از تبادل آتش میان ارتش سعودی و شبه‏نظامیان گروه الحوثی و از خونریزی ارتش عربستان در مرزهای خود با یمن به شدت محزون و غمگین شدیم. از دولت عربستان می‏خواهیم تا هرچه سریع‏تر ارتش خود را از خاک یمن خارج کرده و از دخالت در امور داخلی یمن دست بردارد. 

پرچم عربستان

به گزارش شیعه آنلاین، دولت عربستان در پاسخ به درخواست «محمدمهدی عاکف» رهبر اخوان المسلمین از دولت سعودی مبنی بر خروج از خاک یمن، مدعی شد که خادم حرمین شریف به دلیل مکانت و وزانتش حق خود می‏داند که در کلیه امور جهان اسلام دخالت کند!

درخواست «محمدمهدی عاکف» رهبر إخوان المسلمین مصر از دولت سعودی برای پایان دادن به کشتار شیعیان در یمن سبب شد تا دیگر احزاب موافق و مخالف دولت مصر، إخوان را متهم به نزدیک کردن مواضع خود به ایرانی‏ها و ایجاد شکاف در وحدت دولت‏های عربی کنند.

 

خادم حرمین شریف به دلیل مکانت و وزانتش حق خود می‏داند که در کلیه امور جهان اسلام دخالت کند!

دکتر «محمد الفوقی» رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان مصر با انتقاد از موضع عاکف گفت: إخوان نباید این درخواست را از دولت سعودی می‏کرد؛ آنها باید از حوثی‏ها می‏خواستند تا کشتار مردم یمن را متوقف کند. حداقل از سعودی و الحوثی همزمان می‏خواست تا به درگیری‏ها پایان دهند. الفقی اضافه کرد این حق عربستان است تا از مرزهای خود در برابر تهاجمات نظامی دفاع و محافظت کند.

«محمد خلیل قویطه» یکی دیگر از اعضای این کمیسیون گفت: حوثی‏ها نه تنها به قوانین بین‏المللی درباره جنگ در خاک یمن پایبند نیستند، بلکه سعی در کشاندن این درگیری‏ها به داخل خاک سعودی دارند.

قویطه ادامه داد: موضع إخوان در محکوم کردن کشتن شیعیان یمن، به خاطر نزدیک بودن مواضع آنها به ایرانی‏هاست؛ وگرنه از خود الحوثی‏ها می‏خواست تا به جنگ پایان دهند.

به نوشته الشرق الأوسط، بیانیه روز گذشته إخوان المسلمین چنین بود: از تبادل آتش میان ارتش سعودی و شبه‏نظامیان گروه الحوثی و از خونریزی ارتش عربستان در مرزهای خود با یمن به شدت محزون و غمگین شدیم. از دولت عربستان می‏خواهیم تا هرچه سریع‏تر ارتش خود را از خاک یمن خارج کرده و از دخالت در امور داخلی یمن دست بردارد.

ریاض نیز در پاسخ به أخوان گفته است: خادم حرمین شریف به دلیل مکانت و وزانتش حق خود می‏داند که در کلیه امور جهان اسلام دخالت کند!.