ویژگی های Gmail

 با ویژگی های Gmail چقدر آشنا هستید . در این مقاله قصد دارم این ویژگی ها را با شما در میان بگذارم . سرویس پست الکترونیکی Gmail مانند سرویس های دیگر به ندرت دچار مشکل در Send ( ارسال ) و receive (دریافت ) نامه ها می شود و مطمئن تر عمل می کند و :
*اضافه کردن آدرس های پست الکترونیکی ( mail ) دیگر در قسمت مبدأ پست الکترونیکی : فرض کنید شما آدرس های پست الکترونیکی دیگری مثلاً در شرکتی که کار می کنید و یا دانشگاهی که تحصیل می کنید دارید و مسئولان شرکت و دانشگاه فقط با همان پست الکترونیکی به شما جواب می دهند . در عین حال نمی خواهید برای فرستادن پست الکترونیکی به طور مرتب وارد حساب های پست الکترونیکی دیگر خود شوید . Gmail این کار را برای شما انجام می دهد . برای فعال ساختن آن ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شده و روی Setting موجود در گوشه بالا راست صفحه پست الکترونیکی کلیک کنید و سپس برگه Accounts را باز نمایید در قسمت Send mail روی « Add another email address » کلیک کنید . اکنون نام و آدرس پست الکترونیکی دیگرتان را بنویسید .
روی Next step کلیک کنید . «Gmail » برای اینکه تشخیص دهد آدرس پست الکترونیکی دیگر واقعاً متعلق به شماست یک پست الکترونیکی تأییدی می فرستد . شما باید آن پست الکترونیکی را باز کرده و روی لینک ارسالی از طرف آنها کلیک کنید تا این مرحله انجام شود . کار تمام است . از این به بعد می توانید هرگاه در « Gmail » هستید با آدرس های دیگر پست هایی ارسال کنید . شخص دریافت کننده پست های فوق چنین چیزی مشاهده می کند : From customaddress@domain . com on behaIf of yourusername@gmail . com
*می توانید اسناد ضمیمه را در GoogIe Docs&Spreadsheets ببینید .
فرض کنید یک پست الکترونیکی برای شما فرستاده شده است که یک فایل word یا Excel دارد و شما در سیستم خود برنامه word یا Excel ندارید. در اینگونه مواقع می توانید روی عبارت زیر که در پایین فایل های پیوست شده قرار دارد، کلیلک کنید و فایل های مورد نظر را با استفاده از سرویس آن - لاین گوگل ببینید و حتی آنها را ویرایش کنید:
Open as a Google Docs & Spreadsheets
همچنین می توانید فایل word را با فرمت HTML ببینید.
در ضمن می توانید فایل PowerPoint را به صورت یک اسلاید شوی فلش ببینید. آنگاه می بینید که در یک سیستم بدون برنامه، تنها با یک مرور گر هیچ گاه هنگام چک کردن پست های الکترونیکی خود که حاوی چنین فایل هایی هستند دچار مشکل نخواهد شد.

امکانات صفحه شخصی گوگل

صفحه شخصی گوگل، صفحه ای است که می توانید با اضافه کردن آدرس خروجی فید (feed) سایت های مختلف، سایت های مختلف، تقویم و یک سری ابزار به آن، صفحه بسیار جالبی برای پست الکترونیکی خود درست کنید که حاوی چکیده ای از اطلاعات و خبرهای روز باشد؛ از وضعیت آب و هوا گرفته تا آخرین اخبار روز و از عکس های زیبای مجله نشنال جئوگرافیک تا مناسبت های تاریخی روز.
در سرویس پست الکترونیکی Gmail می توانید به چت کردن نیز بپردازید.
این روزها ارتباط چنان گسترده شده است که گاهی اوقات کاربر رایانه میان دسته دسته پست های الکترونیکی که به او می رسد، نمی داند چگونه به بررسی آنها بپردازد. می توانید به جای رد و بدل کردن پست های الکترونیکی به صورت عادی، در قالب چت به گفتگو با فرد مورد نظرتان بپردازید.
در واقع از ویژگی چت کردن در محیط سرویس پست الکترونیکی استفاده کنید. برای این کار باید با گزینه replying by chat را انتخاب نمایید.

لینک های هوشمند

Gmail به صورت خودکار متن پست های الکترونیکی را پردازش می کند. اگر در متن پست الکترونیکی به جای خاص و یا به قراری در وقت معینی اشاره شده باشد، در سمت راست لینک هایی ظاهر می شود که کاربر را به سرویس گوگل مپ(Googlemap) راهنمایی می کند تا مکان مورد نظر را ببینید و یا به کاربرپیشنهاد می شود که قرار مورد نظر را وارد سرویس تقویم گوگل کند تا فراموش نشود.

تذکر به روز شدن گفتگو

فرض کنید پست های الکترونیکی زیادی را با فردی رد و بدل کرده ای و مرتب نامه الکترونیکی نوشته و پاسخ آن را دریافت کرده اید، « Gmail» در این گونه مواقع نامه ها را در قالب یک گفتگو Conversation مرتب می کند. گاهی اوقات، مشغول نوشتن یک پاسخ برای گفتگویی هستید اما در همان زمان مخاطب تان نیز پست الکترونیکی برای شما ارسال می کند.در این گونه مواقع یک تذکر به روز شدن گفتگو «Conversation update notification» ظاهر می شود.

جستجوی پیشرفته

بسیاری از کاربران Gmail برای پیدا کردن یک نامه الکترونیکی خاص، از قسمت جستجوی Gmail استفاده می کنند اما کاربران بسیار کمی از جستجوی پیشرفته استفاده می کنند، در حالی که در جستجوی پیشرفته موجود در Gmail می تواند پیدا کردن «پست ها» را بسیار آسان کند، زیرا به طور مثال می توان جستجو را محدود به «پستهای» ارسالی از سوی یک نفر یا یک بازه زمانی مشخص یا نامه های حاوی پیوست کرد.

سازمان دهی جلسات و قرارها در Gmail

این ویژگی مناسب کسانی است که به وفور از سیستم تقویم گوگل استفاده می کنند و کارهایشان را با استفاده از آن سازمان دهی می کنند. وقتی یک نامه الکترونیکی برای شخصی می فرستید و قراری با او می گذارید، می توانید در خود Gmail این قرار را با کلیک بر روی «Add Event info» سازمان دهی کنید. به این ترتیب، قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می شود و شخص دریافت کننده نامه الکترونیکی هم می تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.

نسخه آزمایشی undo send

ویژگی undo send به کاربران امکان می دهد نامه های الکترونیکی که به اشتباه ارسال کرده اند را بازپس بگیرند. این قابلیت که برای کاربران در برابر جهان عرضه شده است، باعث می شود پست الکترونیکی اشتباه بیش از آنکه به دست فرد برسد، توسط کاربر فراخوانده شود. این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا چند لحظه پس از ارسال پست الکترونیکی از رسیدن آن به دست کاربری که نامه اینترنتی به اشتباه به او ارسال شده، جلوگیری کند. این ویژگی را می توان در بخش در Labs tab/Settings سرویس پست الکترونیکی Gmail فعال نمود.
منبع:اطلاعات علمی شماره 357
ترجمه : میترا بهاری




برچسب ها : رایانه  ,