیبایی که در این دوره اتفاق افتاد ابتکار رسانه ملی در برگزاری مناظره بین کاندیداها بود که طبق فرمایش مقام معظم رهبری کلیت کار بسیار خوب و البته ایرادهای جدی در نوع صحبت نامزدهاداشت که معتقدم با توجه به اولیتن تجربه در نوع خود خوب بود که امید است رسانه ملی بتواند در بخش های بعدی ایرادات را برطرف نماید.

همه چیز آماده و مهیا و انتخابات در موعد مقرر برگزار شد و نکته مهم این است که در روزهای پایانی اتفاق خاصی که دال بر مسئله خاص و مشکوکی باشد اتفاق نیفتاد( عدم تصریح کاندیداهای محترم در آن روزها موید این حرف است).الا یک مطلب و آن مصاحبه مجله تایم با یکی از کاندیداها بود که نباید مغفول بماند و تکات مهمی در آن بیان شد.انتخابات طبق زمان بندی اعلام شده قبلی برگزار و حماسه بی نظیر مردم ایران که ماهها نظرسنجی ها خبر از حضور گسترده مردم می داد به واقعیت تبدیل و چشم دشمنان نظام و انقلاب و مردم را کور کرد.

روی دوم سکه: الف:مانور حضور حداکثری توسط رسانه های بیگانه همانهایی که در دوره های قبل انتخابات را تحریم می کردند ب: باور عده ای ساده لوح بر این مطلب که مردم به اپوزیسیون نظام رای خواهند داد.ج: حضور عناصر مسئله دار در جهت دهی اصلی ح: اعلام هرگونه نتیجه حتی در ساعات رای گیری و خود را پیروز میدان اعلام کردنبر اساس اطلاعات غلط اطرافیان با آمارهای غلط و نظرسنجی های غیر صحیح به نفع ایشان جلوه دادن که ایشان تصوری غیر از آن را نداشته باشد.خ:معاون اول اعلام شده یکی از کاندیداها در رای گیری شرکت اما به کاندیدای دیگر رای داده و آن را رسما اعلام می کندوادامه حوادثی با صدور اطلاعیه ها و بیانیه هاآغاز که نشان از پایانی تلخ داشت.حال تمام اظهار نظرها و محور شدن رسانه های خارجی بر یک نکته و ... بماند.ساعت 2 بامداد23 خرداد بعلت حساس بودنم به یکی از دوستان تلفن تا از نتایج تا آن لحظه با خبر شوم که طبق اعلام ایشان در دور اول آقای احمدی نژاد برنده انتخابات بودند.البته اینکه امسال در سریعترین زمان ممکن نتایج اعلام شد را باید به وزارت کشور تبریک گفت نه اینکه بعنوان یک شبهه مطرح کرد(البته چگونگی این امر را همگان می دانند که هر صندوق پس از بازشماری آراء موظف شده بود فرم 22 که نتیجه در آن قید می شود را به صورت اینترنتی برای وزارت کشور مستقیم ارسال کند) در روز بعد اینکه چه اتفاقاتی افتاد را باز همگان می دانند اما چرایی آن را باید آسیب شناسی دقیق کرد .ایجاد شبهات و ابهامات متعدد در امر رای گیری برای یک منظور و آن ابطال انتخابات کاری بود که در دستور کار قرار گرفته بود.پاسخ این ابهامات و ایرادات نیز اظهر من الشمس است .نکته مهم را می توان در بیانات مقام معظم رهبری یافت که ایشان ایرادات هردو طرف را بیان و تذکراتی جدی را فرمودند.پس ما هم با تاسی به فرمایشات ایشان که قطعا باید فصل الخطاب باشد نباید یک طرفه به میدان بیاییم که اگر چنین اتفاق بیفتد همان ضرب المثل قدیمی خواهد شد که یک طرفه به قاضی رفتن.....

اکنون اول:باید افرای که طبق نظر مقام معظم رهبری در چارچوب نظام قرار گرفته اند خدایی ناکرده کاری نکنند که....

دوم: به فرموده رهبری معظم انقلاب حساب بین دوست و دشمن را باید جدا کرد و مبادا در این برهه حساس دشمن را با دوست اشتباه گرفته و دوستان را با کمترین حرف دشمن بپنداریم.

سوم:رئیس جمهور محترم نیز با استفاده از نظرات تمام نخبگان و کارشناسان با هر سلیقه ای همگان را در ساختن میهنی آباد و آزاد شریک کنند.

چهارم: همگان در اظهار نظرها و اختلاف نظرها به فرموده حضرت آیت اله جوادی آملی به اختلافاتی دامن نزنند که هیچ کاری آنرا حل نخواهد کرد جز توبه و انابه به درگاه خداوند

و در آخر: پیگیری شعارهای بحق رئیس محترم جمهوری در ایام انتخابات و تکمیل کارهای باقیمانده بعهده همه ارکان نظام و دولت است که باید با تعامل و همکاری انجام شود.





      


یه مارگیری نشسته بود دم لونه یه مار خوش خط وخالی.می خواست بگیردش.یکی از اولیای خدا که منطق حیوانات رو هم ادراک می کرد از اونجا می گذشت.ماره رو کرد به این عبد صالح خدا و گفت: این می خواد منو بگیره.خیال کرده می تونه منو بگیره.رفت و بعد از چند دقیقه که برگشت دید که اون شخص ماره رو گرفته و گذاشته تو کیسه داره می بره.به ماره گفت تو که گفتی نمی تونه منو بگیره.پس چی شد؟ماره گفت:من عاشق یکی از اسماء خداوند هستم.این منو قسم داد به اون اسمی که عاشقشم. گفت خستم کردی دیگه بیا بیرون.اسم محبوب منو آورد منم به خاطر عشق به محبوبم اومدم بیرون.گفتم ولش کن اسم حبیبم رو برده بذار برم تو دامش.


اما من در راه محبوبم چه کردم؟ کاری کردم که بگم خدا این کارو فقط و فقط برای تو انجام دادم؟






      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم