سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها


با سلام

این روزها تب وتاب حرف زدن بالا رفته است.بداهه گویی را برای اولین بار در امر اجرا تحسین کردند و هرکس این فن را داشت را مجری توانا می گویند.اما امروزه این بداهه گویی بدون فکر در همه مشاغل و ...امری بدیهی شده است.

ایام قدیم روایتی از امیر بیان شنیده بودم که فرموده بودند )نقل به مضمون):کاش گردنی مثل گردن زرافه داشتم تا حرف قبل از بیرون آمدن در این مسیر فرصت جویدن و تفکر روی آن را پیدا می کردم.

مشکل امروز ما ندانستن نیست.بلکه انجام ندادن دانسته ها بزرگترین مشکل گریبانگیر بشر است.عمل به خوبی ها و ترک بدی ها در کنار علم، بسان دو بالی است که وظیفه به کمال رساندن بشر را بعهده دارند.

 

اما در یک زندگی توحبد محور آیا دو بال کافی است؟در کنار این دوبال توفیق الهی را چقدر موثر می دانیم؟مگر از عارف سالک، عبد خدا حضرت آیت الله بهجت سوال نکردند ما را نصیحتی بفرمائید و ایشان در پاسخ فرمودند:به آنچه میدانید عمل کنید بس است.





      

با سلام به همشهریان برزکی

با توجه با اشکال در نظر سنجی انجام شده ، نظرسنجی جدید ویژه شورای شهر برزک در وبلاگ راه اندازی شده که امیدوارم در آن شرکت فرمایید.

ضمن پوزش از اشکال بوجود آمده

ممنون از حسن نظر شما





      

در ســایه‌ســــار کوکـــب موسی بن جعفریم

 ما شیـــعیــــان مکتــــب موسی بن جعفریم

 فیضش به گوشه گوشه‌ی ایران رسیده است

 یعنی گدای هـــر شـــب موسی بن جعفریم





      

با سلام

برای این حرکت عظیم و خروشان که 34 سال است به حرکت درآمده هنوز هم می توان یار و همکار بود.در صورتی که بخواهی گذشته را نفی کنی تا از آن پل برای خوادت بسازی این مردم نشان داده اند نخواهند گذاشت سوار موج شوی.برای حرکت باید به گذشته ات افتخار کنی و اگر انتقادی داری به نوع حرکت بکنی نه اصل حرکت.

گذشته ات مملو از افتخارات مادی و معنوی است.اما قرار نبوده امروز در جایی که برخی فکر می کنند باشیم.قرار نبوده بر قله های مادی بدون اخلاق و دین باشیم که امروز برخی اقتصاد را دست مایه قرار داده و فکر می کنند ما قرار بوده به کجا برسیم؟اگر قرار بود به این جاها برسیم که انقلابی نمی خواست.ما باید بر سر شعارهایمان و اهداف امامان بمانیم تا رمز موفقیت خودمان را که انبیا و اولیای الهی برایمان ترسیم کرده اند برسیم.یادمان نرود.

فرمایشی را امامان در حرم بنیانگذار فقید این نظام مقدس فرمودند که برای ما نیز قابل تامل است.فرمودند امام خمینی در آخرین سالهای عمرشان بیانیه ها و سخنرانی هایی کردند که از سخنرانی های ایشان در سال 1342 نیز انقلابی تر بود.ما نیز باید این چنین باشیم و هنوز دیر نشده است.

امام خامنه ای بارها برایمان وضعیت را تشریح کرده اند تا اگر بر اثر تبلیغات مسموم یا ضعف دینی در وجودمان نتوانسته ایم بفهمیم در کجا هستیم یادمان بیاید و تلنگری باشد که با این وضعیت مطلوب تاکید بر ادامه راه است نه اینکه راه را از صفر باید شروع کنیم.

نه برای ما دیر شده و نه برای کاندیداهای محترم ریاست جمهوری.در این روز که سالگرد ارتحال امام راحل است بنشینیم و فکرکنیم .رمز موفقیت امام را همه می دانند پس چرا گاهی غافل می شویم؟ برای ما برای خلق یک حماسه عظیم دیگر دیر نشده تا بار دیگر خام خیالان بر سر جایشان بنشینند.برای کاندیداها نیز دیر نشده تا خودشان را تحولی دوباره داده و با یک بسم الله قدم در راهی بگذارند که شرافت و عزت یک ملت اسلامی در آن راه است.

