سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
آیت‌الله صافی گلپایگانی:
رهبر انقلاب واقعا ناخدای خوبی است در این دریای طوفا‌ن زده
 آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با آیت‌الله مهدوی کنی گفت: بنده در تمام ملاقات‌های خصوصی با مسئولین و ائمه جمعه سفارش می‌کنم که تقویت آقای خامنه‌ای تقویت نظام و انقلاب است، خدا را شکر کنید که ایشان در تمام مسائل و تمام خطرات پیشقدم بوده‌اند و واقعا ناخدای خوبی است در این دریای طوفان زده.


اخیرا آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی در ملاقات با آیت‌الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و اعضای جامعه روحانیت و برخی از مسئولان کشور درباره لزوم حمایت از رهبر معظم انقلاب گفته است: "در نظامی که آقای خامنه‌ای هست چه کسی را سراغ دارید که از ایشان مومن‌تر و دلسوزتر باشد؟ ما نظرمان همین است و شماها هم باید تقویت کنید.
بنده در تمام ملاقات‌های خصوصی با مسئولین و ائمه جمعه سفارش می‌کنم که تقویت آقای خامنه‌ای تقویت نظام و انقلاب است، خدا را شکر کنید که ایشان در تمام مسائل و تمام خطرات پیشقدم بوده‌اند و واقعا ناخدای خوبی است در این دریای طوفان زده. مخصوصا بعد از انتخابات که با درایت خاص، همه قشرها را در صحنه نگه داشتند.
شما خیال نکنید اگر ما اعتراض داریم، مخالف روند نظام و انقلاب هستیم، نه بلکه از روی دلسوزی برای نظام و تقویت رهبری حرف می‌زنیم و در تمام مراحل، پشتیبان هستیم.
ما چه حکومتی را بپذیریم که در رأس آن مثل آقای خامنه‌ای را پیدا کنیم؟ کی بهتر از ایشان که با تمام وجود مقابل دنیای زورگو و بی‌منطق ایستاده است و دنیا هم از ایشان حساب می‌برد و ما باید او را کمک کنیم ".





      
بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها!
بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاری‌مان دادی!
بدرود ای که هنوز فرا نرسیده، از آمدنت شادمان بودیم و هنوز رخت بر نبسته، از رفتنت اندوهناک!1
خدایا! خروج از ماه مبارک را برای ما خروج از تمامی گناهان قرار ده!
در عید فطر، دو رکعت نماز عشق به‌جا می‌آوریم و در هر قنوت، تو را می‌خوانیم که «اَهْلَ الکِبرِیاءِ وَ الْعَظَمَةَ وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوت» هستی که آمرزش از آنِ توست. پس، «از تو می‌خواهیم به حق این روز که برای مسلمانان عید قرار دادی، ما را در هر خیری داخل گردانی و از هر بدی بیرون آوری!»
عید فطر، عید بندگی، عید اقرار به یکتایی پروردگار و عید خداپرستی است.
عید فطر، شادمانه‌ترین عید اسلام است و چون قافیه در پایان بیت پرستش می‌نشیند.
عید فطر، ثبت‌نام دوباره انسان برای بندگی است، فریاد بلند شهادت بندگان به یکتایی خداست.
خدایا! در مهمان‌سرای رب الاربابی‌ات، پذیرای استغفارهایمان باش!






      
 اینک رمضان به پایان رسید، ولی مصاف و نبرد، هنوز پایان نیافته است. فردا که فطر را جشن می‌گیری، اگر توانسته‌ای غنچه فطرت را در سپیده عید فطر شکوفا سازی، خوش‌حال باش؛ زیر افطارهای تو پس از آن‌همه امساک، نتیجه داده است.
فردا که عید است،‌ اگر توانسته‌ای در این ماه، عادت‌ها را ترک کنی و به میعاد خدا بیایی، عید توست، وگرنه در شادی فردا، نمی‌توانی شاد باشی؛ چراکه این عید، عید پیروزی بر نفس و جشن نزدیکی به خداست.
رمضان، ضیافتی بود و روزه گرفتن، شرکت در یک مهمانی.
خدا میزبان بود و تو مهمان. همیشه خدا میزبان است و آماده پذیرایی بندگان. تویی که باید به این ضیافت بشتابی. آستان رحمت الهی به روی بندگان، همیشه باز است. تویی که نباید این در را به روی خویش ببندی.
1





      

 

معظم له اکنون دارای 6 فرزند هستند.

نام خانوادگی همسر ایشان«خجسته» است. نام دخترانشان بشری و هدی، و نام فرندان پسرشان سید مصطفی، سیدمجتبی، سیدمسعود و سیدمیثم است. دو تن از فرزندان پسر ایشان ? سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاههای کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت الله باقری کنی از علمای تهران است.
سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است. سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. سید مسعود نیز با فرزند آیت‌الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده ‌است. سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است.
مقام معظم رهبری همچون امام راحل فرزندان خود را از فعالیت های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و به ایشان توصیه کرده اند که در کارهای اقتصادی وارد نشوند.

 

از  راست به چپ: حجت الاسلام سید میثم خامنه ای- حجت الاسلام سید مصطفی خامنه ای- آیت الله مجتهدی- حجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای- حجت الاسلام سید محسن خامنه ای. توضیح اضافه اینکه هر ? پسر رهبر شاگرد آیت الله مجتهدی بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی «دامت برکاته» در این رابطه چنین بیان داشتند:ایشان چهار فرزند پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم،این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، صحبت می‌کنیم. یک بار ندیده‌ام که اینها راجع به پولی، امکاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بکنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یک فرد معمولی است.
فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند این خیلی ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد وهیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. برای خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!
قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌یشان در کارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند.خود اینها هم، هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالی به این چیزها ندارند.
فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند،همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند. این که آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام





      

 بسیاری از زنان فمنیست ایرانی که در برهه ای  در چهره ای سنتی و مذهبی به دفاع از حقوق زنان می پرداختند و به دنبال این بودند که  نگرش فمنیستی جدیدی را به نام فمنیست اسلامی پایه گذاری کنند به مرور و پس از روشن شدن ارتباطات وسیع و گسترده شان با غرب و شرکت در کنفرانسهایی از نوع کنفراس برلین به اجبار زمان نقاب از چهره خود برداشته و نگرش سکولار و بی دین خود را با حرکتهایی چون کشف حجاب در برابر رسانه ها عیان کردند .
هر چند افرادی چون مهر انگیز کار ، شهلا شرکت و شهلا لاهیجی از همان ابتدا به دلیل سوابقی که به پیش از انقلاب اسلامی بر می گشت نمی توانستند چندان ادعایی داشته باشند اما در بازیهای سیاسی و در میان برخی گروههای سیاسی اصلاح طلب نقشی بر عهده گرفته بودند که احتیاج به کمی نمایش دینداری داشت  و آنها تا چندین سال  با دروغ خود را در بین مردم موجه نگاه داشتند.ادامه مطلب...



      

امام خمینی

اشاره<\/h4>

مطلبی که پیش روی داریم، چهل دستورالعمل برگزیده از آثار امام خمینی قدس سره است که در شماره 49 مجله حوزه به چاپ رسیده است که تبیان آن را در دو قسمت تنظیم نموده است. اکنون بخش دوم را با هم مرور می کنیم.

 

پلکان عروج

1. وارستگی از تعلقات دنیا

آنچه مایه نجات انسان ها و آرامش قلوب است وارستگی و گستگی از دنیا و تعلقات آن است که با ذکر و یاد دائمی خدای تعالی حاصل شود. آنان که درصدد برتریها به هر نحو هستند چه برتری در علوم حتی الهی آن یا در قدرت و شهرت و ثروت کوشش درافزایش رنج خود می کنند.

وارستگان از قیود مادی که خود را ازاین دام ابلیس تا حدودی نجات داده اند در همین دنیا در سعادت و بهشت رحمتند.ادامه مطلب...



      

امام خمینی

اشاره

مطلبی که پیش روی داریم، چهل دستورالعمل برگزیده از آثار امام خمینی قدس سره است که در شماره 49 مجله حوزه به چاپ رسیده است و آن را در دو قسمت با هم مرور می کنیم. (1)

 

دلم سخت است مگر یار شود لطف الله
ور نه انسان نبرد صرفه شیطان رجیم

 

غفران ذنوب لازمه مقامات و مدارج است زیرا که هر موجودی دراین عالم است ولیده عهمین نشاه ملکیه و ماده جسمانیه است و دارای تمام شوون ملکی حیوانی و بشری ادامه مطلب...



      

تار عنکبوت

خانه عنکبوت را دیدی؟ به حتم دیدی، اما چقدر با دقت نگاهش کردی؟ دیدی که با اشاره‌ای از هم گسسته می‌شود! و بیچاره عنکبوت ... چه مصالح سستی دارد خانه‌اش! ... که با وزش نسیمی ملایم، تار و پودش در هم می‌ ریزد! ... که بارش چند قطره باران بر آن، آن را متلاشی می‌کند! ... که حتی نشستن گرد و غبار بر آن، پاره پاره‌اش می‌کند! ... .

و چه خانه‌ای است این خانه عنکبوت ... که همین خانه سست برایش، هم جایگاه استراحت است و هم دامی برای صید حشرات و به دست آوردن غذا؛ همین خانه بی نهایت سست و بی دوام!ادامه مطلب...



      

جمعه خونین

در صبح جمعه، 17 شهریور سال 1357، مردم تهران پس از ادای فریضه صبح، برای چهارمین روز متوالی از خانه‏ها بیرون آمده و سیل‏آسا روی به خیابان‏ها آوردند. مرکز تجمع آنان میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) بود. همین که مردم به خیابان‏ها رسیدند، ناگهان با دیدن تانک‏ها و زره‏پوش‏های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت، غافل‏گیر شدند، ولی بدون اعتنا به سربازان، به حرکت خود ادامه دادند. از خیابان‏های اطراف، سیل انبوه جمعیت با سردادن شعارهای انقلابی، به سمت میدان ژاله در حرکت بود. مأموران مسلح پس از چند بار اخطار، از زمین و هوا جمعیت را ناجوان‏مردانه، هدف رگبار مسلسل قرار دادند و بیش از چهار هزار نفر را به شهادت رساندند؛ بزرگ‏مردانی که خونشانْ ره‏گشای پیروزی انقلاب گردید.



      

 راهپیمایی پرشکوه و در فضای معنوی میلیونها ایرانی مسلمان معتقد به ولایت در روز قدس که در سراسر کشور تجلی یافت ، در میان سکوت مرگ بار رسانه های حامی فتنه که با این خروش مردمی شوکه شده بودند ، فریادی به وسعت کل جهان را به نمایش گذاشت ، واثبات نمود که فلسطین دغدغه ملت های آزاده می باشد و با هیچ ابر تیره ای پوشیده وفراموش نمی شود ، تا روزی که وعده الهی و سیطره مستضعفین بر زمین تحقق یابد .ادامه مطلب...



      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم