سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
سیزدهم جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) همسر وفادار امیرالمومنین علــــــــــــــــــــــی (علیه السلام) و مادر فداکار ابالفضل العباس(علیه السلام) بر تمامی محبین اهل بیت(علیهم السلام) تسلیت باد. به امید زیارتشان در دنیا و شفاعتشان در اخرت انشاء الله.اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم



      

 

قرآن

از دیرباز تا کنون همواره میان اهل فلسفه، عرفان و کلام اسلامی، این مساله، محل نزاع و معرکه آراء بوده است که آیا روح آدمی پس از مفارقت از جسم، در عالم دیگر، تکامل برزخی می یابد یا خیر؟

عده ای بر این باورند که تکامل برزخی در عالم مثال(برزخ در متون دینی)، مستلزم حرکت از قوه به فعل است، و ادامه مطلب...



      

آباژور

کلاهکی ساخته شده از کاغذ دست ساز پاپیروس که بافت شطرنجی تارتان دارد، به یک پایه ی ساده ی بلوری جذابیت بصری می افزاید و تابش گرم و ملایمی از نور را متصاعد می کند. یک کلاهک پاپیروسی با یک پایه ی قدیمی که از انباری خانه یا از یک حراج خانگی تهیه شده است به خوبی جفت و جور می شود و به صورت یک شیء تزیینی واحد و کاملاً شخصی در هر اتاقی موارد استفاده ی شایسته را پیدا می کند. گاهی هم می توان یک بطری را جایگزین پایه ی آماده آباژور کرد. بطری بلوری کمر باریک یا پایه ی لاله های قدیمی جاشمعدانی، آسان ترین وسیله برای تبدیل شدن به یک آباژور هستند، اما شاید هم بتوانید با مقداری تلاش و فکر کردن بیش تر، هر چیز دیگری را به پایه ی آباژور تبدیل کنید. یک بار که شما یک آباژور سر هم کنید و بسازید، خواهید دید که ساختن آن از هر وسیله ی دم دست مانند یک گلدان، کوزه ی سرامیکی یا شیشه ای چقدر آسان است.

وسایل مورد نیاز:ادامه مطلب...



      

 

الْعَمَلَ الْعَمَلَ، ثُمَّ النِّهَایَةَ النِّهَایَةَ، وَالاِْسْتِقَامَةَ الاِسْتِقَامَةَ، ثُمَّ الصَّبْرَ الصَّبْرَ،وَالْوَرَعَ الْوَرَعَ! «إِنَّ لَکُمْ نِهَایَةً فَانْتَهُوا إِلَى نِهَایَتِکُمْ»...

امیرالمؤمنین علیه السلام در بخشى از خطبه (176) به بیان این حقیقت مى پردازد که هدف نهایى نزول قرآن، عمل کردن به آن بوده است; نه تنها تلاوت و قرائت ; مى فرماید: «عمل کنید، عمل کنید ; سپس به پایان رسانید، به پایان رسانید، اعتدال، اعتدال ; سپس شکیبایى، شکیبایى ; و پارسایى، پارسایى».

این مراحل پنج گانه که امام(علیه السلام) در این گفتار کوتاه بیان فرموده است، در حقیقت عصاره برنامه سیر و سلوک الى الله و تکامل انسان مطرح شده است.نخست، انسان باید به سراغ برنامه هاى عملى برود، سپس آن ها را نیمه کاره نگذارد و به انتها برساند و در ضمن، مراقب باشد که از راه راست منحرف نشود و بعد از آن در برابر هواى نفس و وسوسه هاى شیطان صبر و شکیبایى به خرج دهد و از این مرحله نیز فراتر برود; ورع و پارسایى در برابر شبهات نیز به کار بندد و به این ترتیب به سرمنزل مقصود برسد.در ادامه این سخن به هدف دار بودن برنامه هاى پنج گانه ذکر شده و نشانه وصول به این هدف اشاره کرده، مى فرماید: «براى شما پایان و مقصدى است ; خود را به آن برسانید و براى شما نشانه اى قرار داده شده; به وسیله آن راه را پیدا کنید و اسلام هدفى دارد به هدف آن برسید».

امام(علیه السلام) در این عبارت به نکته مهمى اشاره مى کند و آن هدفدار بودن زندگى انسان و همچنین هدفمند بودن برنامه هاى دینى است.

خداوند ما را بیهوده نیافرید و برنامه هاى تشریعى الهى یقیناً مقصد مهمى را دنبال مى کند و آن، سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

امام(علیه السلام) مى فرماید: بکوشید تا به این هدف نایل شوید.

مبادا در میان راه غافل شوید و توقف کنید و به سر منزل مقصود نرسید ; چه این که نشانه هاى راه، روشن و برنامه ها حساب شده است.

و در پایان این قطعه به صورت یک نتیجه گیرى روشن مى فرماید: «با انجام دادن فرایضى که خدا بر شماست و وظایفى که براى شما تبیین کرده، حق او را ادا کنید که (اگر چنین کنید) من مدافع شما در روز قیامت خواهم بود!».

منظور از «شاهد» این است که امام(علیه السلام) در قیامت بر اعمال نیک و اداى حقوق الهى و استقامت آن ها در راه هدف و صبر و ورع و تقوا گواهى مى دهد و منظور از «حجیج» این است که در پاسخ سؤالاتى که فرشتگان الهى در دادگاه عدل خدا مطرح مى کنند من از طرف شما جوابگو خواهم بود!

منبع: معارف نهج البلاغه،  جلد 6، صفحه 563.





      

تقسیم شادیها

تقسیم شادیها

... جمله شادیها، سه است: یکی شادی حرام است، و یکی شادی مکروه، و یکی شادی واجب. آن چه حرام است، به معصیت شاد بودن است و آن این است که قولهُ تعالی: (شادمان مباش که خدا مردم پرنشاط«مغرور» را دوست نمی‌دارد. «لقصص، آیه 76») ... و آن چه مکروه است، به دنیا شاد بودن است، و این است که گفت قوله تعالی: (و این مردم به زندگانی دنیا دلشادند «رعد، آیه 26»)... و آن چه واجب است، شادی به حق، و آن، آن است که گفت: (پس به خود در این معامله بشارت دهید. «توبه، آیه 111»).

خواجه عبدالله انصاری ادامه مطلب...



      
در هنگام LogOff نیز آنلاین باشید !
اگر آنلاین باشید با Log Off کردن ارتباط شما قطع می‌شود.
 ممکن است شما نیز تا کنون به فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توان این مورد را برطرف کرد.
 اما با این دستور ساده شما این اختیار را دارید تا بتوانید آن را کنترل کنید.
ابتدا رجیستری را باز کرده و به کلید داده شده بروید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\




سپس به دنبال مقدار KeepRASConnections بگردید اگر پیدا نکردید یک Value از نوع String و با نام بالا ایجاد کنید و مقدار آن را برابر 1 قرار دهید. برای اعمال تغییرات یک بار ویندوز را Log Off کنید.
برای بازگرداندن تغییرات نیز می‌توانید مقدار بالا را صفر نمایید.





برچسب ها : رایانه  ,


      

جالبه بعضی متنها رو بارها می خونیم وشاید بارها میشنویم ولی باز قشنگ و تازه اندوجالب.

با شنیدن متن پایین از جایی!مدتها به فکر فرورفته ام!وهنوزدارم به آن فکر می کنم.

واقعا چقدرپیدا کردن یه دوست خوب،صادق،مطمئن ومهربون تو این دنیا سخته.دوستی که با صبوری زیاد پا به پای شما بیادوتنهاتون نذاره!اگر شما چنین دوستی دارید قدرشو بدونید.

