سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

دستورات عملی علامه حسن زاده آملی در ماه رمضان

انسان بیدار همواره کشیک نفس می کشد و پاسبان حرم دل است و واردات و صادرات دهان خود را می پاید و دار هستی را کارخانه ای بزرگ می یابد که با عمّال بیشمار " و ما یعلم جنود ربک الا هو" دست هم گرفته در کارند تا انسان بسازند و از عالمی تحویل به عالم دیگر دهند و می گوید که مروت نباشد که کفران شود و جبران نشود.

نکات اخلاقی زیر از کتاب "تازیانه سلوک" انتخاب شده است که سلسله دستور العمل های اخلاقی ایشان بوده است:ادامه مطلب...



      





      


 




      

هادی حسنی از شعرای جوان کشور در دیدار سالیانه شعرا با رهبر انقلاب در نیمه ماه رمضان شعری را قرائت کرد که تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت.

به گزارش فارس، هادی حسنی از شعرای جوان کشور در دیدار سالیانه شعرا با رهبر انقلاب در نیمه ماه رمضان شعری را قرائت کرد که تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت.

تمام غصه‌ی ما بال و پر نداشتن است
ز رمز و راز پریدن خبر نداشتن است

در این قفس متولد شدیم و می‌میریم
طبیعت قفس عمر در نداشتن است

چگونه داغ دلش خون نباشد از غم عشق
که شرط داغ ندیدن جگر نداشتن است

طبیب حاذق بیمار زندگی مرگ است
علاج دردسر عمر سر نداشتن است

فقط نصیب شهیدان سرسپرده‌ی توست
سعادتی که سزای سپر نداشتن است





      

  مقدمه: بسیار آرشیو گذشته هر انسانی مهم است و حافظه کوتاه مدت همه چیز را فراموش میکند.خبر زیر را که خواندم هم برایم جالب و هم هولناک بود.خدایا فقط دعای پدربزرگم رو تکرار میکنم :عاقبت بخیر بشی انشاالله
اشاره: متن زیر به قلم محمد نوری زاد، نویسنده سابق روزنامه کیهان و در روزهایی که از یکسو سردار محمدرضا نقدی در مقام فرمانده حفاظت و اطلاعات ناجا، مفاسد اقتصادی غلامحسین کرباسچی و برخی نزدیکانش در شهرداری تهران را افشا کرده بود و بخاطر این کار به دادگاه فراخوانده شده بود و از سوی دیگر طراحان و مجریان آشوبهای سال 1378 محاکمه و محکوم می شدند، نوشته و در چهارم خردادماه 1379 در روزنامه کیهان منتشر شده است.
 مناظره دو زندانی
 به قلم محمد نوری زاد، خرداد 1379
 مدتی است که محاکمه فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی در جریان است. چندی قبل نیز برخی از روزنامه ها با خوشحالی خبر از قطعی بودن محکومیت سردار نقدی داده بودند. ما به خاطر علاقه ای که به اساس نظام داریم، هرگز برای فشار بر دادگاه در آن حوالی اجتماع نمی کنیم. شعارهای تند و بودار نمی دهیم، بر دهانمان چسب نمی زنیم، عکس این و آن را بالا نمی گیریم. همایش و اجلاسی برای محکومیت دستگاه قضایی به پا نمی کنیم. در روزنامه هایمان زیر و بالای کسانی را که حادثه کوی دانشگاه را طراحی کردند برنمی شماریم. چرا؟ چون ما برخلاف آنانی که نانشان را در قاتق آشوب فرو می برند، هر اقدام اینچنینی را به کام اهریمنان پیشانی سفید می دانیم. از زندانی شدن سربازانی چون سردار نقدی در خود می گدازیم اما چون پای قانون و دستگاه قضایی در میان است، دست بر چشم خود می نهیم و مثل خود نقدی می گوئیم، سمعا و طاعتا! با این وجود خیلی علاقمندیم سردار نقدی را در همان سلول آقای عبدالله نوری زندانی کنند. چرا؟ چون به هرحال این همجواری خالی از فایده نیست. می شود یک میکروفون مخفی در همانجا کار گذاشت و صحبتهای این دو را شنید و ضبط کرد. اولین کسی که به حرف می آید، آقای نوری است:ادامه مطلب...



      
از یک سال که از انتشار خبر کذب ترانه‌ی موسوی می‌گذرد یکی از کسانی که برای اولین بار چنین خبری را مطرح کرده‌ ، لب به سخن باز کرده و حقایقی را گفته است.

به گزارش خبرنگار جهان مطلب زیر توسط مینو صابری در وبلاگ شخصی اش منتشر شده است. مینو صابری یکی از نویسندگان سایت ضدانقلاب رادیو زمانه و از طرفداران جنبش سبز است. صابری در پست اخیر خود به ناگفته هایی درباره ی قصه کذب کشته شدن ترانه موسوی پرداخته است. خواندن اعترافات امید حبیبی نیا به عنوان خبرنگاری که برای اولین بار خبر دروغ کشته شدن ترانه موسوی و تجاوز به او را منتشر کرده است در نوع خود جالب و تکان دهنده است. انتشار ناگفته های این روزنامه نگار پس از سکوت یکساله اش درباره این ماجرا، گویای ظلمی است که سران فتنه بر جمهوری اسلامی روا داشته اند. به عنوان نمونه می توان به تهمت های مهدی کروبی به نظام و نیز اسناد دروغ در این ماجرا اشاره کرد که در رسانه های مختلف بین المللی انعکاس گسترده پیدا کرد؛ گزارش بی بی سی از گفته های کروبی در ماجرای ترانه موسوی ادامه مطلب...



      
ظهر روز دوشنبه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در طرح ضیافت اندیشه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافت.
وی در ابتدا به استفاده بهینه از جوانی و برنامه ریزی برای آینده پرداخت و گفت: میانگین سنی شما حدود 20 سال است و 50 سال تا 70 سالگی فرصت دارید. برای این 50 سال چه برنامه هایی دارید؟ چه کار می خواهید بکنید؟ به کجا می خواهید برسید؟
وی در جواب شبهه ای درباره امام زمان که یکسری می گویند چه طور بچه پنج ساله به امامت می رسد، گفت: چه طور فلش مموری که ساخته انسان است می تواند ظرف چند ثانیه میلیون ها اطلاعات را به رایانه منتقل کند ولی خداوند نمی تواند علم یک امام را به امامی پنج ساله منتقل کند.
آقای قرائتی در ادامه سخنرانی خود خاطراتی از مقام معظم رهبری را ذکر کرد که به این شرح است.
* چندی پیش خدمت آقا که رسیده بودم راجع به آقای احمدی نژاد و مشایی صحبت کردم که آقا گفتند: برای معاون اولی مشایی من حجت داشتم که به رئیس جمهور تذکر بدهم چون افراد لایق تری بودند که باید در جایگاه معاون اولی قرار می گرفتند.
* قبل از انتخابات آقای جنتی خدمت آقا رفته بود و گفته بود: «میر حسین موسوی می خواهد کاندید شود با توجه به اختلافاتش با شما تکلیف ما چیست؟» که آقا گفته بودند: «اختلافات میر حسین با من برای شما حجت نمی شود که بخواهبد او رای رد صلاحیت کنید. شما کار خودتان را کنید.»
* پسر برادر آقا زمانی که دانشجوی دکتری بود، پیش من آمد و گفت میخواهم داماد شما بشوم. من برای تحقیق خدمت آقا رفتم و از آقا پرسیدم شما دخترتان را به او می دادید که آقا بعد از تاملی کوتاه گفتند: «منعی ندارد» که این ازدواج سر گرفت.
دامادم و دخترم ظرف 6 سال اول زندگیشان، شش خانه عوض کردند که به هر شش خانه دزد زد. من به دامادم گفتم: «مقداری پول از پدرت بگیر، مقداری از عمویت (که درآن زمان آقا تازه به رهبری منصوب شده بودند) بگیر، مقداری هم من کمک می کنم تا یک خانه بخرید تا راحت شوید.
وقتی پیش آقا رفتیم، آقا گفتند: بچه برادرم برای من با بقیه فرقی ندارد که من بخواهم به او کمک کنم. 





      

با جذب بالا





      

برای لحظه ای تصور کردم سر در بدن ندارم، ولی سوزش بینی و خونی که روی لباسم می ریخت، مرا متوجه حاج آقا کرد. به طرفشان رفتم. گلوله درست به کنار چشم راست و گیجگاه ایشان اصابت کرده بود و خون چون چشمه ای فوران داشت. بی درنگ فریاد زدم: "بگیریدش." ادامه مطلب...



      
عکس: همه مداحان گرد حاج منصور

ماه مبارک رمضان - هیئت موج الحسین
ایستاده وسط: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ، سمت چپ ایشان حاج حسین سازور و حاج حسن افشار
ردیف وسط از راست به چپ :
حاج علی حاج قربانی - سید مهدی میرداماد - حاج سعید حدادیان - حاج حسن خلج - حاج منصور ارضی - حاج محمود کریمی - حاج محمد طاهری - حاج علی آئینه چی - سید مجید بنی فاطمه
ردیف نشسته روی زمین از راست به چپ :
مجید بادکوبه - ابوالفضل بختیاری - محمد جوادی - حسین سیب سرخی - امین مقدم - روح الله بهمنی
دو نوجوان از راست به چپ :
فرزند محمود کریمی و فرزند محمد طاهری





      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم