سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

«از امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)روایت شده است که فرموده‌اند: کل قرآن در سوره حمد است و کل سوره حمد در بسم الله الرحمن الرحیم و کل بسم الله الرحمن الرحیم در باء بسم الله است و کل با در نقطه زیر ب است . که آن حضرت در ادامه می فرمایند من نقطه زیر با هستم» منبع (علامه محمود دهدار عیانی در ابتدای«مفاتیح المغالیق»بیان داشته اند)





      

 

ای «غدیــر خم» که هستی روز بیعت با امام

بـــــر تو ای روز امامت از همه امــــــت سلام

از تو محکم شد شریعت وز تو نعمت شد تمام

ما به یاد آن مبـــــــارک روز و آن زیبـــــا پیــــام

از ولای مــــرتضی دل را چراغــــــان می‌کنیم

با علی بار دگـــــــــر تجدید پیمـــــان می‌کنیم

 

سیّدرضا موید





      
غدیر

 

عید غدیر، حقیقتاً یکى از عظیمترین اعیاد اسلامى است و بنا بر بعضى از روایات، بزرگتر از اعیاد دیگر است و در این باب که فضیلت عید غدیر نسبت به دیگر اعیاد، چقدر افزون‏تر است، روایات معتبرى هم داریم. شاید بتوان گفت که هدف از همه‏ى زحماتى که پیغمبر اکرم (صل الله علیه واله) و بزرگان دین و انبیاء الهى (علیهم الصّلاة و السّلام)، متحمّل شده‏اند، استقرار ولایت الهى بوده است.

ادامه مطلب...



      

حضرت علی

شیعه که باورهای خود را از عقل و نقل؛ یعنی قرآن و روایتهای معتبر می گیرد، معتقد است که مقامِ قانون‏گذاری تنها از آنِ خداوند متعال است و بس ؛ دلیل این باور، آیاتی از قرآن کریم است که با صراحت تمام می گوید:

إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلَّهِ [1]؛ حکم کردن، فقط ویژه خدای متعال است.

ادامه مطلب...



      
غدیر

 

مقدمه

پیامبر گرامی هم در سخن معروف خود در غدیر از کلمه مولا استفاده کرده اند و نه امام. اینجا می خواهیم به دو کلمه امام و مولا دقیقتر نگاه کنیم و ببینیم که معنای هر کدام چیست و کدامیک پرمعناتر و عظیم تر است.

ادامه مطلب...



      
غدیر

 واقعه غدیر خم تجلی و مظهر حقیقی اکمال و اتمام دین بود و معرفی و تبیین این واقعه برای تمامی آحاد جامعه و مسوولان ضروری است.

نگاه ویژه اسلام به ولایت در غدیر

ادامه مطلب...



      
قرآن

 یکی از مطالب بحث برانگیز راجع به آیه غدیر این است که چرا در ظاهر بین این آیه و ما قبل و ما بعد آن ربطی احساس نمی شود؟!

 «الْیَوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکمُ الإِسْلاَمَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیم»(1)؛ امروز دین شما را به کمال رسانیدم و نعمت خودبر شما تمام کردم و اسلام را دین شما برگزیدم پس هر که در گرسنگی بی چاره ماند بی آنکه قصد گناه داشته باشد ، بداند که خدا آمرزنده و مهربان است .

ادامه مطلب...



      




برچسب ها : میلاد  ,


      

امام هادی

 

امام هادی(علیه السلام) در نیمه ذی الحجه سال 212 هجری در حوالی مدینه در مکانی به نام «صریا» به دنیا آمدند، نام مادر بزرگوار آن حضرت «سمانه مغربیه» معروف به «سیده» است، امام هادی ( علیه السلام) در مورد مادر خود چنین می فرمایند: مادرم به حق من عارفه است، و او از اهل بهشت است، شیطان به او نزدیک نمی شود و خداوند او را نگهبان و حافظ است و تخلف از امور مهم صدیقین و صالحین ندارد.

باد در خدمت امام

روایت شده که به متوکل گفتند: هیچ کس کاری که تو در مورد علی بن محمد با خود می کنی را انجام نمی دهد، زیرا هر وقت وارد منزل و سرا پرده تو می شود، همه خدمتکاران تو، به او خدمت می کنند، تا جایی که نمی گذارند پرده از جلوی خویش بردارد و دری را باز کند. اگر مردم این موضوع را بفهمند، می گویند حتما خلیفه مقام والای امام هادی (علیه السلام) را می داند، که اینگونه رفتاری با او دارد، اجازه بده که وقتی وارد می شود، خودش پرده کنار بزند و کمی به سختی بیافتد مانند سایرین.

متوکل دستور داد کسی به امام خدمت نکند و شخصی را هم برای دادن گزارش از اوضاع مأمور نمود. آن شخص به متوکل گزارش داد که وقتی علی بن محمد(علیه السلام) قصد ورود به منزل را داشت، کسی پرده را برای حضرت بالا نبرد، اما ناگهان بادی وزیدن گرفت و پرده را به میزانی که حضرت بدون سختی وارد شود بالا برد و زمان خروج نیز بادی به عکس باد اولی وزیدن گرفت و مجددا پرده را برای عبور حضرت بالا برد و حضرت بی زحمت خارج گردید، این موضوع را وقتی متوکل شنید، ترسید که این کار، فضیلت حضرت را بیشتر نمایان کند، دستور داد که به همان شکل سابق پرده از جلوی حضرت کنار زنند.

عمرى که خدا به انسان داده است روز قیامت مورد س?ال واقع خواهد شد که در چه راه آن را به کار برده است و به همین جهت باید بکوشد از این نعمت بخوبى بهره برگیرد و از هر لحظه آن براى روز قیامت استفاده کند و هر روز و شب به فکر محاسبه نفس باشد و بداند در روز محشر در حضور خداوند متعال مورد م?اخذه قرار خواهد گرفت

ادامه مطلب...



      

چشمانت را ببند ای شهید..





      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم