اخبار کاشان2

  سرانجام مجلس تصویب کرد : منطقه ویژه اقتصادی کاشان
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد .
به گزارش پورتال خبری کاشان ، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی در اجتماع قشرهای مختلف مردم ، مسئولان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری کاشان با اعلام این خبر گفت : منطقه ویژه اقتصادی کاشان یکی از 8 منطقه ای است که  پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی قوه مجریه بصورت لایحه به قوه مقننه ارسال و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بررسی و لاجرم در  23 فروردین امسال در صحن علنی مجلس تصویب شد .
علی اصغر گرانمایه پور افزود : منطقه ویژه اقتصادی کاشان در زمینی به مساحت 3 هزار هکتار در حد فاصل حدود و ثغور استان های اصفهان و قم در حاشیه شهر مشکات و روستای سن سن ایجاد می شود .
به گفته وی ، تاسیس این منطقه به علت داشتن زیرساخت هایی از قبیل راههای ارتباطی مناسب ( راه آهن ، جاده ترانزیت شمال ، جنوب و بزرگراه) ، آب ، برق و مخابرات و همچنین همجواری اش با استان های تهران ، قم و اصفهان نقش چشمگیری در رشد ، شکوفایی و توسعه کاشان و همچنین این استانها خواهد داشت و پیش بینی می شود حجم مناسبی از سرمایه گذاری و گردش مالی جذب این منطقه شود .
مناطق ویژه اقتصادی به منظور پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی ، برقراری ارتباط تجاری بین المللی ، تحرک در اقتصاد منطقه ای ، تولید و پردازش کالا ، انتقال فناوری ، صادرات غیرنفتی ، ایجاد اشتغال مولد ، جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی وخارجی ، صادرات مجدد ، عبور خارجی (ترانزیت ) و انتقال کالا (ترانشیب ) در شهرستانهایی که استعداد و توان لازم برای تحقق اهداف مذکور را دارند ایجاد می شوند.
هم اکنون 23 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد . خبرنگار : حرمت االسادات متولی

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  به زودی بزرگ ترین سایت منطقه ای خودروسازی ایران در کاشان افتتاح می شود
به زودی با حضور رئیس جمهوری کشورمان، بزرگترین سایت منطقه ای خودروسازی ایران در کاشان به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش پورتال خبری کاشان ، ناصر آقامحمدی مدیر اجرای پروژه سایت کاشان، با بیان این مطلب افزود: براساس طراحی انجام شده و برنامه ریزی صورت گرفته، سالانه 150 هزار دستگاه خورو سواری و وانت در سایت کاشان تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت سامیار کاشان با مساحت 318 هکتار، بزرگ ترین پلنت صنعتی ایران به لحاظ مساحتی محسوب می شود، اظهار داشت: شهر کاشان به دلیل دارا بودن پتانسیل های نیروی انسانی، وجود مراکز آموزش عالی برای آموزش نیروی کار توانا، وجود منابع غنی برق، آب و گاز و دسترسی آسان به شاهراه های ارتباطی و خطوط راه آهن برای احداث سایت تولید خودرو ایرانی مینیاتور انتخاب شده است.
آقا محمدی تصریح کرد: در فاز اول دو مدل خودرو جدید طراحی شده مینیاتور و مروارید گروه خودروسازی سایپا در این سایت جدید تولید خواهد شد و در فاز بعدی خط تولید این سایت قابل ارتقاء برای تولید خودروهای دیگر است.
مدیر اجرایی پروژه سایت کاشان، سالن بدنه این شرکت را یکی از مجهزترین سالن های تولید بدنه دانست و گفت: این سالن به لحاظ اتوماسیون از بالاترین سطح برخوردار بوده و خط خودرو مینیاتور در این شرکت کاملا رباتیک است. سطح سالن بدنه این شرکت 22 هزار متر مربع می باشد که برای تولید 32 دستگاه در ساعت خودرو مینیاتور و تولید 10 دستگاه در ساعت خودرو مروارید تعبیه شده است.
وی با اشاره به ساخت سالن رنگ این کارخانه توسط مهندسان ایرانی، افزود: طراحی سالن رنگ کارخانه به عهده شرکت های اروپایی بوده و در مرحله ساخت، نصب و مدیریت تماما توسط شرکت های ایرانی و متخصصان گروه سایپا انجام شده است و این سالن قابلیت رنگ آمیزی خودروهای سواری و وانت تا 30 دستگاه در ساعت را دارا است.
آقامحمدی در ادامه با اشاره به مجهز بودن سالن مونتاژ این شرکت به سیستم EMS، افزود: سالن مونتاژ این شرکت در حدود 23 هزار متر برای تولید این دو خودرو در نظر گرفته شده است و با توجه به دارا بودن سیستم EMS برای انتقال بدنه می توان گفت این سالن از منعطف ترین خطوط برای تولید مدل های مختلف خودرو در ایران محسوب می شود.
مدیر اجرایی پروژه سایت کاشان در پایان خاطرنشان کرد: زمان افتتاح خط تولید خودرو مروارید مرداد ماه و خط تولید مینیاتور اواخر مهر ماه سال جاری پیش بینی می شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 فرهنگیان بسیجی در ایجاد رقابت سالم انتخاباتی نقش مهمی دارند 
فرمانده سپاه کاشان گفت : فرهنگیان بسیجی در عرصه فرهنگ‌سازی و ایجاد فضای رقابت سالم انتخاباتی نقش مهمی دارند. 
به گزارش پورتال خبری کاشان سرهنگ جواد نائینی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از کانون بسیج فرهنگیان کاشان که به مناسبت هفته معلم درسپاه کاشان  برگزارشد گفت : بسیج فرهنگیان نقش مهمی در مهندسی سیاسی جامعه دارد.
وی افزود : فرهنگیان بسیجی می‌توانند زمینه‌ساز مشارکت تمامی ?افراد صاحب رای برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب کاندیدای اصلح باشند
سرهنگ نائینی بسیج  رایکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: در زمان حاضر بسیج محدود به کشور ایران نیست و مبارزان جهان اسلام با الگوگرفتن از بسیج در مقابل ستمگران ایستادگی می‌کنند.
به گفته وی بسیج در دو کلمه ایثار و شهادت خلاصه می‌شود واین  فرهنگ بسیجی است که در جمهوری اسلامی حاکم شده است.
فرمانده سپاه کاشان همچنین خودباوری ملی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: فتح قله‌های علمی و قرار داشتن ایران در ردیف برترین کشورها در دانش هسته‌ای و علمی و پزشکی ازبرکات انقلاب اسلامی  است .
رئیس آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز بااشاره به سی امین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری گفت : جامعه ما امروز بیش از هرزمانی نیازمند تفکرات معلم اخلاق شهید مرتضی مطهری است .
حسین حنطه ای ازکتابهای ارزشمند شهید مطهری بعنوان دایره المعارف نام بردوگفت : از 52 جلد کتاب شهید مطهری باید حداقل 40 جلد آن را مطالعه کرده باشیم .
وی در ادامه امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون سپاه وخون شهدا دانست و گفت : به واسطه رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا و حضور آگاهانه برداران بسیجی است که برای اولین بار در تاریخ ، شیعه از مظلومیت خارح شده و آزدیخواهان جهان چشم به انقلاب اسلامی دارند  .
وی خاطرنشان کرد : دانش آموزان باید با تفکرات بسیجی پرورش داده شوند و با آرمانهای انقلاب اسلامی بزرگ شوند .
در ادامه فرمانده کانون بسیج فرهنگیان شهرستان کاشان نیز با اشاره به برنامه ها و فعالیتهای این کانون در سال گذشته گفت : 45 جلسه هفتگی قرائت قرآن با حضور 2 هزارو 250 نفر شرکت کننده ، 26 جلسه قرآنی با یکهزارو 40 نفر شرکت کننده ، برگزاری مسابقات حفظ قرآن ویژه خواهران ، ختم قرآن ، آزمون تفسیر قرآن ، مسابقه سیراندیشه مطهر ، مقاله نویسی خلاقیت و نوآوری ، طرح ولایت فرهنگیان ، اردوی جمکران ، کلاسهای عقیدتی  و احکام خواهران ،  مسابقه وصیت نامه حضرت امام (ره)، مقاله علمی پژوهشی ، مسابقه احکام امام ، جشنواره مقاله نویسی ، اعزام به مرقد امام ، مسابقه کتاب امامت و رهبری شهید مطهری ، دیدار با خانواده شهدا ، مسابقه دستاوردهای انقلاب و کلاس علمی پژوهشی در بخش فعالیتهای فرهنگی و  قرآنی  برگزار شده است .
سرهنگ پوران همچنین برگزاری 132 کلاس ورزشی ،  145 جلسه والیبال برادران ، 8 جلسه والیبال خواهران ، برگزاری برنامه های هفتگی کوهپیمایی روزهای یکشنبه و جمعه  را از جمله فعالیتهای ورزشی کانون بسیج فرهنگیان شهرستان کاشان برشمرد .
پوران در ادامه از تنظیم یک هزارو 211 پرونده عضویت برای اعضای کانون خبرداد و گفت : از این تعداد 854  پرونده عادی و 317 پرونده فعال برای خواهران و 600 پرونده عادی و 153 پرونده فعال برای برادران تنظیم شده است .
به گفته وی در حال حاضر یک هزار و 964 نفر عضوکانون بسیج فرهنگیان شهرستان کاشان هستند .
سرهنگ پوران کسب عنوان پایگاه نمونه در استان اصفهان را یکی از افتخارات کانون بسیج فرهنگیان شهرستان کاشان برشمرد

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کاشان مقام‌ نخست‌ اجرای طرح پزشک خانواده 
  قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این دانشگاه به لحاظ نسبت تعداد پزشک به جمعیت روستایی زیر پوشش طرح پزشک خانواده مقام نخست کشور را دارا ست.

دکتر "سید علیرضا مروجی" روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:
هم اکنون طرح پزشک خانواده در? ???مرکز روستایی وشهری زیر? ???هزار نفر جمعیت کاشان و آران و بیدگل اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت:دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود بعدازدانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز درآخرجدول قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای خدمات بهداشتی درمانی به روستاهای زیر یک هزار نفر جمعیت ، یک نفر بهورز و مناطق زیر ???هزار نفر جمعیت نیز یک نفر پزشک تعلق می‌گیرد ، افزود: برای تمامی مناطق زیر پوشش طرح پزشک خانواده این دانشگاه اعم از یک هزار نفر جمعیت یا بیشتر یک پزشک وجود دارد.

هم اکنون دو مرکز روستایی بهداشتی درمانی باجمعیت زیریک هزار نفر، هفت مرکز روستایی با جمعیت زیر دو هزار نفر، هشت مرکز شهری با جمعیت دو تا زیر چهار هزار نفر و پنج مرکز با جمعیت بالای چهار هزار نفر در کاشان و آران و بیدگل دارای پزشک خانواده هستند.

شبکه‌های بهداشت و درمان آران و بیدگل و کاشان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت می‌کنند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بارندگی امسال کاشان ????درصد متوسط بارندگی سالیانه شهرستان است 
  مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری درکاشان ????درصد متوسط بارندگی سالیانه این شهرستان است.

"احمد ناصر حداد" روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا متوسط بارندگی سالیانه در کاشان را ?????میلیمتر ذکر کرد و افزود: در سال زراعی جاری کل بارندگی در این منطقه ????میلیمتر بوده است.

وی، با اشاره به اینکه حدود ?????رشته قنات در این شهرستان وجود دارد اظهار داشت:بیشتر این قناتها در کوهپایه‌ها قرار دارد و کاهش نزولات جوی آنها را تهدید می‌کند.

به گفته وی، خشکسالی باعث شده منابع آبی این قناتها ????درصد کاهش یابد و مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان به کشاورزان توصیه کرد: برای مقابله با بحران خشکسالی و کم‌آبی از منابع آبی استفاده بهینه کنند.

وی یکی از روشهای استفاده بهینه‌از آب کشاورزی را پوشش انهار ذکر کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند با سیمانی و بتونی کردن انهار از هدر رفت مقدار قابل توجهی آب جلوگیری کنند.

حداد بربکارگیری آبیاری قطره‌ای برای محصولات باغی تاکید کرد و گفت: هم اکنون کمتر از شش درصد از زمینهای کشاورزی کاشان ازسیستم آبیاری قطره‌ای بهره‌مندند.

وی علت این مهم رامسائل خرده‌مالکی و پراکندگی زمینها عنوان کرد و گفت:
باید تلاش کرد و کشاورزان را متقاعد ساخت تا به صورت تعاونی و یکپارچه سازی به آبیاری قطره‌ای مجهز شوند.

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از سیستم آبیاری قطره‌ای برای هر هکتار سه دهم لیتر آب در ثانیه کافی است در حالی که در روشهای غرق‌آبی ، بالای یک لیتر آب در ثانیه برای هر هکتار نیاز است.

????هزار هکتار زمین کشاورزی شامل هشت هزار و ?????هکتار باغ، هفت هزار و ?????هکتار زراعی و سه هزار و ?????هکتار به صورت آیش در شهرستان کاشان وجود دارد

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به کمک ایرانیان مقیم خارج
امکان جراحی لاپاراسکوپی در کاشان و زاهدان فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: مؤسس انجمن دانش و نوآوری ایرانیان گفت: به همت برخی از ایرانیان مقیم خارج امکان اعمال جراحی لاپاراسکوپی در کاشان و زاهدان فراهم می‌شود.

علیرضا حقیقی، پژوهشگر ژنتیک دانشگاه آکسفورد و مؤسس انجمن دانش و نوآوری ایرانیان «NIKI» در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ‌فارس گفت: در حال حاضر این انجمن بزرگترین انجمن ایرانیان دانشگاهی در خارج از کشور است که از تمام نقاط دنیا عضو دارد و تمام اهداف و فعالیت‌های خود را در داخل کشور و با همکاری دانشگاه‌ها تعریف کرده است.
وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی به ویژه نیروی انسانی متخصص از مهمترین منابع هر کشور محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر مهاجرت مغزها تعریف جغرافیایی دارد و به طور ساده به خروج افراد توانمند از کشور، مهاجرت مغزها گفته می‌شود که البته این پدیده تنها مخصوص ایران و حتی کشورهای در حال توسعه نیست و در اروپا و کشورهای پیشرفته نیز دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: در گذشته تنها تلاش می‌شد، این افراد را تشویق کنند تا به کشور خود بازگردند اما راهکارهای دیگری هم وجود دارد که از توانمندی‌های این افراد در جایی که هستند و از طریق افزایش مشارکت آن‌ها در پروژه‌های داخلی و افزایش رفت و آمد آن‌ها به داخل کشور استفاده شود.
عضو مؤسس انجمن دانش و نوآوری ایرانیان «NIKI» خاطرنشان کرد: «NIKI» یک انجمن علمی و دانشگاهی متشکل از ایرانیان دانشگاهی مقیم خارج از کشور برخی از اساتید غیر ایرانی‌ و نیز گروهی از اساتید دانشگاه‌های داخلی است.
حقیقی با اشاره به اینکه انجمن‌های مختلفی متشکل از ایرانیان مقیم خارج از کشور وجود دارد، افزود: مشخصه انجمن «NIKI» گستردگی جغرافیایی آن است که می‌توان گفت از تمامی نقاط دنیا عضو دارد گرچه بیش‌ترین اعضا آن از آمریکا و اروپا هستند و همچنین تمامی فعالیت‌های این انجمن در داخل ایران تعریف شده است و با همکاری دانشگاه‌های داخل کشور انجام می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های این انجمن در دانشگاه‌های ایران گفت‌: هم اکنون 15 نفر از اعضای این انجمن از دانشگاه‌های نیویورک، نیوجرسی، لندن، آکسفورد، هاروارد و NIH برای تبادل اطلاعات و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های داخل به ایران سفر کرده‌اند.
پژوهشگر دانشگاه آکسفورد گفت: در این سفر توانستیم عمل جراحی ترمیمی لگن و سینه را در دانشگاه کاشان راه‌اندازی کردیم و همچنین در دانشگاه کاشان کارگاه‌های آموزشی لازم برای انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی برگزار شد و این عمل از این پس در کاشان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هم اکنون سفری به زاهدان داریم و در دانشگاه زاهدان نیز کارگاه آموزشی عمل لاپاراسکوپی نیز برگزار خواهد شد و امکان این عمل جراحی در زاهدان نیز فراهم خواهد شد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مسئول رصدخانه دانشگاه کاشان:
تیم کاشان در مسابقات کشوری رصدی مسیه اول شد

خبرگزاری فارس: مسئول رصدخانه دانشگاه کاشان گفت: تیم دانشجویان نجوم این دانشگاه در مسابقات رصدی مسیه در سطح کشور مقام نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جواد نوحی ظهر امروز در مراسم گشایش نمایشگاه عکس پدیده‌های نجومی در خانه تاریخی عباسیان این شهرستان اظهار داشت: تیم کاشان در این مسابقات توانست جام و تندیس مسیه، دو رتبه نخست در رقابت‌های آموزشی تلکسوب و رتبه برتر بین 10 نفر برتر این مسابقات را به دست آورد.
وی اعضای این تیم پنج نفره را مجید قهرودی، سعید خداپناه، فاطمه ناطقی، زینب ابراهیم‌پور و منیره رحیم‌زاده ذکر کرد.
مسئول رصدخانه دانشگاه کاشان گفت: این تیم دانشجویی زیر نظر رصدخانه دانشگاه کاشان و با همکاری انجمن نجوم اختران و انجمن نجوم آسمان کویر دانشگاه پیام‌نور آران و بیدگل در این مسابقات شرکت کرده است.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به نام «سال جهانی نجوم» از سوی یونسکو، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد زمینه برای بازدید علاقمندان از زیبایی‌های آسمان، ارتقاء آگاهی نسل نوجوان و شکوفایی استعدادهای آنها و تشویق فعالان در این عرصه ذکر کرد.
محمد خاکسار افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در تشویق دانشجویان علم نجوم و ایجاد انگیزه در آنها برای دستیابی به پدیده‌های شگرف و جدید نجومی مؤثر باشد.
وی آسمان را نشانه‌ای از نشانه‌های الهی دانست و گفت: با شناخت علم نجوم می‌توان به شناخت بیشتر خداوند دست یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان این نمایشگاه به مناسبت سال جهانی نجوم در مراسمی در خانه عباسیان از مجموعه‌های زیر پوشش سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان گشایش یافت.
این نمایشگاه که 20 قطعه عکس ساشی شده در ابعاد 50 در ‌70 از پدیده‌های نادر نجومی از آثار محمد سلطان الکتابی دانشجوی رشته نجوم دانشگاه کاشان در آن به نمایش گذاشته شده به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر است.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در کاشان؛
گردهمایی سالانه پروفسور حسابی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی سازمان رفاهی ـ تفریحی شهرداری کاشان از برگزاری دهمین گردهمایی سالانه پروفسور حسابی به مناسبت هفته معلم در روز دهم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
احمد کریمی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کاشان هدف از برگزاری این گردهمایی را ارج نهادن به مقام معلم، تجلیل از فرزانگان فرهنگی و ترویج اندیشه‌های آنها در جامعه به ویژه‌ بین قشر جوان ذکر کرد.
وی افزود: این گردهمایی با حضور مهندس ایرج حسابی فرزند نابغه معاصر ایران پروفسور حسابی توسط دبیرستان غیرانتفاعی دکتر حسابی و با همکاری سازمان رفاهی ـ تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.
کریمی همچنین به مناسبت سالروز شهادت علامه مطهری از برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان شهید مطهر خبر داد و تصریح کرد: آشنایی و انتقال اندیشه‌های شهید علامه مطهری به جامعه به ویژه نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقه است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد انگیزه در افراد به ویژه نسل جوان به منظور مطالعه آثار شهید مطهری سئوالات این مسابقه‌ از مطالب کتاب‌های‌ شهید مطهری انتخاب و طراحی شده است.
کریمی یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخ سئوالات این مسابقه را تا 18 اردیبهشت ماه به شماره 300099232323 صورت پیامک ارسال کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان رفاهی ـ تفریحی شهرداری کاشان همچنین برگزاری جشنی با عنوان یاس بهشت مرتضی با حضور فرهیختگان هنری کاشان را به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) از دیگر برنامه‌های فرهنگی این سازمان برشمرد.
به گفته وی این مراسم که با شعر‌خوانی، سرود و برگزاری مسابقات متنوع همراه است با همکاری انجمن شعر مذهبی و سازمان رفاهی ـ تفریحی شهرداری کاشان 11 اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع سینمایی این شهرستان برگزار می‌شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 اختتامیه جشنواره قرآنی کودک ونوجوان و جوان در کاشان برگزار شد

مسئول دارالقران اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: مراسم اختتامیه جشنواره قرانی کودک ،نوجوان و جوان چهارشنبه مورخه 9/2/88 همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها درمحل اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد وبه 50 نفر از برگزیدگان و ممتازین این جشنواره ها جوایزی اهداء گردید.سید عبد الرضا تولیت افزود : مرحله مقدماتی این جشنواره ها در دهه فجر سال گذشته با حضور 286 پسر ودختر در بخش جشنواره کودک ونوجوان و 51 نفر دربخش جشنواره جوان از منتخبین قرآنی چهار شهرستان کاشان ، نطنز، اردستان وآران وبیدگل بصورت منطقه ای درکاشان برگزار گردید . وی افزود : کودکان ونوجوانان در 13 رشته بصورت حضوری وغیر حضوری وجوان در 4 رشته شامل حفظ کل ، حفظ 15 جزء ،قرائت وتواشیح به رقابت پرداختند ودرمراسم اختتامیه به 50 نفر از حائزین دتبه های اول جوایزی (پلاک طلا) اهداء گردید. گفتنی است در این جشنواره 11 نفر از اساتید وپیشکسوتان قرانی شهرستان کاشان به داوری و امر قضاوت پرداختند . تولیت همچنین خاطر نشان کرد : در مراسم اختتامیه این جشنواره ریاست اداره تبلیغات اسلامی کاشان حجه الاسلام حسینی و حجه الاسلام صنعتکار طی سخنانی از حضور کلیه شرکت کنندگان این جشنواره تشکر و قدردانی نمودند . و برخی از قاریان وحافظان وگروههای تواشیح برتر در این مراسم به اجرای برنامه های متنوع قرانی پرداختند .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان به مناسبت سال جدید روز دوشنبه سی و یکم فرودین ماه بامدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

سید علیرضا حسینی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش و فعالیت های اهالی مطبوعات استان اصفهان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته زمان برگزاری جشنواره مطبوعات مانند نمایشگاه های قرآن و کتاب به صورت ثابت در جدول نمایشگاه ها قرار گیرد .

در این دیدار مهندس رضا محزوینه مدیر مسئول روزنامه نسل فردا ، محمدرضا رضایی سردبیر روزنامه اصفهان زیبا به همراه هیات تحریریه این روزنامه و عبدالرضا اکبری مدیر مسئول روزنامه اصفهان امروز به همراه سردبیر روزنامه حضور داشتند .

گفتنی در این نشست صمیمانه حضار نظرات و دیدگاه های خود را درخصوص برنامه های سال 88 در روزنامه های اصفهان بیان کردند .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 




برچسب ها : اخبار کاشان  ,