 

 





      





 

 

imam-khomeini





      

با سلام

فزونی اظهر نظر چه از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری وچه از سوی همگان، مرا بر داشت تا دستم را روان کی برد کرده و هرچه دل تنگم می خواهد بنگارم.

مقام معظم رهبری در بیانی زیبا فرمودند(نقل به مضمون): رئیس جمهور آینده باید نقاط قوت دولتهای قبلی رادارا بوده و نقاط ضعف آن ها را نداشته باشد.در این باب کمتر صحبتی به میان آمده و حتی کاندیداها نیز تا آنجا که حقیر دنبال کردم صحبتی از نقاط قوت دولت های قبلی بویژه دولت نهم و دهم نداشتند.انگار این دولت در دو دوره هیچ نکته مثبت نداشته است که این هم نوعی بی انصافی است.

در حوزه سیاست خارجی استکبارستیزی از بارزترین نکات مثبت دولت است که باید در ادامه نیز در سیاست های دولت ساری و جاری باشد. شناخت کامل او از دشمنان مهم و استراتژیک است چرا که تا متوجه نباشیم که با چه جبهه ای روبرو هستیم، هرگز قادر نخواهیم بود که جامعه اسلامی را در جاده تکامل و پیشرفت و توسعه جلو ببریم.مگر در قرآن کریم اشاره نشده است:  وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ   : و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى. بگو: «در حقیقت، تنها هدایتِ خداست که هدایت [واقعى‏] است.» و چنانچه پس از آن علمى که تو را حاصل شد، باز از هوس هاى آنان پیروى کنى، در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت  ) (البقرة : 120)

البته یکی از نقاط ضعف این دولت برخورد غیر منطقی در برخی موارد بود که باید در دولت بعدی مدنظر قرار گیرد.نه اینکه اصل کار را زیر سوال ببریم.

ساده زیستی دولت مردان نیز را نباید کم اهمیت دانست و این از ارزش های این دولت بود که ممکن است در برخی مواقع دچار اشکالاتی بود لیکن اصل این کار بعد از دوره سازندگی و اصلاحات بسیار مهم و حیاتی بود.امام علی (ع) فرمودند:«خداوند مرا پیشوای خلقش قرار داده و بر من واجب کرده است که درباره ی خودم و خوراک و پوشاکم مانند مردمان ناتوان عمل کنم تا این که فقیر به سیره ی فقیرانه ی من تأسی کند و ثروتمند به وسیله ی ثروتش سرکشی و طغیان نکند  .  »(الکافی، ج1،ص410)

بصیرت و ولایتمداری نیز اگرچه با نقاط ضعفی روبرو بود امادر دولت آینده باید بعنوان یک شاخص قرار گیرد و این راه با قاطعیت ادامه پیدا کند.فقدان آن در حوادث و تحولات سیاسی و اجتماعی و اداره کشور حاکمیت، استقلال و موجودیت سرزمین را به مخاطره می‌اندازد. اگر چه بصیرت خصوصا از نوع دینی آن، خاص خواص نیست و همه اقشار جامعه باید در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... از آن برخوردار باشند، اما به نظر می‌رسد سهم این بخش از جامعه به دلیل جایگاه خاص و تأثیرگذار آنان، بیشتر باشد . تاریخ به خوبی نشان داده است که رمز پیشرفت و توسعه اقتصادی و فرهنگی یک کشور در گرو سه مسئله مهم حیاتی است:مسئله اول: رهبری که بتواند جامعه را در موج های سهمگین اقتصادی و فرهنگی و ...هدایت کند.مسئله دوم: مسئولین و قوای سه گانه که در اجرای فرامین رهبری به جد بکوشند.مسئله سوم: مردم که با انتخاب افرادی شایسته و ولایت مدار، ارتباط مسئولین عالی رتبه از جمله ر?سای جمهور با رهبری را قوت ببخشند تا در سایه این ارتباط و همدلی بتوانند به رفاه و آسایش و امنیت دست یابند.

عدالت محوری نیز از نکات بارز دولت نهم و دهم بود که شاید به دلیل ضعفها،مورد انتقاد باشد اما باید در ادامه با بررسی و آسیب شناسی آن ادامه یابد.چنین سیاستی از تجمع بی رویه ثروت و قرار گرفتن اموال فراوان در دست عده ای خاص جلوگیری می نماید. زیرا این امر منجر به استثمار و در نتیجه به اسراف و فساد مبدّل خواهد گشت.

شجاعت نیز از نکات برجسته در دولتمرد نهم و دهم بود که باید ادامه یابد. امام علی(علیه السلام) در دستورالعملی که به مالک اشتر می‌دهد، این‌گونه می‌فرمایند: «با افراد ترسو و بزدل، رایزنی مکن که تو را در تصمیم و اراده‌ات، سست می‌گرداند و آنچه [در واقع] بزرگ نیست، در نظر تو بزرگ نشان می‌دهد.»همچنین ایشان می‌فرمایند: «قدر مرد به قدر همت اوست، و راستی و صداقتش به قدر مردانگی او، و شجاعتش به قدر غیرت او.»

ایمان به هدف نیز باید تقویت شود . رهبران و مدیران جامعه دینی، باید همانند رسول خدا(صلی الله علیه وآله) به راه و هدف خویش ایمان و اعتقاد راسخ داشته باشند و به گونه ای آن را حق بدانند که حاضر باشند تمام هستی و جان خویش را برای دفاع و پیروزی آن اهدا کنند.

تعهد و تخصص،درکنار این ویژگیهای مهم ،افراد باید از صلاحیت های ویژه ای برای تصدی منصب ریاست از جمله تخصص و تعهد و تجربه کار اجرایی در تمام مسائل مربوط به اداره کشور برخودار باشند، چرا که آیات الهی در کنار مسئله ولایت مداری به مسئله علم و دانش ادراه جامعه نیز اشاره می کند و این دو را دو رکن مهم برای افرادی که خواستار تصدی هر گونه مسئولیتی در جامعه اسلامی هستند محسوب می کند.

 





      

51aa55179daf4_Rouhani.ir_Jamaran_01

عکس بالا متعلق به جلسه آقای دکتر حسن روحانی با دانشجویان در حسینیه جماران است.

وجه توجیه این اتفاق:

متاسفانه عکس از مقام معظم رهبری موجود نبوده تا آن را بگذارند.

عکس بوده لیکن به عمد نخواسته اند تا آن را بگذارند.

حواس کسی به این موضوعات پیش پاافتاده نیست و ما زیادی وسواس داریم.

 اصل خبر دروغ است و صحت ندارد و قصد تخریب دارد





      

با سلام

حضرت آقا چند بار بر این مطلب تصریح کردند که کسی از رای من مطلع نبوده،نیست و نخواهد شد.معظم له در ابتدای سال جدید این طور فرمودند: «رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست.» 1392/01/01

افراط و تفریط:

الف: افراط

برخی بعد از این سخنان آقا هنوز پای صحبت که باز می شود از ارادت آقا به یک نفر و تایید ایشان سخن گفته و بعد از بحث در نهایت می گویند:بالاخره نزدیکان آقا خبر داده اند.تصریح حضرت آقا را به کناری می نهند و گفته شنیده از دیگران(در صورت صحت و سقم) را مقدم می کنند.

ب: تفریط

 عده این نیز از آن طرف می افتند و فکر می کنند با نقل این حرف می توانند چه بهره لازم را برای خودشان ببرند.می خواهند وانمود کنند بهتر از دیگران می فهمند.یا می خواهند به همه بفهمانند که مقام معظم رهبری نیز مثل بقیه اند و...

اعتدال: شاخص ها ،ملاک های مدنظر معظم له به راحتی می تواند انسان را به صواب راهنمایی کند.هرکسی هم برایش مقدور است و احتیاج به تخصص نیست.البته مشاوره از کسانی که تجربه بیشتر دارند نیز نباید مغفول باشد.

 

 





      

با سلام

مناظره هشت تن کاندیدای محترم ریاست جمهوری روز گذشته از سیمای ملی پخش شد.در این باب نیز سخنان بسیاری گفته شده و خواهد شد.

آنچه به نظر حقیر دراین باب می رسد، فقدان آنچه ما برایش این نظام مقدس را تشکیل دادیم در مناظره دیروز بود.اسلام بر خلاف مکاتب مادی شرق و غرب , نعمتهای مادی دنیا راوسیلهای برای تکامل معنوی و رسیدن به سعادت جاوید می داند. به همین دلیل فرهنگ اسلام ، فرهنگ لذ ت جویی ومصرف نیست ؛ بلکه فرهنگ قناعت و ایثار است . در روشهای مادی تن آدمی و خور و خواب او اصالت دارد وحرص و آز گریبانگیر افراد است ؛ اما در اسلام اصالت با معنویت انسان است و قناعت ، ایثار و فداکاری ازراههای رسیدن به مراتب برتر انسانیت به شمار می آید.

مسابقه­ای که امروز ما با فرهنگ غرب در مصرف و تجملات و..داده ایم برنده ای جز غربیها و بازنده ای جز ما نخواهد داشت.این سیاست را چه کسی به خورد ما مردم داد تا امروز به این بلیه دچار شده و نمی خواهیم دست از آن برداریم؟

مگر غیر از این است که ما داعیه دار حکومتی هستیم که انسان را به مدینه فاضله ای سوق می دهد که همگان را به خود جذب می نماید؟پس چرا امروز عقب گرد کرده و خود نیز در راه ترکستان دیگران قدم بر می داریم؟

توسعه فرهنگ ایثار و قناعت چه شد؟نمی گویم باید فقیر و بدبخت باشیم.نه.لیکن در عین دارا بودن باید عزتمند زندگی کرد.هدف را نباید به خوراک و خواب تغییر داد.ما که طعم آن را در هشت سال دفاع مقدس چشیده ایم و هنوز از آبشخور آن فرهنگ است که روی پا ایستاده ایم پس به کجا می خواهیم برویم؟

آموزه های اسلام به ما می گوید باید اقتصاد خانواده و جامعه درست پایه ریزی شود که اگر نشود در کنار فقر باب کفر هم گشوده خواهد شد و این باید برای ما بصورت کاملا جدی مورد توجه باشد.هدف چیست؟راه را گم نکنیم.

یادمان نرود دشمن حساب شده وارد میدان شده و در گذر زمان بسیاری از مفاهیم را برای ما تغییر داده و برای ما عادی جلوه داده است.پس فکر نکنیم هرانچه الان است درست است.تجدید نظر و عرضه کار خود به نائب امام معصوم برای پیدا کردن مسیر درست مهمترین کار فعلی است.





      

دفن دسته جمعی شهدا , دفاع مقدس

 



یکی از حزن انگیزترین و در عین حال حماسی ترین لحظات فکه، ماجرای گردان حنظله است؛ 300 تن ازرزمندگان این گردان درون یکی از کانال ها به محاصره ی نیروهای عراقی در می آیند. آن ها چند روصرفا با تکیه بر ایمان سرشار خود به مبارزه ادامه می دهند و به مرور همگی توسط آتش دشمن و باعطش مفرط به شهادت می رسند .سعید قاسمی که در عملیات والفجر مقدماتی، مسئولیت واحد اطلاعات و عملیات لشکر 27 محمدرسول الله (صلی الله علیه و آله) را بر عهده داشت از سرنوشت گردان حنظله می گوید:ساعت های آخر مقاومت بچه ها در کانال، بی سیم چی گردان حنظله حاج همت را خواست. حاجی آمدپای بی سیم و گوشی را به دست گرفت. صدای ضعیف و پر از خش خش را از آن سوی خط شنیدم کهمی گوید: احمد رفت، حسین هم رفت. باطری بی سیم دارد تمام می شود. عراقی ها عن قریب می آیند تا ما را خلاص کنند. من هم خداحافظی می کنم.حاج همت که قادر به محاصره ی تیپ های تازه نفس دشمن نبود، همان طور که به پهنای صورت اشک می ریخت، گفت: بی سیم را قطع نکن... حرف بزن. هر چی دوست داری بگو، اما تماس خودت را قطع نکن. صدای بی سیم چی را شنیدم که می گفت: سلام ما را به امام برسانید. از قول ما به امام بگویید: همانطور که فرموده بودید حسین وار مقاومت کردیم، ماندیم و تا آخر جنگیدیم

 





      
<      1   2   3   4      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم