سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها





      





      

با سلام

این روزها با مختصر درس خواندن و گرفتن مدرک دانشگاهی برخی به راحتی نگاهشان عوض می شود.چه بسیارند آنهایی که به شدت معتقدند حاضر شدن بر سر قبور مردگان بی نتیجه و نشانه عقب افتادگی است.اما نگاه دین جور دیگری است که از زبان رئیس مذهب نقل شده است:

امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی آموزنده فرموده‌اند: زیارت اهل قبور باعث خوشحالى و سرورآنهامى‌شود  .

 آیا زیارت اهل قبور به مردگان فایده‌اى مى‌رساند؟

 مرحوم مجلسى به نقل از کتاب دعوات راوندى از قول داوود رقى آورده است که گفت : خدمت امام ششم حضرت صادق علیه السلام عرض کردم : فلان مرد بر مزار پدر، خویشان ، دوستان و دیگران رفته ، آیا این کار به مردگان فایده اى مى رساند؟

حضرت فرمودند: بلى این که انسان به زیارت آنها برود (و دعا کند) باعث خوشحالى و سرور آنها مى‌شود، همان گونه که وقتى زنده‌اى به زیارت انسان زنده دیگر مى‌رود و براى او هدیه مى‌برد  .

متن حدیث :

قال : قلت لابى عبدالله (ع) یقوم الرجل على قبر ابیه وقریبه و غیر قریبه ، هل ینفعه ذلک ؟ قال (ع): نعم . ان ذلک یدخل علیه کما یدخل على احدکم الهدیه یفرح بها

«
بحارالانوار جلد 102 صفحه 296 حدیث 6»





      

نام پدر: علی اصغر

طلوع: 1342/01/01    غروب: 1361/03/02

محل عروج: خرمشهر - عملیات بیت المقدس

روایت ایثارگری فرزند از زبان مادر: ادامه مطلب...



      

 

نام پدر: رجبعلی

ظلوع: 1345/07/06    عروج: 1366/02/28

محل عروج: جبهه جنوب





      

 

مطابق مبانی هستی شناسی اسلامی ، که مبتنی بر نگره عقلانی استوار و متقن است ، خداوند بر همه چیزدانا و از همه چیز آگاه است و نقص و نیازی در ذات متعال او نیست که از اعمال سودی بخواهد یا از زیانی بهراسد. خدای مهربان خیر محض است و برای بندگان خود ، جز خیر و سعادت نمی خواهد؛ پس اگر او انسان رابه چیزی فرمان می دهد؛ قطعاً خیر و سعادت انسان در آن امر است و کمال و تعالی او بدان بستگی دارد .همچنین او انسان رااز چیزی نهی می فرماید که برای او زیان بخش است و به مصالح مادی و معنوی او آسیب می رساند. 

 

 





      

 

با سلام

به حالتان غبطه می خورم.اصلا بگذار راحت بگویم حسودیم می شود.شما در نگاهش و در تیررس حس او بوده اید که الان نشسته و با او حرف می زنید.من غافل بیچاره کجا و کنار شما کجا؟مگر نه این است که در دعای کمیل مولایمان بارها خواندید که مرا از دوستانت جدا نکن «وفرقت بینی و بین احبائک و اولیائک» و اینک به شما ثابت کرد ازش جدا نشده اید.

خدایا.معبود من.رازدار من.من کجایم .نکند من «وجمعت بینی و بین اهل بلائک» شده ام؟خدا نکند.

ارباب من ! بارها از زبان مولا خواندم.مثل بچه ای که بزرگترش زبان در دهانش می گذارد همانطور مولایم زبان در دهانم گذاشت تا بخوانم«اللهم اغفر لی الذنوب التی تقطع الرجا»امیدم را ناامید نکن.

به دلشان الهام بده تا مرا نیز یاد و دعایم کنند.تا از این ورطه نابودی نجات یابم.از زبان اولیائت شنیدم که فرمودند:«انما الاعمال بالنیات».خواستم امسال در جمعشان باشم .در جمع خوبانت.بگویم طفیل این ها مرا نیز بپذیرم.نشد دیگر.دعوایم نکن.تو از ضمیرم خبر داری.تقدیرم به دست تو بود. 

 





      
حضرت زینب

 

مردانی که در این جهان رتبه برتری و تقدم را حایز گشته ‏اند، بی شمارند، ولی زنانی که به این مقام و مرتبت نایل شده ‏اند معدوی بیش نیستند. از مادر بشر، حوا، و خواهر موسی علیه السلام و آسیه همسر فرعون و مریم مادر عیسی علیه السلام تا خدیجه ام المومنین که خدماتش به دین مقدس مشهود عالمیان است و حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا علیهاالسلام که تقدم و برتری و سیادت حضرتش بر تمام زنهای عالم از اولین و آخرین مسلم است. در این میان یکی دیگر از زنان والامقام تاریخ بشر، دختر سید اوصیاء و سیده نساء حضرت زینب کبری علیهاالسلام است که در اینجا باندازه درک اندک خاکیان، مختصری به شرح مناقب و مراتب احوال آن مفضله مکرمه پرداخته می شود.

 

یگانه‌ی دوران ادامه مطلب...



      

 امام علیبه گمان برخی سیاسیون با قدم نهادن در مسائل کلان سیاسی و برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش - هر چند این اهداف پیوند عمیقی با دین داشته باشد- دیگر نمی توان اخلاق را با تمامی زوایا و وسعتش در عرصه سیاست پیاده کرد. به عبارت دیگر انسان نمی‌تواند هم سیاسی باشد و هم اخلاقی

 

 این عده تصور می کنند که یک رجل سیاسی با ورود به صحنه سیاست و مدیریت کلان کشور ناگزیر است از یکسری اصول اخلاقی چشم پوشی کند تا بتواند چرخه مدیریت جامعه را بنحو احسن بچرخاند.

با این منطق است که مشاهده می شود عده ای با سر کار آمدن در رأس اداره جامعه ای، از بسیاری اصول اخلاقی مسلّم و مقبول میان افراد جامعه دست می کشند و توجیه این کارشان این است که اصول اخلاقی در عرصه سیاست غیر از اخلاق متعارف است. و این ادعایی بیش نیست و جز آنچه در صدر سخن از زبان ایشان گفته شد دلیلی ندارد؛ بر فرض دلیلی نیز بر آن بیاورند این نظر و این شیوه عملکرد سیاسی خلاف سیره اخلاقی بزرگ سیاستمدار اسلام یعنی امام علی علیه السلام در عرصه سیاست است.

حضرت علی علیه السلام از زمانی که پا در صحنه سیاست گذاشت هماره به اصول اخلاقی پایبند بود. و برای پیروزی بر رقیب چه در عرصه پیکار و چه در عرصه حکومتداری از خط قرمزهای اخلاقی عبور نکرد.

ادامه مطلب...



      





      
<      1   2   3   4      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم