رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی با اظهاراتی مداخله جویانه در مورد وقایع اخیر ایران گفت: این وقایع شانس گفتگوی دوجانبه واشنگتن با تهران را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "باراک اوباما" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: آنچه که طی هفته های اخیر در ایران روی داده سوالات جدی برای ما بوجود آورده است.

وی به سوال مجری برنامه سی ان ان در مورد اینکه آیا واشنگتن در صدد عمل به گفته خود در مورد مذاکره با ایران هست یا نه اینگونه پاسخ داد که " وقایع اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران تغییراتی را در مسیر مذاکره با تهران ایجاد کرده است."

او در ادامه سخنانش با تکرار ادعاهای دروغین رسانه های خارجی مبنی بر بروز حوادث خشونت بار در ایران، به "اندرسون کوپر" مجری این برنامه گفت: مساله اصلی آمریکا برنامه هسته ای ایران و لزوم توقف آن است.

اوباما افزود: فکر می کنم اقدام بعدی ما به تحولات ایران و تصمیمات مقامات این کشور در چند ماه آینده بستگی داشته باشد. به گفته وی واشنگتن در حال حاضر مشغول چانه زنی با مقامات اروپایی و کشورهای قدرتمند مرتبط با ایران نظیر روسیه و چین برای یافتن راهی در این زمینه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به تصمیم گرفته شده در نشست سران جی 8 در ایتالیا پیرامون ایران و مهلت تعیین شده برای این کشور جهت پاسخگویی به خواست غرب در مورد پرونده هسته ای اش را در راستای همین مساله ارزیابی کرد.