سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای، به جوسازی‌ها پیرامون فعالیت سیاسی بسیجیان پاسخ داد.

 به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، در این بیانیه تحلیلی آمده است:

انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اسلامی در ایران، با توجه به شرایط ناشی از تحولات سیاسی ـ امنیتی در محیط منطقه‌ای و در عرصه جهانی و پیچیدگی و در هم تنیدگی رخدادها، به ویژه ناکامی آمریکایی‌ها از لشکر‌کشی به منطقه و استیصال رژیم صهیونیستی و نیز رویارویی نظام و ملت ایران با تهدیدات جدید دشمنان، از اهمیت و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی جهان، دولت‌ها و نخبگان جوامع بین‌المللی و منطقه‌ای چشم‌ به انتخابات و نحوه حضور ایرانیان در این آزمون بزرگ تاریخی دوخته‌اند. این در حالی است که تحولات در منطقه به نفع جبهه بیداری و پایداری اسلامی رقم خورده و افزایش روز افزون عمق استراتژیک ایران، کاخ سفید را به پیگیری پروژه ایران هراسی در منطقه و جهان وادار ساخته است.
براساس قوانین موجود ( ماده 13 قانون مقررات استخدامی سپاه) بسیجی به فردی اطلاق می‌شود که داوطلبانه جهت تحقق ارتش 20 میلیونی تحت پوشش سپاه در می‌آید. به موجب همین ماده قانونی بسیجیان به سه دسته " بسیج عادی "، " بسیج فعال " و " بسیج ویژه یا پاسداران افتخاری " تقسیم می‌شوند.

در شرایطی که تاثیر‌گذاری بر فرایند و نتایج انتخابات، راهبرد دشمنان قرار گرفته است و نتایج انتخابات دهم می‌تواند برای پیشبرد آرمانها و اهداف انقلاب و نیز استمرار حرکت پایداری و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها و فشارهای غرب در موضوعاتی چون مساله هسته‌ای و دیگر حقوق ملت مسلمان ایران، مؤثر واقع شود.

بی‌تردید حضور پرشور، با نشاط و حداکثری ملت ایران، به مثابه وظیفه‌ای همگانی، ضمن مشارکت ورزی مردم در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، شکست راهبرد غربی‌ها را رقم خواهد زد. اما متاسفانه رقابت‌های سیاسی، گاه آنچنان اوج می‌گیرد که رعایت مصالح ملی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و خواسته یا ناخواسته موجبات موفقیت عملیات روانی دشمنان علیه ملت و نظام را فراهم می‌آورد.

در این رهگذر از آنجا که در هفته‌ها و روزهای اخیر برخی از اشخاص و رسانه‌ها، با اظهار نظرهای غیرواقعی و برداشت‌های ناصحیح و ناصواب پیرامون چگونگی حضور بسیج و بسیجیان در انتخابات، شبهات و بعضا اتهاماتی را متوجه سپاه و بسیج نموده و آنان را به ورود و دخالت احتمالی در انتخابات آینده متهم ساخته‌اند. لذا جهت تنویر افکار عمومی، نکاتی را به استحضار ملت شریف و انقلابی ایران می‌رسانیم:

1 ـ حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر اساس اصل 150 قانون اساسی، طی سی‌سال گذشته، در انجام رسالت و ماموریت‌های خطیر و قانونی خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای گران سنگ آن، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در کنار سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول، به مدد برخورداری از نیروهای عظیم بسیج مردمی، همواره در پی حفظ و ارتقای امنیت ملی پایدار بوده و در مصاف با دشمنان با رشادت و تقدیم شهدای فراوان، تمامی هستی و آبروی خود را به میدان معامله با خداوند و ملت عزیز ایران آورده است.

2 ـ پاسداران انقلاب و بسیجیان سلحشور همانند همه مردم ایران، راز ماندگاری نظام و انقلاب را در پیروزی از ولایت فقیه و راه امام عظیم‌الشأن دانسته و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ( مد‌ظله‌‌العالی) بدون توجه به تلاش بد‌خواهان و خناسان، همواره تکلیف و تعهد خود در دفاع عالمانه و شجاعانه از آرمانهای انقلاب را فراموش نکرده و با موفقیت کامل به آن پرداخته‌اند.

3 ـ بسیج، فرهنگ و تفکری ماندگار و فراگیر در لایه‌های اجتماعی و سطوح اقشار مختلف جامعه بوده و با الهام از آموزه‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر کسی که خود را سرباز میدان‌های نیاز انقلاب و کشور بداند بسیجی است. این نام مقدس همواره مایه آرامش و اطمینان خاطر مردم ایران بوده است، به طوری که نیروهای مخلص و

برجستگان کشور اعم از چهره‌های علمی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی نیز بسیجی بودن را از افتخارات خود می‌دانند؛ در عین حال جنجال آفرینی برخی رسانه‌ها وسخنان نسنجیده و فرافکنانه با اهداف خاص، هرگز این نیروی مخلص و فداکار را از صحنه خدمت به ملت شریف و کمک به تأمین امنیت و استحکام کشور خارج نخواهد ساخت.

4 ـ سپاه و بسیج با تأسی به وصایای جاودان حضرت امام (ره) و منویات هدایت بخش مقام معظم رهبری، به عهدی که با امام عزیز و شهیدان همیشه جاودان انقلاب بسته، پایدار است و با آمادگی همه جانبه و قاطعیت تمام به دفاع از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها خواهند پرداخت. از عزیزانی که پیشینه آنان تعلقشان به خانواده انقلاب را تایید می‌کند نیز انتظار دارد در اظهار نظر پیرامون سپاه و بسیج مستندات قانونی پیرامون مأموریت‌ها و وظایف آنها را نصب‌العین قرار داده و با برخی اظهارات نسنجیده موجبات خوشحالی دشمنان را فراهم نیاورند.

5 ـ براساس قوانین موجود ( ماده 13 قانون مقررات استخدامی سپاه) بسیجی به فردی اطلاق می‌شود که داوطلبانه جهت تحقق ارتش 20 میلیونی تحت پوشش سپاه در می‌آید. به موجب همین ماده قانونی بسیجیان به سه دسته " بسیج عادی "، " بسیج فعال " و " بسیج ویژه یا پاسداران افتخاری " تقسیم می‌شوند.

در ماده قانونی مذکور عموم اقشار معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اهداف انقلاب اسلامی بسیجی تلقی می‌شوند و علاوه بر تقسیمات کلی عنوان شده، بسیجیان با عناوینی از قبیل "‌بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج‌پزشکان، بسیج کارگری، بسیج اساتید، بسیج فرهنگیان، بسیج ورزشکاران و ... " تفکیک می‌شوند. لکن در هیچ یک از قوانین و مقررات موجود هرگز از آنان در غیر زمان بکارگیری، به عنوان " نظامی " ذکری نشده است و مقررات مربوط به نظامیان صرفا شامل بسیجیان ویژه ( پاسداران افتخاری) می‌گردد که طبق " بند ج ماده 13 قانون مقررات استخدامی سپاه " پرسنلی هستند که صلاحیت‌های یک پاسدار را دارا می‌باشند و پس از گذراندن آموزش‌های مطروحه در آن قانون سازماندهی گردیده و متعهد می‌گردد تا به هنگام نیاز به طور تمام وقت در اختیار سپاه قرار گیرند و بند ماده 16 این قانون، ممنوعیت برای عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی را تنها مخصوص این بخش از بسیجیان قلمداد نموده است.
البته مقوله ممنوعیت دخالت نظامیان و آن دسته از بسیجیانی که توضیح داده شد، امری بدیهی است که مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و قوانین موضوعه کشور نیز بر آن تصریح دارند و سپاه نیز همواره پای‌بندی خود را به آن نشان داده است، لکن معمولا در موسم انتخابات از سوی برخی اشخاص، جناح‌ها و رسانه‌ها مطالبی مطرح می‌شود که منجر به فضاسازی‌هایی علیه این نیروهای خدوم و متعهد کشور و بستر‌سازی برای عملیات روانی و هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان می‌گردد

قانون‌گذار در تعریف بسیجیان فعال و عادی نیز به گونه‌ای برخورد نموده است که یقینا اطلاق عنوان " نظامی " با ضوابط و تعاریف خاص خود بر آنان، فاقد وجاهت قانونی است.

6 ـ البته مقوله ممنوعیت دخالت نظامیان و آن دسته از بسیجیانی که توضیح داده شد، امری بدیهی است که مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و قوانین موضوعه کشور نیز بر آن تصریح دارند و سپاه نیز همواره پای‌بندی خود را به آن نشان داده است، لکن معمولا در موسم انتخابات از سوی برخی اشخاص، جناح‌ها و رسانه‌ها مطالبی مطرح می‌شود که منجر به فضاسازی‌هایی علیه این نیروهای خدوم و متعهد کشور و بستر‌سازی برای عملیات روانی و هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان می‌گردد. این موضوع در انتخابات دوره هشتم ریاست ‌جمهوری نیز منجر به مکاتباتی بین سپاه، ستادکل نیروهای مسلح، وزیر کشور وقت ( آقای موسوی لاری) و رییس جمهوری سابق ( جناب آقای سید‌محمد خاتمی) گردید که پس از بررسی حقوقی و قانونی توسط معاون حقوقی و امور مجلس وقت ریاست‌جمهوری ( جناب حجت الاسلام صدوقی) عدم ممنوعیت قانونی برای عضویت و هواداری بسیجیان عادی و فعال از احزاب و گروههای سیاسی مورد تاکید قرار گرفت و ممنوعیت‌های مندرج در قانون را صرفا برای پرسنل بسیجی ویژه دانستند.

علاوه بر این سپاه همواره در آستانه برگزاری انتخابات در کشور، کادر ثابت، وظیفه، پیمانی و بسیجی ( ویژه) خود را از هر گونه دخالت و فعالیت له یا علیه کاندیداها بر حذر می‌دارد؛ بدیهی است در صورت ضرورت اسناد و مدارک موجود در این زمینه به اطلاع عموم خواهد رسید.

7 ـ بنا به فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی (ره) مقرر است این مملکت بیست میلیون بسیجی داشته باشد و بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به افزایش جمعیت کشور، باید بسیج دهها میلیونی تشکیل شود؛ آیا هیچ عقل سلیمی می پذیرد که این جمعیت عظیم و تأثیر‌گذار به جرم اعلام آمادگی در شرایط خاص برای دفاع از کشور و انقلاب از صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور حذف و کنار زده شود؟ چنین اعتقادی نه با پیروی از راه امام خمینی ( ره) که تشکیل بسیج بیست میلیونی را ضروری‌ترین تشکل می‌دانستند سازگار است و نه با شعار توسعه سیاسی! البته باز هم تأکید می‌کنیم که بین مقوله تشکیلات و سازمان بسیج با افراد بسیجی که جزء آحاد ملت هستند تفاوت وجود دارد.

8 ـ وحدت رمز و راز موفقیت و سربلندی ملت ایران در طول حیات سی‌ساله انقلاب و نظام اسلامی بوده است و عدم صیانت از فضای سالم انتخابات و هر گونه گفتار و کرداری که منجر به پاشیدن بذر اختلاف و تنش و تشویش اذهان عمومی گردد، گناهی نابخشودنی است که باید در آخرت پاسخگوی آن بود. در چنین شرایطی انتظار از کسانی که شعار پیروی از خط امام(ره) و رهبری و نیز بسیجی بودن را سر می‌دهند افزون‌تر خواهد بود.

در پایان از تمامی شخصیت‌ها و اصحاب قلم و رسانه که در روزهای اخیر از سر دلسوزی، در پاسخ به فضاسازی علیه سپاه و بسیج اقدام کرده‌اند، قدرشناسی و سپاسگزاری گردیده و درخواست می‌گردد با رعایت اخلاق رسانه‌ای و ادبیاتی در شأن فرهنگ و نظام ارزشی جامعه، تمامی تلاش، همت و ظرفیت خود را برای عینیت بخشیدن به حضور حداکثری آحاد ملت در انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران ـ که انشاء‌الله منجر به تقویت استحکام و انسجام داخلی و اقتدار ملی و یاس و ناامیدی دشمنان خواهد شد به کار گیرند.




برچسب ها : خبری  ,