یک متخصص تغذیه گفت: پوشیدن لباس‌های تنگ، ورزش‌های شدید همراه با خم و راست شدن بعد از غذا، پرخوری و بلافاصله خوابیدن بعد از غذا و روی شکم خوابیدن «ریفلاکس معده» را تشدید می‌کند.
به گزارش «شیعه نیوز»سعید حسینی افزود: «ریفلاکس» عارضه‌ای جدی است که باید سریع درمان شود اگر این ناراحتی برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند، ممکن است به ناراحتی‌هایی مثل اختلال در بلع از قبیل بلع دردناک و خون‌ریزی‌های گوارشی ناشی از ناحیه زخم شده مری منجر شود.
وی گفت: «ریفلاکس» از عوامل اولیه و ثانویه تشکیل شده است. علل اولیه به وجود آورنده این عارضه عبارت‌ا‌ند از سیگار کشیدن، مصرف داروهای شل‌کننده عضلانی مثل داروهای گشادکننده عروق قلب، داروهایی که برای درمان آسم داده می‌شود و علل ثانویه هم عواملی هستند که باعث افزایش فشارهای شکمی می‌شوند (مثلا چاقی یا بارداری).
این متخصص تغذیه اضافه کرد: افزایش پروژسترون به هر دلیلی از جمله بارداری، مصرف داروهای ضدبارداری یا عادت ماهانه هم از عوامل ثانویه این مشکل هستند.
حسینی گفت: پوشیدن لباس‌های تنگ که روی شکم و ناحیه کمر فشار وارد می‌کنند، ورزش‌های شدید همراه با خم و راست شدن بعد از غذا، پرخوری و بلافاصله خوابیدن بعد از غذا، روی شکم خوابیدن هم از عوامل تشدید‌کننده این عارضه محسوب می‌شود.