مقام معظم رهبری در حال کوهپیمایی

 

«رهبر معظم انقلاب اسلامی، بامداد روز جمعه گذشته ساعاتی در منطقه مرتفع آبیدر در سنندج به کوهپیمایی پرداختند.» این خبری بود که اوایل هفته منعکس شد. آیت‌الله خامنه‌ای بارها در نشست‌های صمیمانه‌ای که با مسوولان ورزش و ورزشکاران داشته‌اند، بر لزوم فراگیری ورزش به عنوان عامل سلامت جسمی و نشاط روحی تاکید داشتند و اینک با انجام راهپیمایی و کوهنوردی در خلال سفر به استان کردستان درس دیگری به جامعه به ویژه جامعه ورزش دادند.

رهبر معظم انقلاب با پرداختن به ورزشی ساده به تمام مردم پیام ویژه‌ای دادند و آن اینکه تحت هر شرایطی باید ورزش کرد و هیچ بهانه‌ای نباید آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که برنامه راهپیمایی و کوهنوردی را به طور منظم در برنامه خویش دارند، در جریان سفر به استان کردستان نیز از این برنامه ورزشی غافل نشدند. ایشان با این اقدام خویش، نشان دادند که در هر شرایطی و با وجود مشغله‌های فراوان می‌توان جایی در برنامه روزمره برای ورزش خالی کرد.

مقام معظم رهبری در حال کوهپیمایی

رهبر فرزانه انقلاب با پرداختن به ورزش در سن 70 سالگی نشان دادند که در هر سنی و بدون امکانات خاصی می‌توان به ورزش پرداخت.

همچنین توجه رهبر معظم انقلاب به ورزش تاکید دوباره‌ای است به مسوولان ورزش تا شرایطی فراهم کنند که ورزش جزو لاینفک زندگی روزمره مردم شود.

به نقل از ایران؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در جلسه‌‌های مختلف با مسوولان ورزش بر هموار نمودن راه پرداختن به ورزش همگانی تاکید داشتند و حالا راهپیمایی ایشان در منطقه آبیدر سنندج تاکید دوباره‌ای است برای مسوولان ورزش تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ورزش باتوجه به نقش تاثیرگذاری که در سالم‌سازی جامعه دارد، جایگاه واقعی خود را پیدا کند. مسوولان ورزش به ویژه ورزش همگانی با تاسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند و بتوانند زمینه‌های پرداختن به ورزش را برای عموم مردم فراهم کنند و از امکانات موجود که البته در ایران تعدادشان کم نیست بیشترین استفاده را ببرند.

از سوی دیگر فراموش نکنیم که رهبر معظم انقلاب با پرداختن به ورزشی ساده به تمام مردم پیام ویژه‌ای دادند و آن اینکه تحت هر شرایطی باید ورزش کرد و هیچ بهانه‌ای نباید آورد