سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

حماسه 12 اسفند 1390 با شور خاص برگزار و تبدیل به عید سیاسی و مردم سالاری این مرز وبوم گشت.این که تمام دشمنان آمدند تا نشود و برخی غافلین داخلی نیز بدشان نمی­آمد قصه­ای تمام نشدنی است.اما چه کنیم که مردم پاک و بصیر هیچگاه نگذاشته­اند آرزوی رهبرشان در امتداد این خط الهی کمرنگ شود.

بگذریم.حالا مردم آمدند و وظیفه شناسی کردند.این که مسؤولین بیانیه بدهند و تشکر کنند تکراری شده و غیرقابل قبول.مردم برای شما نیامدند و با شما عهد اخوتی نبسته­اند.مردم برای رضای خدا،ادای وظیفه نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی،آرمان­های امام راحل ،تجدید عهد با شهدا و لبیک به فرمان ولی امر آمدند.کار شما تشکر نیست آنهم با بیانیه و سخنرانی و...

کار شما عمل است.تو را به همه مقرسات عالم دست بردارید و به عمل بپردازید.دل مردم را به دست آورید تا دل خدا را بدست آورده باشید.

نگوئید کار می­شود.نگوئید خدمت می­شود.اولا کم است و ناچیز.ثانیا در خور شان این ملت نیست.حب و بغض­های شخصی­تان کمر شکن شده است.تصمیم­گیری های بر مبنای هوای نفس بالا رفته است.تاکی؟نگذارید رفتارتان به پای رهبر و دین نوشته شود که گناهی است نابخشودنی.





      

با سلام

جمله معروفی دارد شهید والامقام سید شهیدان اهل قلم که گفت:خدا نکند قبل از این که آدم بشیم دنیا بهمون رو بیاره.

اما امروز برای خیلی افراد این دعا مستجاب نشده و اهل دنیا شدند در حالی که آدم نشدند.آدم شدن را در مواقع ابتلاء و آزمایش می توان درصد گیری کرد و هرکسی به راحتی می تواند این دوره برایش فراهم و خود بفهمد چند مرده حلاجه.

برخی از هنرمندان و بازیگران و عالمان و استادان (البته به ترتیب اولویت) را می شناسیم که نگاه به آنها نیز متفاوت است چون برای خود شخصیتی به پا کرده اند.لذا برای مردم در درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

نگاهی به عملکرد برخی هنرمندان و بازیگران در مواجه با مسائل سیاسی بروندادی متفاوت با بقیه مردم دارد.اکثرا در میان حرفهایشان این جمله که«مارا به سیاست کاری نیست»و....شنیده و دیده می شود.آخرین بار هم در کلام جناب فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین بود.او جایزه خود را به مردمی هدیه کرد که فرهنگ و تمدنشان در زیر غبار سیاست نهان شده است.

چرا این چنین است؟کاملا واضح است تعریف این افراد از سیاست همان است که در غرب رایج بوده و تفاوتی هم با سیاست مورد نظر اسلام قائل نیستند.اما به راستی جفایی از این بالاتر که سیاست در متن جامعه دینی را با همان سیاست غربی یکی بدانیم.

اگر به تاریخ اسلام هم مراجعه نماییم می فهمیم که سیاستی که مد نظر رسول الله(ص)بود و مقتدایمان مولا علی(ع) نیز به تاسی از پیامبر ترویج دادند کاملا متفاوت با سیاست معاویه بود.

تصریح حضرت به این نکته که معاویه از من سیاستمدارتر نیست اما وی نیرنگ می زند و تفاوت حضرت با معاویه و دیگران در این است با وجود اشراف و احاطه به چهره پنهان سیاست از آلوده ساختن سیاست به نیرنگ و اصول غیر اخلاقی اجتناب می کرد .

اگر دیدگاهمان این باشد به وجود آن افتخار می کنیم و از گفتن آن در جوامع علمی و هنری نه تنها ابا نداشته که با سربلندی تمام آن را به رخ جهانیان می کشیم.

حالا چرا بحث به ایجا کشیده شد؟مسئله انتخابات و حضور افراد نخبه در تمامی زمینه ها در این اتفاق باعث شد تا به این نکته برسم .برخی از این هنرمندان و بازیگران و ...که بسیاری هم با پول بیت المال به مال و منالی رسیده اند امروز که بالاخره تعدای از جوانان و نوجوانا این مرز و بوم به آنها بعنوان الگو نگاه می کنند نه تنها از ترغیب و تشویق به این امر صحبتی نمی کنند که حتی سیاست را تافته جدا بافته دانسته و خود را از آن مبری میکنند.





      

با سلام

تصمیم گرفته ام مثل همیشه این بار نیز رای ندهم!!

باور کنید مصممم و هرگز از این تصمیم عدول نخواهم کرد.برای چه باید رای بدهم؟حُسن نظرشان کی برایم ثابت شده که این بار دوم باشد.هرچه تا بحال دیدم دروغ و نیرنگ و خیانت است.برای شادی دل چه کسانی باید رای بدهم؟حتما برای کسانی دلم بسوزد که حتی ملیتشان را هم فراموش کرده اند؟خیر.نمی توانم .

هرگز به کسانی که می گویند رای ندهید رای نخواهم داد

برای افتخار میهنم.برای امتثال امر رهبرم، برای شادی دل شهدای گرانقدر که نگاهشان به این حضورم هست.برای خرسندی روح امام راحلم،برای آبادانی میهنم.برای خار در چشم بدخواهان نظام و مردمم در انتخابات شرکت می کنم.

باور کنید جدی ام و از تصمیمم مثل همیشه برنمی گردم





      

گزارش جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا :

ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا/یک پله تا اقتصاد 1000میلیارد دلاری

 سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در تازه ترین گزارش خود ارزش تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت برابری خرید (PPP) را در پایان سال 2011 میلادی 929 میلیارد دلار اعلام کرد و ایران را در رتبه هفدهم جهان قرار داد.

گزارش جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حاکی است: ارزش تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت برابری خرید در پایان سال 2010 میلادی 906 میلیارد دلار بوده است که این رقم در پایان سال 2011 میلادی به 929 میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، ایران از لحاظ ارزش تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص قدرت برابری خرید در رتبه هفدهم دنیا قرار گرفته که یک پله با ترکیه 1053 میلیارد دلار فاصله دارد تا به مرز هزار تایی ها برسد.

بنابراین گزارش، آمریکا با تولید ناخالص داخلی 15 هزار میلیارد دلاری بر اساس شاخص قدرت برابری خرید در رتبه اول دنیا قرار دارد و چین با 11 هزار میلیارد دلار و هند با 4460 میلیارد دلار در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.

ارزش تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص قدرت برابری خرید در کشورهای ژاپن 4389 میلیارد دلار، آلمان 3085 میلیارد دلار، روسیه 2373 میلیارد دلار، برزیل 2284 میلیارد دلار، انگلیس 2250 میلیارد دلار، فرانسه 2214 میلیارد دلار، ایتالیا 1826 میلیارد دلار، مکزیک 1657 میلیارد دلار، کره جنوبی 1554 میلیارد دلار، اسپانیا 1411 میلیارد دلار، کانادا 1389 میلیارد دلار، اندونزی 1121 میلیارد دلار و ترکیه 1053 میلیارد دلار اعلام شده است و این کشورها در رتبه 4 تا 16 قرار گرفتند.

 





      

 نماینده اصلح از دیدگاه امام خامنه ای

مقام معظم رهبری با الگوبرداری از رهبری حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ویژگی های اصلح را این چنین بیان می فرمایند : 
ـ ارزش گرا در رفتار و گفتار : یک مسئول باید سعی کند در رفتار و گفتار خود ارزش ها را ملاک عمل قرار دهد. 
ـ رعایت پیمان در همه حال با تمام افراد : وفاداری به پیمان ها باعث جلب اعتماد مردم و عمل به دستور شرع مقدس است. 
ـ تدبیر در اداره ی امور : یک مسئول باید سعی کند در امور خود تدبیر نماید تا با سامان دادن به امور به اهداف تعیین شده دست یابد. 
ـ سرعت در عمل : یک مسئول باید سعی کند تا در عمل خود سرعت داشته تا ازفرصت ها استفاده ی لازم را ببرد. 
ـ درست عمل کردن : یک مسئول باید سعی کند مسئولیت محوله ی خود را به درستی انجام داده و خود را از هر گونه ضعف و کاستی نگه دارد.  ادامه مطلب...



      

سلام

در بحبوحه کار و امتحان و مشکلات زندگی غوطه وری.ناگهان بچه ات وارد فضای ذهنی تو می شود که تمام داشته های ذهنیت را پاک میکنه.مهم تلنگریه که می تونه بهت بزنه که ای بابا نمیخواد زیاد غرق در این افکار باشی.بیا بیرون تا با هم راه بریم.

حالا نوبت من شده.داشتم حسابی تو افکارم سیر و سلوک داشتم و به همه جوانب کارها و برنامه ها و...فکر می کردم و تا مرحله کارشناسی پیش رفته بودم که ناگهان فرزند پسرم که کلاس دوم ابتداییه وارد فضای ذهنی ام  شد و با صدای لرزانی گفت:بابا.من که حسابی کارشناس افکار خودم شده بودم و تن به جدایی نمی دادم حاضر نبودم به سادگی رشته فکری را پاره کنم.لذا جوابی ندادم و او دوباره صدام کرد .چاره نبود.برای لحظاتی اومدم بیرون و گفتم بله بابا.چی شده؟او که غم در تمام صدا و چهره اش نمایان بود با لحنی غم آلود گفت:کاش من هم می توانستم رِ کنم.

اصلا متوجه حرفش نشدم ولی چون برام تازگی داشت با حوصله بیشتر ازش خواستم دوباره خواسته اش رو تکرار کنه.

گفت ای کاش من هم می تونستم رِ کنم.تعجبم بیشتر شد و گفتم چی؟رِ یعنی چه؟

گفت:آخه بچه ها تو محوطه دارن تفنگ بازی میکنن و موقع کشتن میگن:ررررررررر.امامن هرکار میکنم نمیتونم بگم.

یه نگاهی بهش کردم و.....




برچسب ها : تلنگر  ,


      

با سلام

نسبت به وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مباحث زیادی مطرح شده است.اما خروجی آن در جاممه درست برعکس آن چیزی است که در قانون پیش بینی شده است.

ابتدا اصل وظیفه را براساس قانون مرور کنیم:

بر اساس وظایفی که در قانون اساسی برای نماینده مجلس ذکر شده، دو وظیفه برجسته و مهم برای مجلسی که بر رأس امور ذکر شده دیده شده که مهمترین آن وضع قوانین است بطور کلی هر نظامی بر اساس قانون اداره می شود هر اجتماع کوچک سیاسی مثل یک خانواده که نهاد بسیار عمیق و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی است یک قوانین خاصی برای اداره منزل وجود دارد حالا یک منزل بزرگ و یک خانه بزرگ مثل کشور طبیعتا قانون می خواهد تا آن را به نظم در بیاورد، رشد دهد ، توسعه دهد، سلامت ایجاد کند، امنیت ایجاد کند ، روابط داخلی و خارجی و اقتصادی و سیاسی را تنظیم کند این ها همه محتاج به قانون است جایگاه مجلس وضع قوانین است .تفاوت مجلس ما با مجالس دیگر این است که مجلس ما اسلامی است حقیقتا اسلامی است و می خواهد بر اساس قانونی حرکت بکند که رضای خداوند در آن است واو وضع نموده قوانین عالم زندگی بشر را . از این جهت افرادی باید در مجلس حضور پیدا کنند که از خصوصیات اسلامی و انقلابی و مردمی برخوردار باشند. پس قانون گذاری مهمترن رکن وظیفه یک نماینده و مجلس است . نکته دیگر وظیفه مجلس نظارت است به عنوان یک دستگاه نظارت عمومی بر عملکرد مسوولینی که قانون را اجرا می کنند می توانند مسوولین قوانین را خوب اجرا کنند، دقیق اجرا کنند، سالم اجرا کنند، در جهت ماهیت آن قانون حرکت کنند، رفتار نا صحیح نسبت به قانون از خودشان نشان ندهند این هم وظیفه دیگر نمایندگان است که مظهر آن رأی به کابینه دولت، تصویب برنامه های دولت است بخصوص لایحه بودجه دولت که از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

دو بعد وضع قوانین و نظارت، شان یک نماینده مجلس است،اما آیا همین انتظار مردم از یک نماینده در شرایط کنونی است؟مسلما جواب خیر است ، اما چرا؟آسیب شناسی شده تا کنون یا خیر؟

فرهنگ­سازی این وظایف و انتظار مردم در این چارچوب اصلی به خود مسولین برمی­گردد و نمی­توان قصوری را متوجه مردم نمود.نکته مهم این است که در شهرهای کوچک و روستاها نه تنها در رفع آن قدمی برداشته نشده ،بلکه از افتخارات و برجستگی­های یک نماینده برای دوره بعد لیست این خدمات حتی بصورت کاملا جزیی است.نه اینکه بصورت مطلق این امر ناپسند باشد بلکه در صورتی که جایگزین وظایف اصلی شده و مردم را به سمتی سوق دهد که خواسته­های خود را به سمت وظایف اصلی سوق دهند ناپسند است.

بیاییم نسبت به این امر روشنگری داشته باشیم و کاندیداهای محترم این دوره بجای وعده و وعیدهای اجرایی به سراغ مشکلات ریشه­ای در حدود وظایف خود رفته،آنها را بررسی و برای مردم تبیین کنند.قطعا نماینده­ای برایمان مفید خواهد بود که در سابقه حضور خود در مجلس نسبت به قوانین موضوعه عکس­العمل­های مناسبی داشته و چنانچه قبلا در پست­هایی بوده نسبت به این وظایف آشنایی داشته باشد..

برخی سایت­های نمایندگان مجلس مملو از کارهای اجرایی انجام شده ، کمک به مساجد و مدارس و...است در حالی که به وظایف اصلی پرداخته نشده است.

یکی از موارد مهم جابجا شدن خواسته­های مردم و وظایف برخی مسولین محترم است که مسئله کمی نیست و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

 

 





      

...و اما داستان این اسکار

 

 

آیا واقعا اسکار و جوایز پیرامونی آن ( اعم از گلدن گلوب و سزار و بافتا و ... ) مهمترین جوایز جهانی سینما هستند؟ آیا دریافت جوایز فوق افتخاری فوق العاده است و نشانه برتری یک فیلم یا یک سینما و حتی سرافرازی یک ملت به شمار می آید؟! آیا حقیقتا کسب جوایزی مانند اسکار بزرگترین حادثه سینمایی و بلکه ملی برای یک کشور محسوب می شود؟ اگرچه پاسخ این سوالات متاسفانه نزد برخی در این سوی آب ها به شکل ذوق زده و جوگیرانه ای مثبت است اما در آن سوی آب ها اوضاع فرق دارد و حتی خود آنانی که مراسمی از قبیل اسکار در کشورشان برگزار می شود، چنین جوگیر نشده و اغلب بیش از یک شوی تلویزیونی به آن نگاه نمی کنند. این وجه نمایشی مراسم اسکار بدان حد شور بوده و هست که به قول معروف خان هم فهمیده ، به طوری که چند سال پیش ، کریس راک به عنوان مجری مراسم اسکار در همان سخن اولیه اش برروی سن مراسم به صراحت گفت که : " این فقط یک بازی آمریکایی است و بس ! " و البته آن سال اولین و آخرین اجرای او در چنین مراسمی شد!! ادامه مطلب...



      
<      1   2      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم