سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

من بچه شاه عبدالعظیم هستم و درخانه‌ای به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام که درهر سوراخش که سر می‌کردی به یک خانواده دیگر نیز برمی‌خوردی.

ادامه مطلب...



      

به ما گفتند با کفار اختلاط و اتّحاد و هوهویّت پیدا نکنید: «لاَ تَتَّخِذُواْ الْکَـفِرِینَ أَوْلِیَآءَ» کفار را دوست خود نگیرید1. 

ولى ما با آن ها اختلاط پیدا کردیم و آن ها اول دین ما را گرفتند که دنیا به ما بدهند، و بعد دنیا را هم از ما گرفتند. بین ما مسلمان ها و کفار سدّ آهنین بود، چطور شد که این سدّ را شکستند!

آن ها براى تسلط بر بلاد اسلامى این گونه تبلیغ نمودندکه انبیا ـ علیهم السّلام ـ آمدند تا شما را از دنیا دور کنند، ولى ما براى شما وسایل راحتى (لوازم ماشینى، هواپیما و...) آورده ایم.

کفّار به ما گفتند:

کار کنید و مزد بگیرید و مقایسه کنید که آیا حالا راحتید یا در گذشته. بدین ترتیب با اشتغال و پول فراوان، ما را سرگرم و مشغول کردند، ولى مال وثروت براى چه و براى که؟

استعمارگران، در کشورهاى اسلامى کارى کردند که پسران و دختران ما از فرمان خدا سرپیچى کنند و خارج از تحت اختیار پدران در کافه ها و سینماها باشند، و دولت ها و ادارات گرفتار اختلافات شدید و درگیرى بر سر تقسیم اموال و... شوند2.


 

 1.سوره ى نساء، آیه ى 144.

 2.به نقل از مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی بهجت قدس سره





      





      
پرسش

 حضرت مریم(علیهاالسلام) و حضرت فاطمه(علیهاالسلام) از بهترین زنان جهان مى باشند؛ پس چرا نام حضرت مریم(علیهاالسلام) در قرآن آمده؛ ولى نام حضرت فاطمه(علیهاالسلام) در قرآن ذکر نشده است؟ دلیل این امر را شرح دهید.

ادامه مطلب...



      
پرسش

 

با توجه به اینکه گفته اند: «زنان خوب براى مردان خوب» پس چرا فرعون با آسیه ازدواج کرده است؟

پاسخ

«و الطیبون للطیبت» (نور، 26) بیان یک حقیقت است؛ یعنى اینکه باید زنان خوب براى مردان خوب باشند. همان گونه که حقیقت این است که حضرت على(ع) جانشین پیامبر است، اما گاهى واقعیت و آنچه که اتفاق مى افتد به دلیل ظاهرسازى، فریب و ... منطبق بر حقیقت نیست و حضرت على(ع) از خلافت کنار گذاشته مى شود و گاهى زنان خوب به ازدواج مردان بد یا بالعکس در مى‏آیند.

دیگر اینکه همسر فرعون در آغاز که با فرعون ازدواج کرد، به حضرت موسى ایمان نیاورده بود؛ چون آن حضرت هنوز متولد نشده بود؛ بعد که حضرت موسى مبعوث شد، ایمان آورد و چاره اى جز ادامه زندگى توإم با مبارزه نداشت؛ مبارزه اى که سرانجامش شهادت این زن باایمان بود. [1]


پى نوشت:

[1]. ر.ک: تفسیر نمونه، ج‏14، ص‏425.





      

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام:

حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که:

ادامه مطلب...



      
حضرت فاطمه

 

گاه اشخاص هیچ اثرى از خود نمى‌گذارند و بى نام و نشان مى‌میرند ، گاه هم در روزگار خود اثر مى‌گذارند و پس از مرگ فراموش مى‌شوند و گاه هم اشخاصى پیدا مى‌شوند که در تمام روزگاران اثر گذارند . وجود تاریخِِی این کسان به یکى از سه گونه است :

* وجود تاریخى مادى.

* وجود تاریخى رفتارى .

* وجود تاریخى نظرى .

ادامه مطلب...



      

الف: بسیار شنیده­ایم و راحت از کنارش رد شدیم داستان زنی که از او در مورد خالق داشتن جهان هستی سؤال شد و او با دست کشیدن از کار خود که ریس­بافی بود آن را اثبات کرد.

ب: داستان مردی که در بین مردم معروف به انسان خیّر شده بود و امام صادق (ع) خواست از نزدیک او را ببیند.آنگاه امام مشاهده کرد که مرد از غفلت مرد نانوا استفاده و یک عدد نان دزدید،سپس از غفلت میوه فروش استفاده و یک انار دزدید.بعد نزد مرد فقیری رفته و نان را به او صدقه داد و به مرد دیگری انار را.

ادامه مطلب...



      
 در سال 1390، اتفاق‌های زیادی در ایران رخ داد که منجر به صدرنشینی نام کشور عزیزمان در لیست خبرهای مهم جهان شد. در این میان دو خبر به خاطر ویژگی منحصر به فرد و وجوه اشتراک متعدد، قابل تأمل و درس و عبرت است.


خبر اول: اصغر فرهادی با ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران مفتخر به دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

خبر دوم: مصطفی احمدی روشن به عنوان جوان ترین دانشمند نسل سوم انقلاب، مفتخر به دریافت مدال شهادت شد.
      

بسم الله الرحمن الرحیم

مثل هر بار برای تو نوشتم:

دل من خون شد ازین غم، تو کجایی؟

و ای کاش که این جمعه بیایی!

دل من تاب ندارد، همه گویند به انگشت اشاره،

مگر این عاشق دلسوخته ارباب ندارد؟ ادامه مطلب...



      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم