سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
متن حکایت
فضا نوردان آپولو تقریبا تمام عمر خود را وقف سفر به کره ماه کرده بودند؛اما پس از آن که به زمین برگشتند ،بعضی از آنها دچار افسردگی شدید شدند.آیا هدفی بالاتر از سفر به کره ی ماه و کشف فضای خارج از زمین وجود داشت که آن ها انتظارش را بکشند و به آن دست نیافته باشند؟!
بزرگ ترین هدفی را که شما می خواهید به آن دست یابید چیست؟آیا آن هدف به اندازه ای بزرگ و ارزشمند است تا پس از رسیدن به آن احساس تاسف و یا اندوه به شما دست ندهد؟آیا بهتر نیست در سفر زندگی ، آرمانی برای خود انتخاب کنید که اساس اهداف خرد و کلان تان باشد و به زندگی فردی و شغلی شما تا ابد معنا ببخشد؟
شاید تصور کنید این مطلب جنبه ی رویایی داشته و یا ارتباطی با مباحث مدیریتی ندارد؛اما زندگی افراد موفق و مشهور جهان ، خارج از این قاعده نبوده است. آن ها به انجام رسالت ویژه ای متعهد بوده و علاوه بر این ، قادر بودند در قلب کارکنان شان نیز رویایی مشترک ایجاد کنند، رویایی که آن ها را تشویق کند تا در کنار یکدیگر بر آرمانی  مشترک بکوشند و عنایت الهی ، هدیه ای است که آن ها به واسطه این اراده و تلاش مجاهده آسا از آن بهره مند  می شوند.



      

در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را همیشه تمام میکند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خداى متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را براى ما تمام نکردى، راهنما نفرستادى، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مکرر این معنا ذکر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز میخواهد. اگر چشم را باز نکردیم، هلال شب اول ماه را هم نخواهیم دید؛ اما هلال هست. باید چشم باز کنیم، باید نگاه کنیم، دقت کنیم، از همه ى امکاناتمان استفاده کنیم تا این حقیقت را که خدا در مقابل ما قرار داده است، ببینیم.
مهم این است که انسان این مجاهدت را بکند. این مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در این مجاهدت به او کمک میکند. نوزده دىِ مردم قم در سال 56 از این قبیل بود، نهم دىِ امسالِ آحاد مردم کشور - که حقیقتاً این حرکت میلیونى فوق‌‌العاده ى مردم حرکت عظیمى بود - از همین قبیل است، و قضایاى گوناگونى که ما در طول انقلاب از این چیزها کم نداشتیم. این مجاهدت، راه را به ما نشان میدهد.
 

بخشی از بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دى
19/10/1388





      
<      1   2   3   4   5      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم