بعد از مرگ صدام یه بار با یکی از جوانهای مطلع بحث اعدام صدام و بازتاب آن در منطقه شد.ایشان به یه مورد اشاره کرد که چرا با وجود این همه جنایات صدام بعد از مرگش در فلسطین براش سه روز عزاری عمومی اعلام کردن و با این وجود ایران داره برا همین فلسطین این همه از خودش مایه میذاره و...

مطلب ذیل رو برا اون دسته از افرادی گذاشتم که این شبهه تو ذهنشون هست ،اگر چه دیره ولی ....

چرا فلسطینیان به "صدام" عشق می‌رزند؟!

"صدام" حتی شهرکی ویژه در بهترین منطقه بغداد برای فلسطینیان ساخته بود و هر فلسطینی که زخمی می شد را به این شهرک می آورد و با حقوق ماهیانه بیشتر از 10 هزار دلار، وی را سکنی می‌داد این در حالی بود که حقوق هر کارمند عراقی در ماه کمتر از 50 دلار بود.

عشق فلسطینیان به "صدام" دیکتاتور سابق عراق به قدری زیاد است که گاهی صفاتی تعجب برانگیز به وی می‌دهند.

در جدیدترین مراسمی که توسط "جبهه آزادیبخش عربی" به مناسبت سالگرد تولد "صدام" و حزب بعث در شهر رفح برگزار شد، آنان دیکتاتور سابق عراق را "شهید حج اکبر" یعنی "فردی که در روز عید قربان به شهادت رسید" نامیدند.

در همین راستا "عبدالعزیز أبو عمره" نماینده "جبهه آزادیبخش عربی" چنین ادعا کرد: یاد شهدای عراق و رأس آنان شهید "صدام" ماندگار خواهد ماند.

از سوی دیگر جمعی از اهالی تکریت (شهر محل تولد صدام) قصد داشتند در همین روز دست به تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت بزنند اما نیروهای امنیتی عراق مانع برگزاری این تظاهرات غیرقانونی شدند.

"صدام" در دوران حاکمیت خود در عراق، در رقابت تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا با اینگونه حمایت های گسترده مالی و تزریق پول به گروه های فلسطینی آنان را از جبهه ایران جدا و به جبهه خود که دارای گرایشات شدید شووینستی بود ببرد.

گفتنی است علت اصلی عشق ورزی فلسطینیان به دیکتاتور سابق عراق این بود که وی پول و درآمد نفت عراق را از شهروندان عراقی محروم کرده بود و آن را به بهانه‌های مختلف به فلسطینیان می‌داد. "صدام" حتی شهرکی ویژه در بهترین منطقه بغداد برای فلسطینیان ساخته بود و هر فلسطینی که زخمی می شد را به این شهرک می آورد و با حقوق ماهیانه بیشتر از 10 هزار دلار، وی را سکنی می‌داد این در حالی بود که حقوق هر کارمند عراقی در ماه کمتر از 50 دلار بود.