 


آدمها همه چیز را همین جور حاضروآماده از مغازه ها می خرند،اما چون مغازه ای نیست که دوست معامله کند آدمها مانده اند بدون دوست.تو اگر می خواهی مرا اهلی کن!

پرسید اهلی کردن یعنی چه؟

گفت:یعنی ایجاد علاقه کردن.

واین چیزی است که این روزها پاک فراموش شده.

پرسید:راهش چیست؟

گفت:بایدصبورباشی..خیلی صبور!





      
<>var CC=0; var CommAr=[0];

 

خانم ها مثل رادیو هستند :

هر چی می خواهند می گویند ولی هر چه بگویی نمی شنوند

خانم ها مثل شبکه اینترنت هستند :

از هر موضوعی یک فایل اطلاعاتی دارند.

خانم هامثل چسب دوقلو هستند :

اگر دستشان با گوشی تلفن مخلوط شد, دیگر باید سیم را برید.

خانم ها مثل موتور گازی هستند :

پر سر و صدا , کم سرعت , کم طاقت

خانم ها مثل رعد و برق هستند :

اول برق چشمهاشون می رسه , بعد رعد صداشون.

خانم ها مثل لیمو شیرین هستند :

اول شیرین و بعد تلخ می شوند.

خانم ها مثل موبایل هستند :

هر وقت کاری مهم پیش می آید در دسترس نیستند.

خانم ها مثل گچ هستند :

اگر چند دقیقه مدارا کنید آنچنان سخت می شوند که هیچ شکلی نمی گیرند.

خانم ها مثل کنتو ر برق هستند :

هر از چند سالی یکبار سن آنها صفر می شود.

خانم مثل فلزیاب هستند :

هرگاه از نزدیکی طلافروشی رد می شوند عکس العمل نشان می دهند





      

1مقداری اسید درغگویی

 2سولفات مکاری

 3سولفور کلک

 4کلرید غرور

 5نیترات وقاحت و شرارت

6کربنات هیزی

 7کلرات خساست





      
نسخه جدید از برنامه Ashampoo Burning Studio





Ashampoo Burning Studio نرم افزاری ساده و در عین حال قوی برای رایت CD و DVD ، با استفاده از این نرم افرار قادر خواهید بود اطلاعات، فیلم ها و موزیک های خود را بر روی انواع CD یا DVD ذخیره کنید. این نرم افزار قابلیت های بیشماری را در اختیار شما قرار می دهد، برخلاف سایر نرم افزار های رایت سی دی با استفاده از Ashampoo Burning Studio تنها با چند کلیک ساده می توانید CD یا DVD مورد علاقه خود را رایت کنید. این برنامه قابلیت رایت روی انواع CD-R, RD-RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-RAM and DVD+R Double Layer را دارا می باشد. این برنامه تقریبا شبیه به برنامه Nero است ولی در کارهایی مانند ساخت DVD فیلم بسیار جلوتر می باشد. این برنامه برای شما از یک فایل فیلم یک DVD فیلم با منوی بسیار زیبا می سازد که قابل پخش در DVD Player ها است. از کارهای دیگری که این نرم افزار نسبت به Nero انجام می دهد امکان ایجاد تغییرات در محتویات یک CD یا DVD و رایت نسخه تغییر یافته است. خود برنامه می تواند بیشتر فرمتهای فیلم یا صدا را به فرمت مورد نیاز برای رایت بر روی CD یا DVD تبدیل کند و نیاز به برنامه اضافی برای این کار وجود ندارد. همچنین در یک حالت پیشرفته می توانید گزینه های مختلف رایت را کنترل کنید و مثلا اگر فایل یا فولدر با نام فارسی بر روی CD رایت کردید جلوی خراب شدن نام آن را بگیرید. برای این کار باید حالت Joliet را انتخاب کنید. برنامه با امکانات خوب و به تناسب این امکانات با حجمی کم طراحی شده است.






      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم