اخبار استان اصفهان

هیئت دولت برای توسعه و رونق گردشگری و حمایت از محیط زیست در کشور، 28 منطقه جدید را در استان اصفهان به عنو ان مناطق نمونه گردشگری تعیین کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران مناطق نوش‌آباد، ابوزیدآباد و سایت وی گل در آران و بیدگل، مناطق صفه، آب‌گرم ورتون، آتشگاه، برسیان، تپه اشرف، قورتان، ورزنه، دستجرد و محمد‌آباد در اصفهان، منطقه دره شاهان در دهاقان، مناطق آبشار سمیرم و غار دنگزلو در سمیرم، منطقه مورچه خورت در شاهین شهر و میمه، مناطق افوس، سیلک و جوشقان و کامو و مشهد اردهال در کاشان به عنوان مناطق نمونه گردشگری تعین شدند.

بر اساس این مصوبه، هیئت وزیران مناطق سعیدآباد باغ بهادران و سده لنجان در لنجان، معدن سرب نحلک در نائین، مناطق اریسمان، امامزاده آقای علی عباس (ع) در نطنز، مناطق ریگ زار‌جن چوپانان و سایت کویر نوردی خورد و بیابانک در نائین و چشمه دلار در خمینی‌شهر نیز به عنوان مناطق نمونه گردشگری تعین کرد.

بر این اساس، تصویب‌نامه مذکور ناقص و نافی اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست درباره مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان نخواهد بود.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

معاون سازمان میراث فرهنگی اصفهان:
نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در کاشان راه‌اندازی می‌شود

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در کاشان راه‌اندازی می‌شود.

احمد ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که در دور اول سفر رییس جمهور در خرداد 86 راه‌اندازی پنج بازارچه و شهرک صنایع دستی در کاشان به تصویب رسیده است، گفت: در حال حاضر بازارچه دائمی و اختصاصی صنایع دستی کاشان 40 درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به این که برای راه‌اندازی این بازارچه بیش از 4 میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است، افزود: این بازارچه در مساحتی افزون بر هزار و500 متر مربع با 40 غرفه متناسب با الگوهای معماری سنتی در حال ساخت است.

وی گفت: این بازارچه در کنار دیوار سلجوقی و قلعه هزار ساله جلالی واقع است و مکان فعلی بازارچه در گذشته محل فعالیت بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کاشان بوده است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاری دانشجویان ایران - اصفهان
سرویس: اصفهان

استاندار اصفهان:
به تمام مدیران اعلام شده که تمام مصوبات دوره‌های قبل را انجام دهند
وضعیت مصوبات دور دوم برای دانشگاه‌ها بهتر از دور اول بوده است

استاندار اصفهان گفت: کسانی که برای رشد علم و دانش جامعه دل می‌سوزانند، نفسشان مقدس است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بختیاری در دیدار قائم مقام رییس دانشگاه اصفهان و جمعی از معاونان و مدیران علمی و اجرایی این دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها در سند چشم‌انداز توسعه کشور همچنین در برنامه‌های اول تا چهارم توسعه و حتی برنامه پنجم که در حال تدوین است، دارای جایگاه مهمی هستند، یعنی اینکه اگر فاصله بین مراکز دولتی و صنعتی با دانشگاه‌ها کم نشود، همه در کشور ضرر می‌کنند.

استاندار اصفهان در ادامه با تشریح شیوه مدیریتی پیامبران الهی گفت: هیچ پیامبری، نقد پیامبر قبلی خود را نکرد، بلکه راه آن را ادامه داد و برنامه‌هایش را کامل کرد.

وی شیوه مدیریت فعلی استان اصفهان را متأثر از همین منش دانست و افزود: به همه مدیران و همکاران اعلام کرده‌ام که هر وعده یا تصمیمی که در دوره‌های قبلی به تصویب رسیده، باید به انجام برسد؛ چرا که مدیر همین نظام بوده که تصمیم گرفته و لذا باید تصمیم او عملیاتی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف گفت: در استان اصفهان تلاش شده تا نه در منابع انسانی و نه در منابع مالی اصراف صورت نگیرد که این خود نشان دهنده تعهد خدمتگزاران نظام به رهبری و مردم بزرگوار بوده است.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با نگاهی به گزینه‌های جدید قدرت‌های بزرگ دنیا برای مقابله با حرکت خودجوش و الهی انقلاب اسلامی در خارج از کشور گفت: گزینه نظامی، دیگر انتخاب ابرقدرت‌ها در مورد ایران نیست، آنها به دنبال تبلیغ ناکارآمدی نظام اسلامی در جهان هستند.

وی افزود: باید با همدلی و انجام فعالیت‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده، همچنون گذشته این توطئه را نیز خنثی کرد.

استاندار اصفهان به مصوبات دو دوره سفر ریاست جمهوری به ویژه برای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت مصوبات دور دوم به ویژه برای دانشگاه‌ها، بهتر از دور اول بوده است.

وی ادامه داد: بیش از هشتاد درصد مصوبات دور دوم ابلاغ شده که بخش عمده‌ای از آن به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دانشگاه‌ها مربوط می‌شود.

استاندار اصفهان در عین حال توانمندی‌های علمی و پژوهشی استان را ستود و قول داد با هماهنگی وزارتخانه‌ها، در اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری، از پتانسیل علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استفاده شود.

مرتضی بختیاری به درخواست‌ها و نقطه نظرات هیات علمی و اجرایی دانشگاه اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: شما عزیزان نزدیک به پنجاه موضوع و پیشنهاد را مطرح کردید که بنده هم به تفکیک یادداشت نمودم و امیدوارم بتوان به همه آنان رسیدگی کرد.

استاندار اصفهان در پایان گفت: ارتباط بخش‌های مختلف استان به ویژه استانداری با اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان، ارتباطی متقابل و با سابقه است که امیدواریم این همکاری‌ها روز به روز بهتر و بیشتر شود.