سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

ترازوی عدالت

هدف اساسی بعثت انبیاء علاوه بر برقراری ارتباط صحیح میان خدا و بنده، ایجاد روابط صالح و حسنه میان افراد بشر است که ایشان با یکدیگر بر اساس عدالت و صلح و صفا رفتار نمایند. از این رو از جمله اتفاقاتی که با ظهور مهدی موعود(عج) انجام می‌شود برقراری عدالت است.

افراد ضعیف وقتی در مقابل انسانهای قدرتمند قرار گرفتند چون زور نداشتند که با آنها مبارزه کنند «عدالت» را اختراع کردند که باید به آنها عمل شود!!

 کدام عدالت؟!

عدالتی که باید در میان بندگان برقرار شود عدالتی کلی و عدلی عمومی است نه عدل نسبی و فردی و شخصی! به عبارت دیگر عدالت برقرار شده در کل جهان عدالتی است که در سایه آنها همه ظلم ها و ستم ها، تبعیض ها و جنگ ها و نفرت ها، کینه ها و خونریزی ها، استثمارها و از لوازم آنها یعنی دروغها و نفاق ها و نیرنگ ها و به طور کلی همه مفاسد از میان بشریت رخت بر می بندد. آیه شریفه قرآن به این مطلب اشاره دارد: ادامه مطلب...



      

کودک غزه ای و مادرش

طرح مسأله:

این روزها با شدت یافتن تجاوز ددمنشانه وهجوم بی امان رژیم سرتا پا جعلی و تا بن دندان مسلح اسرائیل بر مردم مظلوم و بی دفاع غزه، موج عظیمی از اعتراض ها و حمایتهای پیدا و پنهان ملتهای آزاده و بیدار به نفع مستعضفان فلسطینی، اقصا و نقاط جهان را درنوردیده است.

در این راستا کشورعزیز ما ایران نیز قطع نظر از انگیزه ی حفظ منافع ملی و سیاسی خود در خاورمیانه، بر حسب تکلیفی شرعی و انسانی می کوشد تا هر آن چه در توش و توان دارد و تا آنجا که مصالح امنیتی کشور اجازه می دهد، از هر گونه یاری بخشی وامداد رسانی به این مردم آواره و بی پناه دریغ نورزد.

با اینکه ادله روشن و فراوانی بر ضرورت این مهم وجود دارد اما هنوز در ذهن و زبان برخی، سوالاتی برانگیخته می شود که ضرورت طرح این موضوع و رسیدگی بدان را دو چندان می کند؛ سوالاتی از این دست که اساسا فلسفه کمک رسانی به مردمانی دیگر در آن سوی دنیا چیست؟ادامه مطلب...



      

ولادت کریمه اهل بیت

اهمیت ازدواج در اسلام

پیش از ورود به مبحث اصلی این مقاله، باید یاد آورشویم که در اسلام بر امر ازدواج تأکید و سفارش فراوان شده است؛ تا آنجا که در قرآن، این معجزه ماندگار الهی، آیات متعددی در این باره وجود دارد؛ از جمله می‌فرماید:  باید مردان بی زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان خود را به نکاح درآورید. اگر آنان فقیر باشند، خداوند آنان را از فضل خویش بی‌نیاز خواهد ساخت؛ زیرا خداوند وسعت دهنده و داناست. (1)ادامه مطلب...



      

اینک این ما و برادران ما که به خانه باز آمده‌اند. سرافراز و سربلند بر سر دست باز آمدند و به روی چشم نشستند تا ما دیده بگشاییم به ژرفای جنگ، به نبرد همیشه تاریخ، به جنگ خیر و شر، نیکی و پلیدی، سفیدی و سیاهی که این قصه را پایانی نیست، که این کتاب را پایانی نیست که هر روز صفحه‌ای جدید گشوده می‌شود.

شهید گمنام

بیست و یک سال از پایان ظاهری جنگ تحمیلی گذشته، ولی هنوز دسته دسته شهید می‌آورند و این یعنی آنکه جنگ هنوز ادامه دارد؛ هر چند خاکریزهایش برچیده شده است.

تا هنگامی که در گوشه‌ای از این خاک، مادر دل شکسته یا پدر پیری، چشم‌ بر در دارد تا فرزندش از سفر باز آید، نمی‌توان جنگ را پایان یافته تلقی کرد.

جنگ ادامه دارد، نبرد هنوز پایان نیافته و دفاع کامل نشده، چرا که فرزندان این ملت هنوز از مبارزه به خانه بازنگشته‌اند.ادامه مطلب...



      

تیرباران یک بسیجی (عکس)

تصویر زیر یکی از بسیجیان حضرت روح الله را نشان می دهد که در سنگر خود به اسارت درآمده و پس از دقایقی توسط دشمن بعثی تیرباران شده. ادامه مطلب...



      
آیا این خیابان در ایران است + عکس

در نظر اول شاید به نظر بیاید که این عکسی از یک خیابان در ایران است اما به هیچ وجه این طور نیست. این عکس متعلق به جنوب لبنان در در جاده ای منتهی به روستای «کفرا» می باشد. الحق که جای حسرت خوردن دارد.

kafra1.jpg


kafra2.jpg






      

امام صادق(ع)

عمربن مسلم یکی از شاگردان امام صادق (ع) بود، چند روز غایب شد، امام صادق (ع) از شاگردان دیگر جویای حل او شد، و فرمود: عمر بن مسلم کجا است ؟ یکی از حاضران گفت : من از او خبر دارم ، او کسب و کار را کنار گذاشته و از همه چیز چشم پوشیده ، و به جای خلوتی برای عبادت خدا رفته است . امام صادق (ع) فرمود: ویحه ! اما علم ان تارک الطلب لایستجاب له : ادامه مطلب...



      

امام صادق علیه السلام

زین ماتمى که چشم ملائک ز خون ترست

گویا عزاى صادق آل پیغمبرست

یا رب چه روى داده کزین سوگ جانگداز

خلقى پریش خاطر و دلها پر آذرست

مُلک و مَلَک به ناله و افغان و اشک و آه

چون داغدار، حضرت موسى بن جعفرست

خون مى‎رود ز فرط غم از چشم شیعیان

زیرا که قلب عالم امکان مکدرست

منصور، شاد گشت ز قتل خدیو دین

اما به خُلد، غمزده زهراى اطهرست

او گرچه کشت خسرو دین را ولى به دهر

نامش به ننگ تا به ابد ثبت دفترست

تن در نداد بر ستم و این کلام نغز

بر پیروان حقّ و عدالت مقررست

آزادمرد تن به زبونى نمى‎دهد

مرگ از حیات در نظر مرد خوشترست

تنها نه اشکبار چشم «صفا» زین عزا بود

دلهاى شیعیان همه از غم مکدّرست

 

على سهرابى تویسرکانى «صفا





      

شهادت امام صادق علیه السلام

هیچ تاکنون به این نکته اندیشیده اید که چرا ما شیعیان را پیروان مذهب جعفری می خوانند؟ در میان امامان دوازدگانه شیعه چرا مذهب ما به ایشان انتساب یافته است؟ با توجه به این که امام جعفر صادق - علیه السلام - ششمین امام شیعه هستند مگر پیش از ایشان وضعیت شیعه چگونه بوده و به عبارت دیگر چرا مذهب شیعه علوی یا حسنی یا حسینی یا سجادی و یا باقری نامیده نشده است؟ آنچه در پی می آید توضیحی است بر راز این نام گذاری.

عرصه تئوری ها و دیدگاههای علمی و فرهنگی در میان دانشمندان وفرهیختگان همواره عرصه ابقای بهترین اندیشه ها بوده است. هر نظریه ای آن هنگام توانسته جایگزین نظریه پیشین شود که محتوایی بهتر از آن را به بشریت هدیه کرده باشد و الا مورد استقبال قرارنخواهد گرفت. مکتب های فکری بزرگ نیز همواره باید دارای چنین ویژگی باشند تا بتوانند در دل بشر جایی باز کنند. نگاهی به دستاورد مکتب اسلام در مقایسه با آنچه جامعه جاهلی عرب بدان دلبسته بود و مبنای رفتار فردی و اجتماعی خود قرار داده بودمی تواند راز موفقیت اسلام را در برابر اندیشه های جاهلانه نشان دهد. پیامبر - صلی الله علیه و آله - در دعوت خود ضمن پذیرش سنت های پسندیده انسانی در میان اعراب آنگاه که به نفی ضد ارزشها می پرداخت طرح های جایگزین نیز ارائه می کرد تا مخاطبان او احساس خلاء نکنند. ادامه مطلب...



      

درحالی‌که مرورگرهای اینترنتی محبوبی مانند فایرفاکس و گوگل‌کروم عرصه را بر یکه‌تازی مایکروسافت تنگ کرده‌اند، غول دنیای نرم‌افزار با ارائه اینترنت‌اکسپلورر9 می‌خواهد سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند.

مایکروسافت با ارائه ا دیگر شرکت‌های بزرگ در زمینه طراحی و ساخت مرورگرهای اینترنتی را به مبارزه طلبیده است.

«استفاده از اینترنت در آینده بسیار با سایت‌ها و صفحات وبی که امروزه می‌بینیم تفاوت خواهد داشت». این پیامی است که مایکروسافت با ارائه آخرین نسخه از مرورگر اینترنت‌اکسپلورر خود به جهان مخابره کرد.

اینترنت‌اکسپلورر 9

به گزارش تلگراف، اگرچه هر شرکت و کارخانه بزرگی در زمان ارائه محصول جدیدش ادعا می‌کند انقلابی در آن به وجود آورده، اما این بار به نظر می‌رسد مایکروسافت که به واسطه سیستم‌عامل ویندوز و نرم‌افزارهای اداری آفیس خود شهرت جهانی دارد، واقعا در این زمینه انقلابی به پا کرده است. تیترهای خبری پایگاه‌های خبری جهان هم اینترنت‌اکسپلورر9 را رویایی‌ترین محصول مایکروسافت و تحولی مهم در عرصه مرورگرها دانسته‌اند.

تقریبا از زمان عرضه اولین نسخه اینترنت‌اکسپلورر در سال 1995 / 1374، این مرورگر همواره مشکل‌زا بوده است. حتی در سال 2002 / 1381 که نزدیک به 95 درصد از کاربران وب از اینترنت‌اکسپلورر استفاده می‌کردند، تحلیل‌های کارشناسی نشان می‌داد که این مرورگر بهترین انتخاب نیست. این در حالی است که مرورگر فایرفاکس در طول چند سال گذشته و گوگل کروم در یکی دو سال اخیر با افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب و سادگی استفاده، به سرعت در بین کاربران در سطح جهان در حال محبوب شدن هستند. اکنون میزان استفاده از اینترنت‌اکسپلورر به کم‌تر از دو سوم کاهش پیدا کرده و این نخستین بار است که مایکروسافت، مرورگری را ارائه کرده که توجه کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کرده است.

اینترنت‌اکسپلورر 9

در قلب اینترنت‌اکسپلورر9 دو خصوصیت کلیدی نهفته است. اولین ویژگی تلاش برای شبیه کردن وب‌سایت‌ها به برنامه‌های کامپیوتری است، به طوری که بسیاری از برنامه‌ها مانند آفیس‌وورد مایکروسافت در هر سایتی قابل دسترس باشند. در اصل بسیاری از این تغییرات را باید ظاهری دانست. به گفته لیلا مارتین، مدیر مایکروسافت در انگلستان، اینترنت‌اکسپلورر9 صفحات وب را به شهروندان درجه اول تبدیل خواهد کرد. البته در حالی که امروزه کاربران تقریبا نیمی از زمان خود را صرف گذراندن در فضای مجازی می‌کنند، بسیاری معتقدند این تغییرات بسیار دیر اتفاق افتاده است.

دومین تغییر، یکپارچه‌سازی سخت‌‌افزار و نرم‌افزار است. با پیشرفت‌های صورت گرفته در زبان جدید برنامه‌نویسی تحت وب، HTML5، مایکروسافت می‌تواند بخش مهمی از بار پردازش‌های گرافیکی صفحات وب را به سخت‌افزارهای گرافیکی منتقل کند که برای این کار طراحی شده‌اند. این بدان معناست که صفحات وب با سرعت بسیار بیشتری ترجمه و نمایش داده می‌شوند. مایکروسافت با انجام یک سری آزمایش نشان داده که اینترنت‌اکسپلورر ساخت این شرکت تا 5 برابر از گوگل کروم سریع‌تر است.

اینترنت‌اکسپلورر 9

با ترکیب این دو خصوصیت، مایکروسافت امیدار است بتواند دنیای اینترنت را متحول کند. البته لازم به توضیح نیست که وب هم لحظه به لحظه در حال تغییر است و گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپل سافاری، اوپرا و دیگر مرورگرها هم همواره در تلاش برای بهتر شدن هستند. در این بین طراحی و ساخت برنامه‌هایی هم برای وب و هم برای آی‌فون ودیگر ابزارهای همراه، شرکت‌ها را متوجه این حقیقت کرده که شیوه استفاده از اینترنت روی کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها در حال محدود شدن به مرزهای خاصی است و برخلاف دیگر عرصه‌ها در آن‌ها شاهد تغییرات بنیادین نیستیم.

به همین دلیل مایکروسافت تلاش کرده تا اینترنت‌اکسپلورر9 را با ویندوز7 مجتمع کند تا به این ترتیب بهترین استفاده را از قابلیت‌های آن ببرد. گوگل هم با ارائه سیستم‌عامل گوگل کروم به دنبال رسیدن به این هدف است. این بدان معناست که در آینده حتی یک استفاده ساده از کامپیوتر هم خواسته یا ناخواسته نیاز به ارتباطی دائمی با خطوط اینترنت خواهد داشت. تلفن‌های همراه، خطوط اینترنتی با پهنای باند بالا و وای‌فای‌ها همگی با هدف ارتباط دائمی ما به اینترنت در حال گسترش هستند.

 

 

منبع: تلگراف





      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم