با سلام

جمله معروفی دارد شهید والامقام سید شهیدان اهل قلم که گفت:خدا نکند قبل از این که آدم بشیم دنیا بهمون رو بیاره.

اما امروز برای خیلی افراد این دعا مستجاب نشده و اهل دنیا شدند در حالی که آدم نشدند.آدم شدن را در مواقع ابتلاء و آزمایش می توان درصد گیری کرد و هرکسی به راحتی می تواند این دوره برایش فراهم و خود بفهمد چند مرده حلاجه.

برخی از هنرمندان و بازیگران و عالمان و استادان (البته به ترتیب اولویت) را می شناسیم که نگاه به آنها نیز متفاوت است چون برای خود شخصیتی به پا کرده اند.لذا برای مردم در درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

نگاهی به عملکرد برخی هنرمندان و بازیگران در مواجه با مسائل سیاسی بروندادی متفاوت با بقیه مردم دارد.اکثرا در میان حرفهایشان این جمله که«مارا به سیاست کاری نیست»و....شنیده و دیده می شود.آخرین بار هم در کلام جناب فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین بود.او جایزه خود را به مردمی هدیه کرد که فرهنگ و تمدنشان در زیر غبار سیاست نهان شده است.

چرا این چنین است؟کاملا واضح است تعریف این افراد از سیاست همان است که در غرب رایج بوده و تفاوتی هم با سیاست مورد نظر اسلام قائل نیستند.اما به راستی جفایی از این بالاتر که سیاست در متن جامعه دینی را با همان سیاست غربی یکی بدانیم.

اگر به تاریخ اسلام هم مراجعه نماییم می فهمیم که سیاستی که مد نظر رسول الله(ص)بود و مقتدایمان مولا علی(ع) نیز به تاسی از پیامبر ترویج دادند کاملا متفاوت با سیاست معاویه بود.

تصریح حضرت به این نکته که معاویه از من سیاستمدارتر نیست اما وی نیرنگ می زند و تفاوت حضرت با معاویه و دیگران در این است با وجود اشراف و احاطه به چهره پنهان سیاست از آلوده ساختن سیاست به نیرنگ و اصول غیر اخلاقی اجتناب می کرد .

اگر دیدگاهمان این باشد به وجود آن افتخار می کنیم و از گفتن آن در جوامع علمی و هنری نه تنها ابا نداشته که با سربلندی تمام آن را به رخ جهانیان می کشیم.

حالا چرا بحث به ایجا کشیده شد؟مسئله انتخابات و حضور افراد نخبه در تمامی زمینه ها در این اتفاق باعث شد تا به این نکته برسم .برخی از این هنرمندان و بازیگران و ...که بسیاری هم با پول بیت المال به مال و منالی رسیده اند امروز که بالاخره تعدای از جوانان و نوجوانا این مرز و بوم به آنها بعنوان الگو نگاه می کنند نه تنها از ترغیب و تشویق به این امر صحبتی نمی کنند که حتی سیاست را تافته جدا بافته دانسته و خود را از آن مبری میکنند.