به نام خدا

حضور پررنگ جوانان در شبکه های اجتماعی وایبر و واتس آپ در شهر برزک این روزها مشهود است و اگر کمی حضور داشته باشی می فهمی که تب این مسئله داغ است .

این که باید به این مسئله افتخار کرد یا نه بماند در جای خود و زمان مقتضی.اما آنچه در پس این حضور نهفته است چند مسئله را به ما گوشزد می کند که جای نگرانی است.

1.      عمده انتخاب دوستان از فضای اینترنت ،....وکپی آن در این دو فضا برای بحث یا اطلاع رسانی حاکی از نوعی سرخوردگی است که ناخواسته به نمایش گذاشته شده و کافی است کمی ابراز رضایت شما این مسئله طوری وانمود شود که فکر کنی همین الان است که دنیا در حال کن فیکون شدن است.این احساس سرخوردگی مربوط به حوزه سیاسی صرف نیست بلکه در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نیز همین حالت حاکم است.

2.      اکنون که گذاشتن هر اطلاعاتی به راحتی خوردن یک لیوان آب است و هیچ هزینه و دردسر بعدی به دنبال ندارد هستند بسیار افرادی که فضا را مناسب دیده و با کمی لفظ قلم در نوشتار به راحتی دروغ های زیادی را منتشر که متاسفانه سریع کپی و منتشر می شود.

3.      وَلاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً(سوره اسراء،آیه 36) از ما چه می خواهد؟در طول تاریخ بسیاری از فتنه ها و نزاعها از قضاوتهای عجولانه یا حرفهای بی مدرک و نظرهای بدون تحقیق و علم و موضع گیریهای نسنجیده بروز کرده است. عمل به این آیه، فرد و جامعه را در برابر بسیاری از فریبها و خطاها بیمه می کند.

زندگى باید براساس علم واطلاعات صحیح ومنطق وبصیرت باشد. «لاتقف ما لیس لک به علم»
بازار شایعات را داغ نکنیم و با نقل شنیده‏هاى بى‏اساس، آبرو و حقوق افراد را از بین نبریم. «لا تقف ...»
در قیامت، از باطن و نیّات هم بازخواست مى‏شود. «الفؤاد»
ایمان به قیامت وحسابرسى خداوند، عامل پیدایش تقواست. «کلّ اولئک کان مسئولا»

4.      خوش بود گرمحک تجربه آید به میان.بسیاری از افراد باتجربه یا مطالعه کرده در باره موضوعات مطرح شده به خوبی از پس مباحث برمی آیند ولی باید توجه داشته باشند صبر و حوصله را باید چاشنی کار کرده تا جوان دل زده نشود.

5.      دوستان باید مراقبت کنند چنانچه خواستند خبری را نقل کنند حتما با سند و مدرک باشد و در مقابل اخبار بدون سند ایستادگی کنند و صرف حضور نخواهند مطلب ارسالی داشته باشند.

6.      البته در حال گذار هستیم که دعا می کنیم این گذار به خیر باشد.