سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

1h-

این نوشتار سعی برآن دارد که به اقدامات فرهنگی قشر روحانیت پس از انقلاب اسلامی در کشور بپردازد ادامه مطلب...



      

با مجدد

شب جمعه توفیقی شد با یکی دانشجویان جامعه شناسی نشستی صمیمانه داشته باشم.فارغ از حاشیه های جالب آن بحثی را ایشان در مورد روحانیت و کارکرد آن در جمهوری اسلامی مطرح و به جدیت قائل به نقش کمرنگ این قشر بود.ایشان علماء دینی و حوزه علمیه را به ناکارمدی متهم و ابراز می کرد با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی حوزه نتوانسته کارآمد باشد.او به برخورد با چند روحانی اشاره و عنوان کرد تاسف من نسبت به روحانیت و نقش آن بعد از ملاقاتها بیشتر شده است چرا که آن عده اهل علم و حوزوی در استدلالات خود نکات پیش پا افتاده ای را مطرح نموده اند.

من در جواب ایشان ابتدا مثالی زدم.به ایشان گفتم راننده ای وارد بر شهری شد .خواست آدرس مورد نظر خودش را بپرسد،لذا به اولین فردی که برخورد کرد از او در مورد آدرس سوال کرد.او که فردی کر بود هرگز نتوانست به او کمکی کند.به حرکت ادامه داد تا به فرد دومی رسید،او نیز فردی گنگ بود که ....باز حرکت کرده و به فرد سومی رسید که او نیز لال و گنگ بود.لذا راننده از ادامه انصراف و با فکر اینکه در این شهر همه مشکل دارند شهر را ترک کرد.

حال به ایشان گفتم شما هم در ورود به حوزه و علما به قول خودتان به دو سه نفر برخورد کردید که مثل من بیسواد و....لذا از ایشان خواستم با پرسش از اهل فن آن به سراغ عالمی بروید که در حل مشکلات یار شما باشند که البته تاکید کردم کم نیستند چنینی عالمان و چراغهای راه.

ایشان در ادامه بحث به حضرت آیت االه مصباح اشاره و گفتند : ایشان نیز در محیط دانشگاهی هرگز مورد قبول نیست .از گفته ایشان تعجب کردم.از ایشان سوال کردم چند اثر از حضرت آیت اله مطالعه کرده ای؟در عین تعجب جواب داد:هیچ

گفتم بر چه اساسی چنین نظری در مورد ایشان دادی؟گفت:در دانشگاه اینطور می گویند.از ایشان خواستم چند جلد از کتب ایشان را مطالعه و بعد نظر خود رابگویند تا ببینیم آیا درست بوده است ؟

لذا در مورد سوال ایشان چند مطلب را روی وبلاگ میگذارم.





      

حضرت امام محمد باقر ـ علیه السّلام ـ فرمود: «قرآن را بیاموزید زیرا قرآن در بهترین صورت‌ها که مردم دیده‌اند روز قیامت بیاید و مردم در یکصد و بیست هزار صف هستند، که هشتاد هزار آن صف‌ها از امت محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ است و چهل هزار صف از امت‌های دیگر، پس به صورت مردی در برابر صف مسلمانان در آید و آنها به وی نظر کنند و گویند:ادامه مطلب...



      

 

شأن و مقامِ قرآن در روایات

قرآن را بر دیگر سخنان رفعتی است که در وصف نمی‎گنجد و آنها را قیاس با قرآن نتوان نمود همچنان که نه مخلوق را با خلق می‎توان سنجید و نه افعال آنان را با فعل خدا می‎توان مقایسه کرد: ادامه مطلب...



      

با سلام به خوانندگان محترم

چندی است در باب تاخیر در اجرای حکم رهبری در مورد آقای مشایی توسط رئیس جمهور محترم حرف و حدیث های زیادی رد و بدل شد که خود حقیر هم در این باب در وبلاگ هم مطالبی را از دیگران نقل و خودم نیز نقطه نظرم را گفتم.

آنچه در این وسط به عنوان حلقه گمشده بود تاخیر آقای احمدی نژاد در اجرای نامه مقام معظم رهبری بود که تصور آن غیر قابل قبول بود.دو تحلیل را در این مورد شنیدیم:

1- آقای احمدی نزاد نیز ولایت پذیری خود را نشان داد و به همه فهماند آنچنان که خودشان و همه اعتقاد داشتند چندان ولایت پذیر نیستند.

2- در پس این حرکت اتفاقی افتاده که ما هم خبر نداریم.

حقیر هرگز تحلیل اول را قبول نکرده و دنبال کسب خبر رای تحلیل دوم که معتقد به آن بودم رفتم.امروز آز آقای رسایی مطلبی را گفته که به من کمک کرد.لذا آنرا می آورم تا بخوانید:

حوادث روزهای اخیر به ناچار یکی مثل من را که پذیرفته در قالب این فضای بی مرز با مخاطبانش ارتباط برقرار کند، مجبور می کند که علی رغم کمبود وقت و فشار کاری ، ‌با فاصله کوتاه تری یادداشت های خود را بر روی سایت قرار دهد. در آخرین یادداشتی که در همین قسمت قرار دادم در خصوص ملاقاتی با دکتر احمدی نژاد بود و در آن ضمن ارائه تحلیلی در خصوص رفتار آقای مشایی ، اظهار امیدواری کردم که خدا کند آقای مشایی با عملش تحلیل ما را به دیوار بکوبد! آقای مشایی استعفا داد هر چند پس از انتشار عمومی نامه رهبری. دو روز قبل نیز رهبر معظم انقلاب در سخنانی ضمن حمایت تلویحی از آقای احمدی نژاد و مشایی،‌ استفاده از این شخصیت مورد اعتماد رییس جمهور را در جایگاه های اداری دیگر باز گذاشت و در واقع باب اعتراض های بعدی در این خصوص را بست،‌ به همین دلیل هر چند برخی می توانند همچنان منتقد باشند اما به نظرم معترض بودن درست نیست و برخلاف جهت گیری رهبر انقلاب است. باید پذیرفت که این انتصابات از جمله اختیارات رییس جمهور است و جز جایگاه رهبری انقلاب که بر اساس مبانی شرعی و اصول صریح قانون اساسی می تواند با آن مخالفت کند،‌ دیگر اشخاص در هر جایگاهی حق اعتراض و یا دستور تغییر ندارد و فقط می توانند منتقد باشند.

 

حوادث اخیر که به دنبالش یادداشت ها و مصاحبه های افراد مختلف منتشر شد، متاسفانه رییس جمهور مکتبی و ولایت پذیر را در مظان اتهامی نادرست قرار داد . این تعلل در اجرای فرمان رهبری از آنجا که برای بسیاری از دوستداران و حامیان احمدی نژاد و حتی مخالفانش غیر منتظره بود ،‌ سبب شد تا شائبه این که احمدی نژاد هم مانند برخی از شخصیت های سیاسی دیگر در برابر اجرای فرامین قانونی رهبری مقاومت می کند و حاضر به پذیرش آن نیست،‌ تقویت شود. در حالی که این تصور در خصوص احمدی نژاد که بارزترین ویژگی وی همسویی با رویکردهای ولایت است ،‌ منصفانه نیست . به همین دلیل لازم دیدم تا به دو خاطره ام با آقای احمدی نژاد اشاره کنم .

 

چهار سال قبل پس از رقابتی سخت و سنگین بین دو کاندیدا وقتی مردم احمدی نژاد را با رای هفده میلیونی برگزیدند،‌ بنده و برخی از دوستان فعال دیگر به منظور جلسه ای در منزل پدری دکتر احمدی نژاد بودیم – که خدایش بیامرزد – جلسه به اتمام رسید و کم کم تلفنی و حضوری اخبار صندوق های مختلف رسید و تا حدودی ترکیب آرای مردم که حکایت از پیروزی دکتر می کرد، مشخص شد. صحبت ها و تحلیل های مختلفی بین دوستان رد و بدل شد و از جمله بنده به آقای احمدی نژاد گفتم که پس از ارتحال امام ، رابطه روسای جمهور و رهبری انقلاب از آن قالب عاطفی و ولایت پذیری بیرون آمد حتی برخی از روسای جمهور خودشان را در حد رهبری دانستند و برخی دیگری اساسا صاحب اختیار منصب ریاست جمهوری نبودند و کار در دست احزاب ساختار شکن بود ... گفتم که متدینین و بچه های انقلاب انتظار دارند که از این دوره، رابطه شما با رهبری ، ‌زنده کننده آن رابطه با امام باشد. آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت : فلانی ما آمده ایم تا تیرها به ما بخورد نه به رهبری ! جمله دکتر خیالم را راحت کرد . از حق نگذریم در طول چهارسال گذشته نیز احمدی نژاد با تمام توان با حرکت در مسیر خط رهبری توانست موفق باشد و در مواقع بسیاری نیز تیرها را به جان خرید. هرچند در طول این چهار سال در موارد متعددی نیز ‌رهبری انقلاب با توجه به رویکردها و کارکردهای درست رییس جمهور ، خودش را در برابر تیرهای مخالفان و منتقدان بی انصاف قرار داد تا مدیر اجرایی اش سالم بماند و بتواند کار کند که این رفتار ایشان خود نیاز به تحلیل جداکانه دارد و ...

 

چهار سال گذشت تا چهار روز پیش ... مجددا توانستم رییس جمهور را در حالی که عازم جلسه ای بود، ببینم و خاطره منزل پدری شان را یادآوری کنم . احمدی نژاد با تبسمی گفت : من همان آدمم و عوض نشده ام ! گفتم : دکتر عزیز از نامه آقا که در روز شنبه ارسال شده تا به امروز چهار روز می گذرد ... گفت : من دوشنبه با ایشان ملاقات داشتم و در حال تدبیر برای نحوه اجرای حکم آقا و حل موضوع هستم ، عجله نکنید به زودی حل می شود ...

 

 من به احمدی نژاد به عنوان بازوی رهبری اعتماد داشتم و دارم و هرگز اتهام مخالفت با رهبری را از مدیری که چهار سال در این مسیر مردانه ایستاده و مبانی بسیار محکمی در این خصوص دارد ، نمی پذیرم. هر چند معتقدم که از باب «اتقوا من مواضع التهم» باید از تعلل و تاخیر در اجرای دستور رهبری پرهیز می شد تا این ظن نادرست در دل دوستان جان نگیرد. احمدی نژاد مانند فرمانده ای است که در وسط میدان جنگ باید فرماندهی کند ، تصمیم بگیرد و گرفته، اما فرمانده ارشدش این تصمیم را به ضرر کلیت و نتیجه این میدان جنگی می داند و به او ابلاغ هم می کند اما او همچنان برای حل مشکل کمی تامل می کند و در نهایت با اعلام عمومی ابلاغ ،‌ راه تاخیر بسته می شود تا مصلحت بزرگ تر این میدان جنگی و حتی این مدیر لایق و توانمند و وهوشیار تحقق یابد.

 

فراموش نکنیم، تفاوت بسیار است میان کسی که اساسا به قرارگاه فرماندهی اعتقاد ندارد و یا اساسا فرمانده ارشد را قرارگاه را قبول ندارد با کسی که همه این امور را قبول دارد اما در میانه میدان ،‌ برای لحظاتی به دلایل مختلف در اجرای فرمان فرمانده ارشدش تعلل می کند ! آیا باید بیش از یک اشتباه با آن برخورد کرد ؟ می دانم که برخی خناسان زخم زبان می زنند ،‌ کافی است که به آنها ولایت پذیری خودمان را یادآوری کنیم که حتی وابستگی ،‌ حمایت و علاقه ما به احمدی نژاد هم نمی تواند آن را کم رنگ کند و همچنین به یادشان بیاوریم کسانی را که نه چهار روز بلکه چهار سال و حتی بیش از آن، چهارده سال فرمان رهبری شان را به زمین نهادند و هر روز یک توجیه کردند و حتی امروز هم رو در روی رهبری ایستاده اند، شاخ و شانه می کشند و تهدید می کنند و ... البته همان ها در این چند روز برای سوءاستفاده از فرصت ها به میدان آمده اند و مصاحبه می کنند و دم از ولایت پذیری و رفاقت با رهبری می زنند ،‌ خدا را شکر ! بالاخره حوادث این چند روز برخی را به این مواضع واداشت.

 

مراقب باشیم در میانه این فتنه ها از ما سواری نگیرند و شیری ندوشند. کن فی الفتنة کابن اللبون،‌ لاظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب. تمام چشم ها و گوش ها باید به سمت فرمانده اصلی باشد یعنی ‌مقام معظم رهبری تا فتنه ها کور شود.

 





      
دانشمندان معتقدند نوشیدن آب سیب نسبت به‌ ‌خوردن خود سیب در حفظ ‌سلامتی موثرتراست.‌ ‌محققان‌ ‌دریافتند که مواد شیمیایی موجود در عصاره سیب، فرد را در ‌برابر سکته، بیماری‌های‌ ‌قلبی و سرطان مصون می‌کند.‌ ‌عصاره سیب همچنین مملو از آنتی‌‌ ‌اکسیدانت‌هایی به‌نام <فنولیکس> ‌است.‌ ‌دانشمندان نمونه‌هایی از خون و ادرار‌ ‌داوطلبان را آزمایش کردند تا دریابند که آیا ‌نوشیدن عصاره‌ سیب، فنولیکس را به‌‌‌‌بدن‌ ‌منتقل می‌کند یا نه؟‌ ‌فنولیکس نقش مهمی در طعم و رنگ‌ دهی به‌‌‌‌عصاره‌ سیب دارد ولی محققان در ‌مورد مزایای عمده‌ سلامت بخشی آن تردید دارند.‌‌ ‌دکتر سرنا مارکس مسئول این پروژه‌ ‌تحقیقاتی گفت: مطالعات پیشین حاکی از ‌وجود ارتباطی بین فنولیکس و مصونیت در برابر‌ ‌چند بیماری عمده بود. به‌‌‌همین ‌دلیل ما سعی می‌کنیم از چگونگی جذب آن در رژیم‌ ‌غذایی خود اطلاعاتی ‌کسب کنیم.‌ ‌ به گفته وی، عصاره‌ سیب نسبت به خود سیب محتویات فنولیکس‌‌ ‌غنی‌تری دارد.



      
دکتر محمود احمدی‌نژاد در هفته گذشته در جلسه‏ای با دبیران تشکل‏های دانشجویی در مورد اتفاقات اخیر توضیحاتی داد که در ادامه بخش‏هایی از آن سخنان با اندکی تغییر می‏آید.
به گزارش ثانیه محمود احمدی‌نژاد رییس‏جمهور در جلسه‏ای با دبیران تشکل‏های دانشجویی در مورد اتفاقات اخیر گفت: مشایی آنگونه که شما تصور می ‌کنید نیست. حرف‌هایی که شما در مورد مشایی می‌ زنید همان حرف‌هایی است که […] در مورد وی می ‌زند مثلا می ‌گوید که او سر سفره یک ظرف برای امام زمان(عج) خالی می ‌گذارد و مسائلی از این دست و یا...
رییس‏جمهور پیشنهاد کرد: شما بهتر است جلسه‌ای با مشایی داشته باشید و حرف‌هایتان را بگویید و حرف‌های وی را نیز بشنوید و آن موقع خواهید فهمید که درباره ایشان اشتباه می‌کنید.
وی افزود: : یک گروه از سوی مسولین قوه قضاییه و گروه دیگری از جای دیگر مأموریت یافتند تا در مورد مشایی تحقیق کنند ولی بعد از تحقیقات آنها هیچ مستندی در مورد مشایی گیر نیاوردند و هیچ تخلف اثبات شده‌ای در مورد وی وجود ندارد.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: مشایی جزو کسانی است که از ابتدای انقلاب تا به حال در گوشه گوشه انقلاب حاضر بوده و کارنامه بسیار خوبی دارد، ضمن اینکه باید سطح کار وی را در مقایسه با دیگران در نظر بگیرید و عملکردش در حوزه گردشگری را با دوره‌های قبل مقایسه کنید.
وی ادامه داد: مشایی فرد خوش‌فکری است و شبانه‌روز در خدمت دولت بوده و هست و حتی گاهی ساعت 2 نیمه شب از سفر خارجی برمی‌ گشت، اما تماس می‌ گرفت و می ‌گفت چه کاری نیاز است که انجام دهم یعنی همواره از خدمت‏گزاری به مردم کوتاهی ندارد.
رییس‏جمهور یادآور شد: بروید ببینید که در جلسه هیئت دولت در کردستان که در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، همه اعضا صحبت می‌ کنند و مشایی هم صحبت می ‌کند؛ اما سطح سخنان او با سایرین چقدر تفاوت دارد.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: رهبری معظم فرمودند که مشایی در جایگاه معاونت رییس‏جمهور نباشند و ما اطاعت کردیم لیکن عده‌ای از مخالفین بر خلاف سخنان اخیر رهبری بازهم موضوع مشایی را مطرح می‌ کنند تا به من فشار بیاورند.
رییس‏جمهور در مورد دستور حکم رهبری برای رعایت مصلحت در انتصاب مشایی به معاون اولی گفت: من خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و توضیحاتی دادم که قرار شد کارهایی انجام شود اما بعد از آن نامه توسط برخی نمایندگان محترم، درز پیدا کرد.
وی افزود: بعد از آن، بهتر تشخیص داده شد که نامه منتشر شود و بعد از آن اقدام کنیم و پس از آن نیز وی را به سمت ریاست دفتر خودم انتخاب کردم.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: رابطه بنده به عنوان رئیس‌جمهور با رهبری با رابطه شما با ایشان متفاوت است.
وی درباره عزل محمد حسین صفارهرندی اظهار داشت: تصمیم گرفته شد دفتر ریاست‌جمهوری به وزرای محترمی که قرار نیست در دولت دهم حضور داشته باشند، اطلاع داده تا آمادگی لازم را داشته باشند و برادر عزیزم آقای صفارهرندی نیز جزو آن دسته از وزرایی بود که به وی اطلاع داده شده بود که در دولت دهم حضور ندارد.
وی افزود: بارها به آقای صفارهرندی، عرض کردم که تعدادی از معاونانش را تغییر دهد چون در جهت اهداف دولت و مطالبات مردم و متدینین از دولت حرکت نمی‌کردند، اما این‏گونه نشد و می‌بینید که عملکرد ایشان را کمتر کسی قبول دارد و نمی‌ گویند که او باید در وزارتخانه باقی بماند.
رئیس‌جمهور در خصوص عزل محسنی‏اژه‌ای نیز گفت: موضوع عزل جناب آقای اژه‌ای یک فرآیند دو ساله داشته و ربطی به مسئله جاری ندارد... به ایشان در این دو سال، با شواهد مشخص توصیه کردم دو نفر از معاونان خود را تغییر دهد اما به این کار مبادرت نورزیده است... ضمن اینکه در موضوع هاله اسفندیاری هم خوب عمل نکرد و من به او گفتم که چرا رفتاری می‏کنید که مورد تمسخر واقع شوید؟، یک پیرزن 70 ساله را گرفته‌اید می ‌گویید می خواهد انقلاب مخملی راه بیندازد در حالی‏که عاملان انقلاب مخملی کسان دیگری هستند و باید آنها به مردم معرفی شوند.
وی ادامه داد: در موضوع پرتقال‌های اسرائیلی نیز با وجود اینکه عاملان اصلی این اقدام مشخص بودند، به آقای اژه‌ای گفتم که باید با اینها برخورد شود ولی وی گفت که نمی توانیم با آنها برخورد کنیم.
احمدی‌نژاد یادآور شد: از دو هفته پیش از اغتشاشات، وزارت خارجه اطلاع داد که افراد زیادی از انگلیس به ایران می ‌آیند و این کاملا مشکوک است اما وزارت محترم اطلاعات این موضوع را پیگیری نکرد و در اغتشاشات ضعیف عمل کرد که در برخی موارد اهمال مشهود بود.
رئیس‌جمهور، فعالیت برخی جریان‏های سیاسی در انتخابات دهم و بعد از آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در زمینه تحرکات آن‌ها در ایام پیش از انتخابات، وزارت اطلاعات حتی یک برگ گزارش به من نداد، حتی از برخی بزرگان هم پرسیدم که آیا وزارت به شما در این زمینه گزارشی داده است؟‌ که گفتند گزارشی دریافت نکرده بودند. در حالی‏که مخالفین، یک برنامه‌ریزی چندین ساله برای این انتخابات کرده بودند.
دکتر احمدی‌نژاد سناریوی مدیریت مجلس هشتم را مورد واکاوی قرار داد و گفت: برخی اعضای مجلس می‌خواهند بین ارکان نظام و دولت،اختلاف بیندازند و همچنین چهره برخی روسای دولت‏های گذشته را در افکار عمومی بازسازی کنند.



      
پژوهشگران آمریکایی دریافتند که پرتوهای نور خورشید بر روی عملکردهای مغز اثر می گذارند و باعث افزایش هوش و کاهش میزان افسردگی می شوند.
تیمی از محققان دانشگاه آلاباما در تحقیقات خود نشان دادند که فقدان نور و گرمای خورشید می تواند تا حد قابل توجهی عملکردهای شناختی را کاهش دهند به همین دلیل استفاده هر چه بیشتر از نور و گرمای آفتاب در فصل تابستان می تواند از اثرات مخرب کاهش نور آفتاب جلوگیری کند.
این دانشمندان با بررسی اطلاعات مربوط به 14 هزار و 474 بیماری که در تحقیقات مربوط به فاکتورهای خطر سکته مغزی در آمریکا شرکت کرده بودند ارتباط میان افسردگی، عملکردهای شناختی و پرتوهای خورشید را مورد مطالعه قرار دادند.
این دانشمندان در ادامه تحقیقات خود اطلاعات هواشناسی ارائه شده توسط ناسا را با اطلاعات مرتبط با این بیماران مقایسه کردند.
پژوهشگران دانشگاه آلاباما در این خصوص اظهار داشتند: "بین افرادی که از بد زندگی کردن رنج می برند و فقدان حضور در زیر نور آفتاب و صدمات بالایی که به قدرت شناختی وارد می شود یک ارتباط مستقیم وجود دارد."
این مکانیزمهای فیزیولوژیکی که منجر به بروز افسردگیهای فصلی می شوند می توانند با اثراتی که نور خورشید بر عملکردهای شناختی انسان دارند مرتبط باشند. در حقیقت پرتوهای نور آفتاب علاوه بر تنظیم سطوح سروتونین و ملاتونین بر روی گردش خون مغز نیز اثر می گذارد.
این محققان استفاده از نور خورشید را در فصل تابستان همراه با مراقبتهای جدی از پوست در مقابل پرتوهای مخرب خورشید توصیه کرده اند



      

به تازگی کتابی با نام «ارض موعود» منتشر شده که نویسنده آن با استناد به اسناد موجود در موزه تاریخ آمریکا و انگلستان نشان داده که ایده «سرزمین موعود» یهودیان را کارشناسان و جاسوسان بریتانیا و آمریکا در اوایل قرن گذشته مطرح و صهیونیست‌ها با دامن زدن به آن، سرزمین‌های اسلامی را غصب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، دکتر حسین الفوزی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: تفسیرهایی از تورات را برخی از دانشمندان مذهبی یهود ارایه داده و بنا بر تئوری‌های انگلیسی، سرزمین موعود یهود را در محدوده نیل تا فرات تعیین کردند و به این ترتیب یهودیان را برای اشغال غاصبانه این زمین‌ها که چندین کشور اسلامی را در برمی‌گیرد ، تحریک کردند و انگلستان نیز به این اشغالگری کمک کرد و نتیجه آن، تشکیل دولتی است که پایه‌های خود را بر اساس وحشی‌گری و خونریزی بنا نهاده است.

این نویسنده عرب با استناد به آیات قرآن کریم و برخی از اسفار تورات نشان داده است که «ارض موعود یهود»، تنها یک مفهوم مذهبی است و در هر نقطه‌ای از جهان که پیروان ادیان الهی اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان به عبادت خدا و آبادانی آن سرزمین اقدام کنند، همان نقطه سرزمین موعود است و آنچه اسراییلی‌ها هم‌اکنون ادعای آن را دارند، دروغی بیش نیست.

در فرازهای پایانی «ارض موعود» نیز می‌خوانیم: همه انبیای الهی آموخته‌های خود را بنا بر عدالت و مساوات به مردم ارایه دادند و رسالت خود را بر دوستی و محبت بین مردم پایه‌گذاری کردند و آنچه یهودیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهند، مغایرت کامل با همه معارف انبیای الهی دارد و این واقعیت اثبات شده‌ای است که صهیونیست‌ها پیرو هیچ یک از ادیان الهی نیستند و به دروغ خود را یهودی و پیرو تورات معرفی می‌کنند.





      

 

پاسخ :

از روایات، چنین استفاده مى شود که امام مهدى (عج) ابتدا،ادامه مطلب...



      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم