با سلام

در چند نوشته قبلی در مورد اتهام امل بودنم مطلبی را ذکر کردم.امشب در یه سایت مطلبی رو خوندم که خجالتم چند برابر شد.شما هم بخونین:

تهران- خبرگزاری کار ایران
کریسمس امسال، ایرانیان مقیم آمریکا و به دنبال آنها بسیاری از ایرانیان سراسر دنیا ایمیل مبتکرانه‌‏ای را دریافت کردند که با شوخی تندی به آنها یادآوری می‏کرد جشن کریسمس به ایرانیان مسلمان ارتباطی ندارد.

اما شاید مبتکر این ایمیل فراموش کرده بود که بسیاری از همین ایرانی‏ها، از چند روز بعد در تدارک جشن دیگری خواهند بود که به اعتقاد گروهی دیگر اصلا قرابتی با فرهنگ آنها ندارد.
به گزارش خبرنگار "ایلنا" 14 فوریه یا 25 بهمن ماه(امسال به علت سال کبیثه با 26 بهمن مصادف شده است) از سال‌‏های بسیار دور میلادی به عنوان روز «ولنتاین» جشن گرفته می‏شود و در کشور ما در سال‌‏های اخیر به «روز عشاق» معروف شده است.

واقعا که!دیگران نیز میدونن که والنتاین ربطی به ما نداره و خودمون نمی دونیم.

حالا بدتر از اون:

بسیاری از کسانی که به دنبال برگزاری جشن ولنتاین می‏روند، حتی با معنی آن آشنا نیستند
نکته جالب توجه این است که بسیاری از کسانی که به دنبال برگزاری جشن ولنتاین می‏روند، حتی با معنی آن آشنا نیستند. در میان 50 نفری که مورد پرسش شدند، حدود 34 نفر اطلاعی در مورد معنای این مراسم نداشتند و دیگران هم اطلاعات دست و پا شکسته‌‏ای را از شبکه‌‏های خارجی دریافت کرده بودند.
سمیرا یکی از افرادی است که اگر چه هر سال برای دوست خود کادوی ولنتاین می‏خرد اما معنای آن را نمی‏داند" به نظر من «ولنتاین» روز عشاق است و بقیه معانی و تاریخچه آن مهم نیست."
آرش ولنتاین را یک جور سرگرمی می‏داند. او که این اسم را به اشتباه« ولنتایم» تلفظ می‏کند، می‏گوید: اگر چه من هر سال از دوستانم هدیه می‏گیریم و برای آن‌‏ها هم هدیه می‏خرم اما معنای آن برایم چندان اهمیتی ندارد.
جشن ولنتاین در حالی سال به سال رو به پررنگ‌‏تر شدن در بین جوانان ایرانی می‏گذارد که برداشت مردم سایر کشورهای جهان در این باره قدری متفاوت به نظر می‏رسد.
گوستاو آمریکایی و ساکن هلند است و نخستین هدیه ولنتاین خود را به مادرش داده است. او هر سال هدیه کوچکی را برای معلم، مادر و یا یکی از دوستان مورد علاقه‌‏اش می‏دهد و از اینکه این رسم در بین مسلمانان نیز رواج پیدا کرده قدری متعجب می‏شود.
بسیاری از دوستان گوستاو پایبند به برگزاری جشن ولنتاین نیستند و این رسم در بین آنها خیلی جدی تلقی نمی‏شود.
اما سارا که بیشتر عمر خود را در ایران سپری کرده، چند سالی است که در کانادا به سر می‏برد. او گرایش ایرانیان را به ولنتاین نمی‏پسندد و می‏گوید: «این جشن فقط برای پولدار کردن تولیدکنندگان و فروشندگان است و فقط به همین منظور به ایران وارد شده است.»
به اعتقاد سارا بهتر است که جوانان ایرانی به رسوم فرهنگی خود بیشتر پایبند باشند تا این‌‏که از رسوم کشورهای غربی تبعیت کنند.
شاید منظور سارا از رسوم سنتی همان جشن مهرگانباد که به گفته کارشناسان در فرهنگ ایرانی روز

عشق است و با ولنتاین برابری می‏کند.

اینم از اون حرفاس دیگه.خدایا چرا ما به این سمت می رویم؟یعنی در اسلام هیچ روزی رو نداریم که باید سراغ این مناسبتها که اصالتش هم معلوم نیس بریم.

حالا دیدین املم