سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

«خاک محتاج زمستان است تا پذیرای بهار شود و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربیع واصل شود تا خورشید عشق از افق جان طلوع کند و نسیم لطف بوزد و درخت دل به شکوفه بنشیند و این بهار درون است.»

«اگر انسان هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد».

«کره زمین خسته است. بشر بعد از قرن ها زمین گرایی و خودپرستی احساس می کند که نیازمند عالم معناست. او این عالم را دوباره باز خواهد یافت و به آن باز خواهد گشت.»





      

با سلام

20سال است مردی را از دست دادیم که اگر چه بعد از رفتنش خیلی ها تازه نام او را شنیدند و خیلی ها هم که او را می شناختند ناله واحسرتا سردادند.

شهید آوینی را باید در آثارش جستجو کرد و متاسفانه قشر جوان به علل مختلف واهی هنوز سراغ این آثار نرفته است.توفیق خواندن چند اثر ایشان را داشته ام که حظ و بهره فراوان بردم.

هنوز هم دیر نشده است،حالا که خودش نیست لااقل نگذاریم آثار به جامانده از او با گرد و غبار مونس باشد.اثر «پیرامون روشنفکری» یا «توسعه و تمدن غرب» او بی نظیر است.

جمله ای از ایشان را همیشه با هم نجوا کرده و آمین بگوییم:

خدایا تا ما را آدم نکرده ای نگذار دنیا به ما روی آورد.آمین یا رب العالمین





      

با سلام

از قدیم ضرب المثل معروف «قسم حضرت عباست رو باور کنم یا دم خروس را» بارها شنیده و بکار بسته ایم.در مورد آنچه از سیاست های اجرایی در این نظام مقدس می بینیم و گزارش مسؤلین امر و خروجی آن در جامعه تضادها ، تناقض هایی وجود دارد که نمی دانیم کدام را باور کنیم؟

تاثیر پذیری بی سابقه و با سرعت نوری در ساعت از سیاست های فرهنگی غرب آشکار است و هرگز نخواهد شد اصل آن را انکار کرد.اما آنچه مهم است حرکت لاک پشتی ما در تعقیب و به عقب راندن آن است و توجیه ها نیز دیگر رنگ باخته است.

همگان نیز مقصرند و نخواهد شد فقط عده ای خاص را بر این امر گریبان گرفت و چاک داد،اما درصد فرق دارد و همین درصد هاست که می تواند پاسخگویی را نیز به تناسب آن تغییر دهد.جالب است تا دم از کم حجابی و بی حجابی بزنی عده ای برمی آشوبند که ای بابا گیر به دو تار موی بیرون داده ای.ول کن و اصل را بچسب.

سراغ امر به معروف و نهی از منکر بروی فورا عملکرد دیگران مورد سؤال تو قرار می گیرد.

بدانیم بدون سیاه نمایی و دیدن نیمه خالی لیوان،وضعیت فرهنگی مناسبی نداریم.این را قبول کنیم تا دنبال چاره باشیم.راحت از کنار این رد نشویم.باور کنید عده ای اصل درد را قبول ندارند.عده ای درد را قبول دارند و راه چاره را در جایی دیگر جستجو می کنند.

از خبر 50% افزایش سفرهای نوروزی باید خوشحال بود یا خیر؟

از خبر مصرف 98 میلیون لیتر بنزین در یک روز و زدن رکورد دنیا باید خوشحال بود یا خیر؟

آنانی که سیزده فروردین را به هر دلیلی در کنار مردم در بوستان ها و تفرجگاهها بودند میدانندکه وضعیت فرهنگی مناسب بود یا خیر؟

حرفم این است اگر حرفهامان شعار بوده که هیچ، اما اگر از سر اعتقاد بوده چرا امروز گرفتار شده ایم؟

آیا می توان مردم را مقصر دانست؟

اعتقاداتمان گره در اقتصاد خورده است و هر مسئله ای را به گرانی و تورم ربط می دهیم تا توجیه مان کامل شود.آیا این درست است؟می گویند تعطیلی زیاد است طرح لغو تعطیلی روز تاسوعا را می دهند.آمارهای ازدواج و طلاق ؟آمارهای بی قانونی و دور زدن قانون توسط صاحبان قانون؟

نظارت ها را که دیگر نگو.قیمتی که در هر ساعت می تواند بارها تغییر کند را با چه ابزاری نظارت می کنند؟بازرسی ها کولاک می کند، جریمه می کنند نه میلیون و میلیاردی که چند ده میلیارد.اولا این جریمه ها کجا می رود و ثانیا چه اتفاقی افتاد؟قیمت مصوب اعمال شد یا خیر؟

نکند تیم ما زمین مسابقه را اشتباه گرفته؟نکند دروازه بان نداریم؟





      

 

جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.
در کتاب عهد عتیق درباره این داستان آمده است: «شاه ایران زمین که در پایان جشن 180 روزه از باده نوشی بدمست شده بود، در هنگام بدمستی، شهبانو "وشتی" را می‌طلبد تا او را به اغیار بنمایاند. ملکه از این دستور گستاخانه شاه سر باز می‌زند و شاه خشمگین، او را از شهبانویی ساقط می‌کند و او را به دست جلاد می سپارد.
یهودیان که در سراسر ایران، نفوذ فراوان داشتند، جسارت‌شان به جایی رسیده بود که از دادن مالیات و خراج استنکاف می‌کردند و این استنکاف موجب شده بود که «‌هامان» صدراعظم خشایارشاه علیه آنان بشورد و آنان را در تنگنا قرار دهد و یا حتی دستور قتل برخی از آنان را صادر کند، البته یهودیان در برخی کتاب‌های خود می‌گویند:
مردخای" که پیشوای دینی یهودیان در عصر خشایارشاه بوده، وقتی حاضر به تعظیم در مقابل ‌هامان نمی‌شود، او و اتباعش مورد غضب‌هامان قرار گرفته و تهدید به مرگ می‌شوند.
یهودیان که به صورت غیررسمی در دربار شاه نفوذ داشتند، چاره می‌اندیشند و از این فرصت استفاده کرده و دخترکی یهودی به نام «اِستِر» را به عنوان ملکه و شهبانوی کشور به پادشاه معرفی می‌کنند و به او نیز توصیه می کنند که یهودی بودن خود را پنهان کند.

فاحشه‌گری حلال در یهودیت

ادامه مطلب...



      

 پوریم در ایران

در داخل ایران نیز، اقلیت های یهودی که همواره مورد لطف و میزبانی ایران بوده اند، در این روز روزه گرفته و با پختن غذا و خیرات و برگزاری محدود جشن، عید پوریم را جشن می گیرند.

مقبره استر و مردخای در همدان از جمله مکان هاییست که یهودیان آن را عبادتگاه و زیارتگاه خوانده و مدت ها جشن های خود را در آن برگزار می کردند که با اعتراض مردم به اهانت آمیز بودن این جشن ها برای ایرانیان و برگزاری تجمعاتی در برابر مقبره استر و مردخای، همراه بوده است.

   ادامه مطلب...



      

مدتهاست بر سر رایتل (اپراتور تلفن همراه) بحث های جدی مطرح شده است و حتی پای مراجع نیز به این موضوع باز و تصریح بزرگواران بر عدم استفاده از این تکنولوژی است.

فتاوای دو مرجع معظم تقلید را با هم مرور می کنیم:

آیت اله مکارم شیرازی: «به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشاء مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به این که ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکتهای خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند».

آیت اله سبحانی: «قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل در دست جوانان اعم از دختر و پسر مفاسد زیادی دارد، یاید از خرید و فروش آن جلوگیری شود و نباید دولت چنین امکاناتی در اختیار مردم قرار دهد . قواید جزئی در مقابل این مضرات بسیار کوچک است.»

فارغ از مباحث کارشناسی پیرامون این موضوع مهم که بسیاری از آن در سایت:http://saraberightel.comدر اختیار عموم قرار گرفته است حقیر از زاویه دیگری که قبلا هم یک بار به تناسب موضوعی آن را مطرح کرده بودم می خواهم نگاه کنم.

حضرت آقا در 17 شهریور 1390، در جمع خبرگان رهبری‌ فرمودند: «ببینید امروز وسائلى که براى اغواى دل جوانها هست، چقدر است! قابل مقایسه با گذشته نیست. این ماهواره‌ها، این اینترنت‌ها، این انواع و اقسام وسائل ارتباطات! اینها دلها را اغوا می‌کند، جذب می‌کند، از راه به‌درمی‌برد، انگیزه‌هاى معنوى را در انسان سست می‌کند، شهوات را در انسان بیدار می‌کند».

این موضوع را برخی بایکوت کرده و بلافاصله با برچسب مخالفت با تکنولوژی چسباندن اهداف خود را به پیش می برند و لذا بسیار لغزنده و حساس است و باید با آن بصورت اقناعی وارد بحث شد و مضرات آن را بصورت شفاف بیان تا از گزند برچسب در امان باشیم.

هشدار حضرت آقا در 6 اسفند 1381: «سیاست امروز، سیاست اندلسى‏ کردن ایران است‏ ... اروپایی‌ها وقتى خواستند اندلس را از مسلمانان پس‌بگیرند، اقدامى بلندمدّت کردند. آن روز صهیونیستها نبودند؛ اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسى، علیه اسلام فعّال بودند. آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند ... جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده‌کنند! گذشت زمان راه‌هاى اصلى براى فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمی‌کند. امروز هم آنها همین کار را مى‌کنند».

دشمن در پی اندلسی‌کردن ایران است و اولویت اصلی کشور هم جنگ نرم است؛ پس تنگه اُحد امروز نیز، تنگه اُحد فرهنگی و سایبری است! و وای بر کسانی که به سبب سود و غنائم اغواگر، با واردکردن برخی کالاهای مصرفیِ زمینه‌ساز تحرکات دشمن، تنگ اُحد سایبری را به دشمن بسپارند. از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتظار است که در معضلات این تکنولوژی جدید، از اندرسون استرالیایی، کارشناس مرکز «آووم» بریتانیا عقب نمانند و در امری که می‌تواند سَبیلی برای سلطه دشمن در راستای اندلسی‌کردن نظام اسلامی باشد، به اندازه جان‌آرلیج تولید داشته باشند: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً». نساء 141.

حواسمان باشد کلاه سرمان نرود.دشمن ابتدا گناه را به ناهنجاری تبدیل و سپس به مرور زمان آن را تبدیل به هنجار می کند.آن وقت دامن ما نیز کاملا طبیعی به آن آلوده خواهد شد بدون این که ذره ای احساس کرده باشیم.





      

کوچه های غربت و غم .....قحطی یک مرد بود......

 

ما زنده به لطف و رحمت زهرائیم

مامور برای خدمت زهرائیم

روزی که تمام خلق حیران هستند

ما منتظر شفاعت زهرائیم





      

با سلام

در این روزهای ابتدایی سال که همه به دید و بازدید نوروزی مشغولند ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و شبها کل اعضاء فامیل که تعدادشان به اندازه یک لشکر است در منزل یکی ، جمعمان جمع است و خلاصه جای همه شما خالی است.

دیشب با تلاش یکی از فامیل فیلمی مربوط به 7 سال پیش همین جمع به نمایش درآمد و خیلی از اعضای جمع که تغییراتی کلی داشتند تلنگر مناسبی خوردند

مثلا:

یکی از ایشان چهره خیلی مذهبی داشت و اظهار نظرهایی میکرد که الان شاید مخالف با آن  اعتقادات خودش حرف میزد.

یکی از ایشان آنقدر حالت بچه گانه داشت که بارها درخواست قطع فیلم را داشت.

برخی نیز از جمع ما بدلیل ازدواج رفته بودند و حضور نداشتند .

برخی نیز به رحمت خدا رفته بودند که مهمترین بخش فیلم این قسمت بود.

برخی نیز با ازدواج با فامیل وارد این جمع شده بودند که برای اولین بار فیلم را می دیدند.

با وجود این که از این فیلم 7 سال بیشتر نگذشته بود اما تغییرات کلی باعث شگفتی می شد و هر کسی از ظن خود به این موضوع نگاه می کرد و اظهار نظرها بر این اساس و دربعضی مواقع جالب بوود.

سؤالی که در این جمع پرشور مطرح کردم این بود: به نظر شما کدام یک بهتر است؟

این که دل هایمان به هم نزدیک باشد واگر دور هم جمع نشویم بهتر است؟

یا دل ها از هم دور باشد لیکن جمعمان جمع باشد؟

با کمک یکی از اعضای فامیل از تک تک اعضاء سؤال پرسیده و جواب آن ضبط گردید که شاید با شرط حیات در 7 سال آینده دیدن آن خالی از لطف نباشد.

اما پاسخ ها در نوع خود جالب بود که به برخی از آن ها اشاره می کنم:

سؤال از اصل اشتباه است.

سؤال برای ایجاد سرگرمی است و هدف خاصی ندارد.

دو بخش مکمل یکدیگر هستند.

دل ها باید به هم نزدیک باشد چون اگر این اتفاق بیفتد خواه ناخواه جمع تشکیل خواهد شد.

جمع باید حفظ شود که در این صورت می توان در جمع با هم تعامل و گفتگو کرد که نتیجه آن نزدیک شدن دلهاست.

در این مورد اظهار نظرهای متفاوتی ارائه و در برخی موارد شورانگیز و در برخی مواقع سرد می شد.گاهی با یک پاسخ همزمان چند نفر جواب می دادند و گاهی در مقابل یک نظر همه سکوت می کردند.

برای گذراندن یک شب این سؤال کافی بود ،تا چه مقبول افتد.

 





      

 

با سلام

سال 1392 با پیام نوروزی مقام معظم رهبری آغاز شد.معظم له در بخشی از سخنانشان ضمن برشمردن نکاتی درباره سالی که گذشت ، نوید سال بهتری را دادند که البته آن را نه از سر کاهش دشمنی دشمنان که بخاطر تدبیر و درایت واستقامت ملت در برابر نقشه های دشمنان دانستند.

ایشان سال جدید را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند.در این نامگذاری چند وجه وجود دارد:

تعبیر حماسه

حماسه سیاسی

حماسه اقتصادی

ایشان درسخنانشان تعبیر جهادگونه را نیز بکار بردند که حائز اهمیت است.

تعبیر مقام معظم رهبری در ابتدای ریاست جمهوری آقای احمد نژاد نیز بر همین نکته استوار بود که حرکت باید جهادگونه ، مستمر و حماسی باشد،اگرچه دولت نتوانست آن راه را به پایان برساند.

تاکید ایشان بر تلازم سیاست با اقتصاد نیز نباید از نگاه ما مخفی بماند.سیاست که ما دنبال رو آن هستیم با عرف معمول آن در دنیای کنونی متفاوت است و سرچشمه آن را باید در حکومت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت معصومین جستجو کرد.

درزمان پیامبر (ص) نیز عده ای همان معنای امروز آن را خواستند تفسیر کنند تا جایی که بعد از وفات حضرت رسول با دخت گرامی ایشان از همین باب وارد شدند.

عجیب آن است که در مورد شخصیت حضرت زهرا(س) در کتب خود که آن را بعد از قرآن تقدیس می کنند چه مطالبی را آورده اند که انسان متعجب است چرا ؟اگر این احادیث درست است (که قطعا از نگاهشان صحیح بوده که آن را در کتابهای خود ذکر کرده اید)پس رفتار با آن بزرگوار را باید چگونه توجیه کرد؟

عصمت حضرت زهرا(س) را مسلم در صحیح خودش در بابی به نام فضائل اهل بیت از عایشه نقل کرده است که در نزد ما به حدیث کسا معروف است و در پایان آن اشاره دارد به آیه معروف انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس.....همانا خدا می خواهد که فقط شما اهل بیت را از هر رجس و پلیدی پاک و منزه سازد و.....«صحیح مسلم،ج7،ص 130)

این تصریح را در کنار رفتار ابوبکر با آن بانو بگذاریم تناقض آن لا ینحل است.وقتی آن حضرت در پاسخ ابوبکر برای فدک که در خواست شاهد کرده ، مولا علی(ع) و ام ایمن را معرفی می کند آن دو شاهد را قبول نمی کند .اما در قضیه های متعدد حتی بدون شاهد حرف فرد را تصدیق و به آن عمل می کند.

فاطمه زهرا سرور زنان اهل بهشت است.فاطمه پاره تن رسول الله است.این عبارات تصریح کتب معروف اهل سنت است.اماچگونه است که همین فاطمه فدای خلفا باید بشود؟

یا در مورد اینکه فدک حق فاطمه زهرا(س) نیست ،دلایل متعددی ذکر کرده اند مثل اینکه پیامبر فرموده ما میراث نمی گذاریم .پس چگونه عایشه تمام خانه پیامبر را به ارث می برد تا جایی که قبر پدر خود را در آن قرار می دهد و یا عمر خیبر را در زمان خلافتش تقسیم همسران پیامبر می کند اما نوبت به حضرت زهرا (س) که می رسد اینگونه پاسخ میدهد.

تمام این حرفها را زدم تا این نتیجه را بگیرم که مگر غیر این است که این سیاست بود که همه چیز را برهم می زند و حقایق را وارونه می سازد؟

حماسه سیاسی باید از نوع حکومت صالحان باشد تا بتوان عدل و داد را برقرار کرد.فکر نکنیم صرف نظام جمهوری اسلامی ما را مصون از خطا و اشتباه خواهد کرد.حواسمان نباشد همان سیاست را به خوردمان خواهند داد.این ندای مقام معظم رهبری را باید لبیک گفت و حماسه سیاسی داشت تا این سیاست دستخوش انحراف نشود.

در مورد حماسه اقتصادی نیز حرفهای زیادی است که در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت.انشااله 

 





      
<      1   2      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم