گزارش جلسه ورزش برزک
همراه با اندکی طنز ورزشی  

http://majidrafiee.blogsky.com

حرف کمی نیست. آن هم از زبان جوانانی که برای تأمین هزینه های حداقلی ورزش در روستاشهر برزک با مشکل روبرو هستند. صحبت های مختلف و مهمی مطرح شد ولی لب کلام چند کلمه بیشتر نبود و دنیایی از معنی با خود داشت.
همه جمع شده اند. جلسه ی ورزشی  با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان و مسئول ورزش روستایی ، مسئول ورزش برزک، شهردار ، رئیس شورا و اعضا در محل نمازخانه شهرداری برزک تشکیل شده است. همه آمده اند. آقا و خانم. ورزشکاران ورزش های انفرادی و گروهی ، قهرمانی و رزمی و  علاقمندان به ورزش
این جلسه با پایمردی رئیس شورا تشکیل شد. کار و پیگیری شورایی بین اعضا تقسیم شده ولی سید با وجود دغدغه های بسیار، جانانه در میدان ورزش هم بازی می کند. هم علاقمند به خدمت است و هم ناچار. بازی گروهی یعنی همه بدوند. اگر یکی یلم یلم برود و دیگری بدود؛ بازی خوب از کار در نمی آید. بازی زمانی گل می کند که همه دست به دست هم بدهند تا کار تیمی به نحو احسن انجام شود.
بگذریم؛
قاسمی ابتدای جلسه با ارائه گزارش از عملکرد ورزشی برزک گفت: زمین سوله ورزشی سال 79 واگذار شد و تا کنون 80 درصد کار انجام شده و در خط نهایی متوقف شده است و مثل این که قصد ندارد به خط پایان برسد در حالی که بسیار از سالن های ورزشی در شهر کاشان دیرتر وارد گود شدند و زودتر به نتیجه.
مهدی راستی مدیر مجتمع آموزشی از سالن ورزشی آموزش و پرورش گفت و گفت: 90 میلیون بدهی این سالن باقی مانده است. باید از محل اجاره سانس های آن تأمین شود. نمی شود سانس رایگان در اختیار تیم ها بگذاریم ولی با این وجود 20 درصد تخفیف برای همه در نظر گرفته ایم. از جشنواره ورزشی که در عید امسال برگزار شد مبلغ 700هزارتومان طلبکاریم که از جیب پرداخت شده است.
خانم سعیدی هم صحبت کرد. وی را به عنوان یکی از فعالان این حوزه می شناسند. گفت: 10 سال است ورزش می کنیم. در 3 سال اخیر بیشتر گل کرده ایم. جشنواره های ورزشی با نام محصولات خاص برزک برگزار کرده ایم. خیلی تلاش کردیم که برای پذیرش ورزش خواهران فرهنگ سازی کنیم ولی هنوز از تیم مردم گل می خوریم با این وجود به عنوان مقام آورترین شهر شهرستان و حتی شهر کاشان بر جایگاه خوبی ایستاده ایم. نمایشگاهی با نام مدال آوران برزک برگزار کردیم که همه ی بازیدکنندگان را ضربه فنی کرد.
خانم سنجریان که همه به جای خودش و همچنین به جای آقای سنجریان، عضو محترم شورا پا به میدان گذاشته بود رفع مشکلات مالی و حمایت معنوی مسئولان را در این خصوص اثرگذار دانست.
صادقی هم وقتی صحبت توپ می شه سر از پا نمی شناسد و یکی از پیشروان حوزه برگزاری جشنواره های ورزشی است. به میدان آمد و گفت: اثری از نمایندگی اداره ورزش و جوانان کاشان در برزک دیده نمی شود و مسئول مشخصی در این خصوص که امور ورزشی را به صورت جدی پیگیری کند در تیررس فعالان این حوزه نیست.
وی گفت: ردپایی از برنامه های کلان ورزشی که در سطح کشور برگزار می شود در برزک دیده نمی شود. لیگی در برزک نداریم و از هیئت های ورزشی هم خبری نیست. چه عیبی دارد تیم های ورزشی از طرف شهرداری و شورا و بخشداری حمایت شود. مثلا در جشنواره ورزشی که عید امسال برگزار شد تیم های روستایی حضور جدی و فعالی داشتند ولی دریغ از یک عضو شورا یا بخشداری که آنان را همراهی کند.
نوبت به عباس حدادی رسید. سابقه پیگیری های ورزشی او با سال ها پیش می رسد ولی خودش می گوید یه جایی خودم را بازنشست کردم. آن هم دراوج. روزی که قرار بود تابلوی نمایندگی ورزش برزک بر سردر اتاقی بالا رود با زیرآبی رفتن های معمول برزکی ها بالانرفته پایین آمد. خیلی رک و بی پرده صحبت می کند. ولی باید در بحر  صحبت هایش شیرجه بزنی تا به در کلامش دست پیدا کنی.
حدادی گفت: تاریخ مصرف جوانانی که اینجا نشسته اند تمام شده است. اگر در ورزش قرار است کاری بکنیم و وزنه ی درست و حسابی بلندکنیم سن دارد، زمان دارد، روش دارد ، سیاستگذاری مناسب می خواهد ، برنامه ریزی اصولی لازم دارد که هیچکدام از اینها رو مانداریم. سیاست های تربیت بدنی در روستا سیاست شکست خورده ای است به همین خاطر است که از بخش و شهر برزک نماینده ی ورزشی در سطح کلان کشور نداریم. در یک کلام : استعداد یابی، نظارت و توجه به بخشی خصوصی از زمین بازی اوت شده است.
دان مدیریتی حسن صلاحی برای حضور در چنین جلسات خیلی بالاتر از این حرف هاست ولی نمی دانم چطور شده است که با حضور پررنگش چشم من یکی رو روشن کرد و گفت: چرا ما که ذیحق هستیم باید عاجزانه برای دریافت حقمان خواهش کنیم. مگر نه این است که اعتبارات ورزشی بر اساس سرانه ها تقسیم می شود ولی چه شده که برزک از آن بی نصیب است.
صلاحی ساخت یک استخر شنای سرپوشیده را سر راه چشمه بی نظیر قنات برزک پیشنهادکرد و اعلام آمادگی کرد در خصوص مسائل فنی آن وارد گود شود.
میثم اصلاحچی را خیلی وقت بود ندیده بودم ولی می دانم یکی از آنهایی است که از خودش برای ورزش برزک هزینه می کند. جوان متین و با ادبی است. جواب بدی و کم کاری مدیریت شهری در خصوص ورزش را با خوش رویی، همت و پشتکار داده است.
میثم گفت: برزک فوتبال شده است و والیبال. در صورتی که برزک در زمینه دومیدانی، دوچرخه سواری، بدن سازی ، تکواندو و ... از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است و اعتقاد دارم مناطقی مثل برزک می تواند در زمینه رشته های انفرادی خیز بردارد و در سطح استان و کشور از سکوهای ورزشی بالا برود.
اصلاحچی همچنین گفت: آقای راستی می گوید 90 میلیون بدهی سالن ورزشی مانده است. من می خواهم بگویم با 90 میلیون می توانیم یک مجموعه ورزشی بزرگ برای رشته های ورزشی ایجاد کنیم که راه به راه برای شهر مدال آوری کند.
البته میثم این را هم گفت که: مسئول ورزش برزک به خاطر این که شاغل در اداره ای است فرصت نمی کند برای ورزش برزک وقت درست و حسابی بگذارد. اگر اداره ورزش و جوانان کاشان یک نفر را به صورت مشخص و حقوق بگیری برای این کار در نظر بگیرد ، برزکی ها می توانند از صخره های صاف ورزشی بالا بروند و پرچم افتخار را بر قله بنشانند.
یکی از مهم ترین دغدغه های اصلاحچی تشکیل شورای ورزشی برای برزک است که افرادی در آن عضو باشند که از آیتم ها و معیارها ورزش هایی که در سطح برزک در جریان است برخوردار باشند و البته برای پیگیری امور ورزشی برزک وقت گذاشته و تلاش نمایند.
احمد حدادی هم جوان پرشور ، زحمت کش و خوش فکری است. سنجیده صحبت می کند. اهل علم، کار ، تلاش است. در حوزه های اجتماعی هم حرف هایی برای گفتن دارد.
احمد گفت: حالا که محدودیت های مالی داریم ؛ می توانیم داشته هایمان را به بهترین نحو مدیریت کنیم و با حداقل ها، کارهای خوبی انجام بدهیم. جشنواره ها و تورنمنت هایی که تا کنون در برزک برگزار شده است از لحاظ کیفی بسیار خوب بوده است. ولی به لحاظ کمّی ، مشکل داریم و بهتر است بیش از اینها جشنواره ورزشی برگزار کنیم.
حدادی ادامه داد: هدفمند کار نکرده ایم و تنها به مسابقات دل خوش کرده ایم. بهتر نیست به همه رشته ها برابر نگاه کنیم ، جهانی بیندیشیم و منطقه ای عمل کنیم.
و خانم مساح هم نیز سخن گفت و بر مدیریت تأکید کرد: مدیریت، مدیریت ، مدیریت
مولاجان هم وارد میدان نشده ضربه محکمی به شورا زد و گفت: شعار شورا برای انتخاب شدن توجه به جوانان و ورزش و از این حرف ها بود ولی آنچه به چشم نمی آید توجه به ورزش و جوانان است. هیچ اتفاقی نیفتاده است و می توانستند حتی یک کلاس ورزشی در تابستان برگزار کنند که نکردند.
و صباغ خمری هم گلایه کرد که سالیان سال خاک این میدان را خورده ام و چندین بار دادگاهی شده ام برای این که پیگیری برگزاری مسابقات بوده ام. از دولتی ها کمک نمی خواهیم دادگاهی مان نکنند.
و آقای افراش و شریف و مصطفوی هم جمع بندی کرده و در یک کلام گفتند که کم کاری نکرده ایم، در حد توان به میدان آمده ایم. همچنان در خدمت ورزش برزکیم.
و به اعتقاد حقیر؛
جوانان روستاشهر برزک روشنفکرانی هستند که درک کرده اند که از لحاظ اعتباری یا آبی از دولت گرم نمی شود یا اعتبارات به جاهای دیگری پر می زند. خود می گویند که قابلیت های برزک فراتر از گرفتار شدن به یک ریال دو ریال اعتبارات دولتی است و ورزش برزک؛ فقط هدایت می خواهد، نظارت می خواهد ، برنامه ریزی می خواهد ، سیاستگذاری می خواهد و در یک کلام مدیریت می خواهد. و صد البته نمی دانم این متاع بی بدیل را زکجا می توان یافت.
باز در پست های بعدی در این خصوص بیشتر خواهم گفت.