سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها


سوار بر هلی کوپتر در آسمان کردستان بودیم. دیدم صیاد مدام به ساعتش نگاه


   می کنه. وقتی علت کارشو پرسیدم گفت: الان موقع نمازه. بعدش هم به


    خلبان اشاره کرد که همینجا فرود بیا. خلبان گفت : این منطقه زیاد امن


      نیست . اگه اجازه بدین تا مقصد صبر کنیم. گفت: اشکالی نداره ما


           باید همینجا نماز بخونیم. هلی کوپتر نشست. صیاد با آب


               قمقمه ای که داشت وضو گرفت و به نماز ایستاد.


                             ما هم به او اقتدا کردیم.


                                                               (امیر دلاور/صفحه 77)





      


*تنها نیایش است که می تواند غربت مرگبار ما را به انس با جهان هستی مبدل نماید.


********************


*هیچ عملی بدون عکس العمل در صحنه هستی بوجود نمی آید خواه خوب و خواه زشت.


********************


*سعادتمند کسی است که همواره خود را در مرز "طبیعت" و "ماوراء طبیعت" احساس کند.


********************


*حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد. این کشتی از قطره اشک مقدسی می


گذرد که برای حسین ریخته شود.


********************


*صبری که سکوی پرواز است برای پرواز در فضای والای انسانی و موجب تجلی خدا بر انسان


صبر در مقابل لذت هاست





      

پسر کو ندارد نشان از پدر !

از فرزند آن شهید که می نگارد «هربار که هفتم تیر می رسد سفره دل گرفته‏ ام را نزد تو می گسترم» باید پرسید، آیا پدرتان نفرمود:«چون اصل ولایت فقیه ، یعنی رهبری و امامت یک اسلام‏‌شناس عادل درستکار مورد قبول مردم در قانون اساسی ما به عنوان یک وسیله‏ اعتماد و اطمینان برای جامعه تصویب شده است رئیس جمهور ما باید نسبت به‏ این اصل هم کاملاً آشنا باشد و هم ایمان داشته باشد؟»
 
‏بهره گیری برخی اصلاح طلبان از مقولات احساسی و پوپولیستی برای سرپوش‏ گذاردن بر بی برنامگی و خطاهای ماضیه و حال آنان، در انتخابات اخیر‏ فراوانی محسوس داشته و به ویترین آمدن فرزند یکی از اوتاد نظام جمهوری‏ اسلامی امری مترقبه و کم‌مایه است. اما آنچه نگارنده را برآن داشت تا‏ سطوری را به بازخوانی گرایشات و مبانی فکری آن شهید بنگارد، برداشتن گامی‏ کوچک در برابر مصادره تلخ حزبی ایشان است.
‏یکی از دغدغه های مهم شهید بهشتی، پرهیز سیاسیون از احساسات محوری و‏ کمرنگ نمودن استدلال و تعقل جهت فریب مردم بود. این امر اتفاقاً نمودی واضح‏ در پروپاگاندای اصلاح طلبان در انتخابات اخیر داشته است. ‏ فقدان ارائه برنامه و تأکید بر احساسات موج رنگی و تأکید صرف بر شور‏ هواداران در فیلم های تبلیغاتی آقای موسوی، فرار مطلق از پاسخگویی به‏ سؤالات بسیار دکتر احمدی نژاد در مناظره ، اکاذیب مکرر در تحریف آمارها و‏ تکیه بر منابع آماری صهیونیست، اعلام کودکانه و عوام فریبانه پیروزی پیش‏ از پایان رأی گیری و خودتبریکی! و فاجعه آمیزتر از همه لاپوشانی شکست و«‏نه» شنیدن از ملت با اتهامات عوام فریبانه بسیار در باب تقلب در انتخابات‏ واضح ترین مصداق از دغدغه مهم شهید بهشتی است: «عوام فریبی» یعنی فریب دادن ...کسانی که به دلیل فقدان آگاهی و شناخت‏ و بینش های دینی و اجتماعی و سیاسی بسیار سهل و سریع در دام القائات و‏ نیرنگ افکنی های افراد و گروه ها گرفتار می آیند و تحت تأثیر فضاسازی های‏ باطلشان قرار می گیرند و در مسیر تحقق اهداف و مطامع گوناگون آنان که‏ گاهی فکری و اعتقادی است و گاهی مالی و اقتصادی است و زمانی اجتماعی و‏ سیاسی است و گاهی نیز حزبی و جناحی است به تحرک و تلاش مکرر در می آیند‏ و بدون درک و فهم و تعقل و خردورزی و در یک حالت خاص و ملتهب عاطفی و‏ احساسی تحت تابعیت و فرمانبرداری کامل افراد و جریان ها قرار می گیرند. موسوی و هم‌سنگرانش در حالی تنها حق و حقیقت به سود خود را در باب آرای‏ مردم، اوامر ولی فقیه و نیز نهادهای انقلابی می پذیرند که
‏- ازصفات نیک آن عالم ژرف اندیش پذیرفتن حق بود، حتی اگر به ضرر او تمام‏ می شد. (?)
‏موسوی ویاران گروهی اش در حالی مصالح ایران و نظام را با دروغ های خود برای‏ رسیدن به قدرت به بازی گرفته و برق چشمان طماع قاتلین شهید بهشتی را‏ فروغی نو بخشیده اند که آن بزرگوار معتقد بود:
‏-ایفای وظیفه سیاسی، غیر از سیاست بازی است. سیاست بازی یعنی خودپرستی‏ یعنی مقام پرستی، یعنی سودپرستی، یعنی فدا کردن مصالح جامعه در راه مسائل‏ شخصی، یعنی دروغ زنی و دروغگویی(?)
یکی از ‏ فرزندان آن شهید هم آوا با سایر هم سنگران و هم نوا با شیمون پرزها، برای برخورد‏ با ایادی مسلح منافقین و انگلیس و سیا اشک می ریزد و غیر منصفانه‏ هواداران متین موسوی را با اغتشاشگران یکی می نماید اما شهید بهشتی‏ همچون هر صاحب درایتی معتقد است:
‏-گروه‌هایی که در برابر جمهوری اسلامی ایستاده اند، قیام مسلحانه دارند و‏ اینان در هر شکل و هر لباسی که باشند، محکومند(?)
‏ایشان در تقابل با سازشکاری های دولت موقت در برخورد با آشوبگران کردستان‏ گفت:
«ملت به ما اجازه نمی دهد با آن روش سر سازگاری نشان دهیم. (?)
‏از برخی عزاداران ظاهری شهید بهشتی باید پرسید که به سخره‏ گرفتن رأی ملت، قانون و شورای نگهبان و زمینه سازی برای ریختن خون جوانان‏ بیگناه، رایحه «شیفتگی خدمت» دارد یا بوی متعفن «تشنگی قدرت»؟
‏از فرزند آن شهید که می نگارد «هربار که هفتم تیر می رسد سفره دل گرفته‏ ام را نزد تو می گسترم» باید پرسید چرا تنها در یکی از این هفتم تیرها‏ بجای سفره‌اندازی، لختی نمی اندیشد که آیا راه پدر که مواضعش امریکا را‏ چنان عصبانی می نمود که با تحقیر می فرمود «از آن عصبانیت بمیر» با وی‏ و چند مدعی روشنفکری که اوباما و رضا پهلوی و مرکل و پرز با آنها همدردی‏ می کنند یکی است. امروز امریکا از دست شما عصبانی است یا دل دوستان از‏ نیرنگتان پرخون، آیا پدر بیش از آنکه از سفره شما شاد شود از بازگشت شما‏ به راه ایشان خشنود نخواهد شد؟
‏آیا ایشان نفرمود:«چون اصل ولایت فقیه ، یعنی رهبری و امامت یک اسلام‏‌شناس عادل درستکار مورد قبول مردم در قانون اساسی ما به عنوان یک وسیله‏ اعتماد و اطمینان برای جامعه تصویب شده است رئیس جمهور ما باید نسبت به‏ این اصل هم کاملاً آشنا باشد و هم ایمان داشته باشد؟»
‏آنانی که بدنبال چاهی می گردند تا آهی برکشند، در عوض سر فرو بردن در‏ برف و چاه، از فضای ملتهب و غوغاسالارانه ای که خود والد آنند لختی برون‏ آمده تا فریادهای بلند آن شهید بی بدیل را در حمایت از امام و ولایت فقیه‏ بشنوند. ایشان در سخت ترین روزها لحظه ای از فدا نمودن همه داشته های خود‏ و در رأس آن آبروی بلند خویش دریغ ننمودند باشد که ولی فقیه زمانش در‏ برابر دشمنان داخلی و خارجی احساس تنهایی نکند و در آخر نیز جان عزیزش را‏ در این مسیر هبه نمود.
‏به تلاشگران مصادره آن شهید باید گفت سر از چاه در آورید و به اوضاع خود‏ در این جبهه بنگرید که شما و دوستانتان که در مراسم ایشان اشک ریختید در‏ دفاع از ولایت در جبهه شهید بهشتی‌اید یا در آن سوی میدان ؟
‏و در آخر از فرزند ایشان باید پرسید شما که از سبز بودن اندیشه‌هاتان می‏ گویید اما با فاصله گرفتن از منطق و قانون حتی در میان موج سیزده میلیونی‏ سبز نیز منزوی شده‌اید، آیا ریشه این سبز بودن را در دل آرای ملت و‏ قانون اساسی این کشور نضج داده‌اید و یا در لبخند نامحرمان. چه زود‏ فراموش نموده‌اید این آخرین جمله از وصیت نامه پدر را که بر خلاف شما سبز‏ بودنش ریشه در همین خاک داشت:« پشت هر سنگی روییده‌ایم، با هر بوته ای‏ رسیده‌ایم، بر هر شاخی بر داده‌ایم» ما در این آب و خاک سبز می شویم، ما‏ بی شناسنامه نیستیم. (?)
‏ارجاعات:
‏?- شهید بهشتی، روزنامه جمهوری اسلامی 02/04/86 صفحه عقیدتی
‏?- مرزداران، ش ??
‏?- سخنرانی ها ومصاحبه‌های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، تهران : مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج?، ص?6-?7
‏?- علی قائمی، نگاهی به زندگی و گزیده افکار شهید بهشتی، قم: شفق، بی‌تا،‏ ص??-??
‏?- گفتارها، انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی، بی تا، ج?، صص ???و ???
‏?- آخرین جمله وصیت نامه شهید بهشتی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه.

خسرو روح‌اللهی

 





      

در یکی از سایت ها مطلب ذیل را خواندم به نظر آمد متعادل نوشته شده و اگر چه شاید به جاهایی از آن اشکال وارد باشد اما کلیت آن را مناسب دانستم.لذا تقدیم میکنم:ادامه مطلب...



      
 لباس هاى اتو شده و ملحفه هاى صاف و اتوکشیده هم تمیزتر و زیباتر به نظر مى رسند و هم ادامه مطلب...



      

محیط خانه تاثیر زیادی بر سلامت و کیفیت زندگی ما و افراد خانواده‏مان دارد. خانم‏های خانه‏دار چون مسوولیت بیشتری در خانه به عهده دارند، کارهایی مانند آشپزی و سرو سامان دادن به کارهای خانه را انجام می‏دهند و مشارکت سایر افراد خانه در کارهای خانه هم معمولا با اطلاع و نظر خانم خانه انجام می‌شود، نقش مهم و حیاتی در تامین سلامت و ایمنی افراد خانه دارند...

روی صحبت ما هم با خانم‏های خانه‏دار است؛ خانم‏هایی که با توجه به نکاتی ساده اما مهم می‏توانند سلامت و ایمنی را در محیط خانه به همه اعضای خانه هدیه کنند؛ نمونه‌اش همین 5 نکته زیر:ادامه مطلب...



      

در 9 ماه منتهی به سوم تیر 1384، دست کم 8 نفر از مقامات امنیتی و جاسوسی کشورهای انگلیس، آمریکا، هلند و ... تحت پوشش های دانشگاهی، رسانه ای و دیپلماتیک وارد تهران شدند. ماموریت آنان، تجدید ساختار و سازمان «فعالان جامعه مدنی» برای کمک به پیروزی اصلاح طلبان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

3- شاه کلید انگلیسی ادامه مطلب...



      

یک فیلم مستند آمریکایی نسبت به گسترش شدید و افزایش بی وقفه رشد اسلام در کشورهای اروپایی، به مقامات این کشورها به شدت هشدار داده و فاش کرد که در سال 2016 میلادی یک دولت اسلامی در اروپا تأسیس خواهد شد. ادامه مطلب...



      

قصه احمدی نژاد ( همراه با داستان انتخابات 22خرداد)

      پسری باهوش و زیرک بود و از کودکی علاقه به علم و دانش داشت. او یک آهنگر زاده و شهرستانی بود.


نوجوانی احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

 از بچه مذهبی های محلشون بود.


کاشان حامی  kashanhami


 می­شد حدس زد که اعتقادات دینی محکمی دارد.


کاشان حامی  kashanhami

  با رتبه خوبی وارد دانشگاه شد.


کارت دانشجویی احمدی نژاد - کاشان حامی  kashanhami

  عضو فعال انجمن اسلامی و با بچه های آنجا حسابی دم خور بود


احمدی نژاد دانشجویی - کاشان حامی  kashanhami


 تحمل فساد و اشرافی گری حکومت برایش سخت بود.


کم کم با امام آشنا و علاقه مند و شیفته او گردید.


امام و احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

،   انقلاب پیروز  شد. 



   انقلاب ضعیف و نوپاست، کشور ثبات لازم را هنوز پیدا نکرده ، حزب بعث عراق برای حمله به ایران توسط بعضی قدرتها وسوسه می شود


 لشکر زرهی صدام از  غرب و جنوب به کشور ما حمله میکند.


  "فصل دفاع فرا می رسد"با دوستانش به جبهه می رود.


احمدی نژاد و جبهه- کاشان حامی  kashanhami


  دوستانی که بعضی از اونها دیگر در عالم خاکی نیستند.


جبهه احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami


 در?? سالگی فرماندار خوی  می شود.


 جنگ تمام شد. 



دولت به او پیشنهاد استانداری تازه تاسیس اردبیل را داد. از فرمانداری ماکو به اردبیل آمد.


اردبیل استانداری- کاشان حامی  kashanhami

مدتی بعد  شورای شهر دوم به دنبال یک شهردار مناسب و کارشناس برای تهران بود. پیشنهاد مسولیت شهر را به او دادند.  او هم پذیرفت.


تهران احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami


 چند سال دیگر نیز گذشت...

تا اینکه سرانجام در یک روز ساده  که شهردار در حال استراحت بود.


خواب احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami


  سحر گاه از خواب بیدار شد. 


کاشان حامی  kashanhami

شهردار صبحانه اش را خورد.


احمدی نژاد صبحانه- کاشان حامی  kashanhami


 کفشهای بنددارش را پوشید تا راهی مسجد شود.


احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

جمعیت زیادی درب مسجد جمع شده بودند. و یک صدا می گفتند: شهردار مردمی ما رئیس جمهور ماست.


استقبال مردمی - کاشان حامی  kashanhami

 او مثل همیشه با روی خوش جواب داد.


کاشان حامی  kashanhami

گفت زود است هنوز صبح نشده.

چند روز بعد ثبت نام کرد. 


انتخابات - کاشان حامی  kashanhami


 رقابت  شروع شد ، حریفان  قدر و انتخابات داغ داغ .


 نام او در حلقه فرضی نبود. 


کاشان حامی  kashanhami


  در مرحله اول کمتر نگاهی به سمت او رفت.

کاشان حامی  kashanhami


 ولی او محکم و جدی آمده بود.


احمدی نژراد محکم- کاشان حامی  kashanhami

شعار خوبی انتخاب کرده بود.


احمدی نژاد انتخابات- کاشان حامی  kashanhami


  گفتمان عدالت طلبی کاملا فراموش شده بود.


لزوم عدالت- کاشان حامی  kashanhami


 فضای فرهنگی نیاز به هوای تازه داشت.


کاشان حامی  kashanhami


 

  بعد از موفقیت در مرحله اول، بعضی ها تازه فهمیدند حضور او جدی است و اتفاقا تصمیم قطعی برای ماندن دارد.


کاشان حامی  kashanhami

با اینکه دیر آمده بود  ولی خیلی زود او را شناختند.


کاشان حامی  kashanhami

مردم از سادگی او لذت می بردند و سادگی و صداقت وی در دل آنها نشسته بود.


کاشان حامی  kashanhami

ابراز احساسات و لبخند او را هم دوست داشتند.


مردم احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

 رقابت تنگاتنگ و فشرده شده بود.


کاشان حامی  kashanhami


 بعضی ها شمشیر را از همان ابتدا از رو بستند و تهمت و تخریب علیه او را با غلظت زیاد شروع کردند.


کاشان حامی  kashanhami

 موج حملات به سویش سرازیر شد.


کاشان حامی  kashanhami


 ولی در آنسو و در میان مردم، گاهی هجوم احساسات پاک آنها، کار را برای وی سخت می کرد. 


کاشان حامی  kashanhami

 در همه حال،


کاشان حامی  kashanhami

 

و در همه جا از خدا کمک می خواست.


نماز احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

، گام دوم را هم با موفقیت برداشت.


کاشان حامی  kashanhami

 مسیر راه برایش مشخص بود.


کاشان حامی  kashanhami

  بند کفشهایش را محکم تر بست.


احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

دوباره از خدا کمک خواست تا در این راه یاری اش کند.


احمدی نژاد نماز- کاشان حامی  kashanhami

از امام عصر مدد جست.


مسجد جمکران- کاشان حامی  kashanhami

و از محبوبیتی که بین مردم کوچه و بازار داشت.


کاشان حامی  kashanhami


 و سادگی اش که به دلها می نشست.


ساده زیستی احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami


 البته در این راه دعای معلم اولش هم موثر بود.


احمدی نژاد معلم کلاس اول - کاشان حامی  kashanhami

توانایی های خودش هم به کمکش آمدند.


کاشان حامی  kashanhami

تیمش را انتخاب کرد.


احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

تا گامهایش را محکم تر بردارد.


احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

 بعضی  گروههای داخل دایره قدرت، هنوز او را غریبه می دانستند. با او نامهربانی شد و از تخریبش چیزی کم نگذاشتند.


کاشان حامی  kashanhami

 از دست آنها به خدا پناه برد.عده ای پر ادعا عکسش را آتش زدند اما بر خلاف مدعیان برنیاشفت و با آرامش جواب داد.


دانشگاه امیر کبیر احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami


 این همه عجله و زیاده روی در تخریب یک رئیس جمهور ؟!!


کاشان حامی  kashanhami


 نیت کرد تا راه امام و رهبری را ادامه دهد.


کاشان حامی  kashanhami


 بعدها او  توانست شاخ بعضی ها را در نیویورک بشکند.


دانشگاه کلمبیا- کاشان حامی  kashanhami

 او در گل زدن به دروازه حریف و استفاده از فرصتهای طلایی تبحر خاصی داشت.


فوتبال احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

،سوگند خورده بود برای دفاع از حق ملت ذره ای کوتاه نیاید.


انرژی هسته ای- کاشان حامی  kashanhami

از آسمان تمام شهرها گذر کرد.


سفرهای استانی احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

به دیدن مردم شهرها رفت و مردم هم به استقبالش آمدند.


کاشان حامی  kashanhami

 با زبان خودشان با آنها صحبت کرد.


احمدی نژاد خانواده شهدا- کاشان حامی  kashanhami

گاهی بلوچ


کاشان حامی  kashanhami


 گاهی مانند یک لرستانی غیور


احمدی نژاد در لباس بختیاری- کاشان حامی  kashanhami

گاهی یک روستایی شاد


کاشان حامی  kashanhami


 گاهی یک عرب خوزستانی


احمدی نژاد لباس عربی- کاشان حامی  kashanhami

گاهی یک رفتگر شهرداری


کاشان حامی  kashanhami


 گاهی ترکمن


احمدی نژاد- کاشان حامی  kashanhami

 پاستور را خانه اول خود کرد.او حتی به کاریکاتور خود می خندید


 

و ملت را در تنهایی خود شریک کرد.


کاشان حامی  kashanhami


 شیوخ کوچک منطقه را مسحور قدرت خویش کرد.


احمدی نژاد شیوخ منطقه-کاشان حامی  kashanhami


 روی اقیانوس پلی به اون طرف آب زد.


احمدی نژاد آمریکای جنوبی-کاشان حامی  kashanhami


  ،  بعضی عملکردهایش جای انتقاد داشت.

احمدی نژاد انتقاد - کاشان حامی  kashanhami


 


ولی بعضی خودی ها نامهربانی کرده و مدام در کارش  کارشکنی می کردند.


کاشان حامی  kashanhami


 و بعضی غریبه ها حتی تا به قصد ربودن و ترور وی نیز پیش رفتند.


کاشان حامی  kashanhami

اما کفشهای آهنینش را همه جا به پا داشت. افکار بلندی برای ایران در سر داشته و دارد


احمدی نژاد تکنولوژی موشکی- کاشان حامی  kashanhami

 

در نگاه خسته اش دلسوزی برای ایران موج می زد.


کاشان حامی  kashanhami


     چهار سال گذشت و گرد پیری بر چهره اش نشست


سه سال مدارا- کاشان حامی  kashanhami


خرداد ماه هنوز نرسیده

 ولی تصمیم گیری نهایی انجام شده است.

هدف : " فقط شکست احمدی نژاد"


پویش ها به راه افتاد



جمعی هم قسم شدند



جنگ احزاب دوم کلید خورد


رقابت شروع شد


 

در برخی ستادها همه چیز رنگی شد ، حتی صداقت و حیا



غریبه ها هم به سبزها پیوستند



رقابت شدید شده بود



حملات همه جانبه بود



 اما هیچ چیز افاقه نکرد ، حتی مناظره ها



سرانجام حاجی شخصا نامه نوشت .

حاجی نگران بود ، حاجی سلام نکرد


 در سونامی خرداد مردم حرف آخر را زدند



40میلیون را عشقه



 موج، بعضی ها را با خودش برد


 

یک بار دیگر بی رنگی پیروز شد


نسیمی تازه به انقلاب دمیده شد



به امید ظهور آخرین منجی


کاشان حامی  kashanhami





      

جان زخود رمیده را، مژده یار میرسد 

بر دل و جان عاشقان صبر و قرار میرسد

 زمشرق سپیده آن، طلایه دار میرسد  ادامه مطلب...



      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم