با سلام

خدا رحمت کند شهید امر به معروف و نهی از منکر خلیلی عزیز را،تا زمانی که این مجاهد راه خدا در بیمارستان بر اثر جراحات وارده بستری بود کمتر کسی می دانست کیست و برای چه بستری است .زمانی که به لقاء الهی رسید  از برکت رسانه ها همه فهمیدند این شهید در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را تقدیم کرده و اگرچه مثل تمامی موارد مشابه قبل زود از یادها رفت اما بالاخره بودند کسانی که در زمان شنیدن خبر و اتفاقات مربوط به آن ساعتی به فکر رفتند و بر مظلومیت او و فریضه امر به معروف و نهی از منکر گریستند.

امام علی علیه‌السلام می فرمایند: «و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثه فی بحر لجی»: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست»

عجیب است با وجود ایات بسیار زیاد قران کریم و وجود هزاران روایت و سیره علمای دین ، ما کمتر خود را درگیر این فریضه الهی کرده و می کنیم و حتی بسیارند آنان که انجام فریضه را به دلیل ترس از رزق مادی و کم شدن طول عمر خود ترک می کنند در حالی که تصریح روایات است که هرگز انجام این فریضه نه روزی و رزق شما را کم می کند و نه طول عمر شما را.

بارها در مورد این موضوع مهم بحث شده و ریشه مظلومیت آن را باید در تنها ماندن این فریضه و آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.تا زمانی که این فرهنگ سازی در جامعه نشود که با دیدن منکر همه به درد بیایند و درصدد تذکر با شرایط آن شوند درمانی برای دردها نخواهد بود.

مقام معظم رهبری زیبا این موضوع را گوشزد کرده و فرموده اند: «منکری را که دیدید، با زبان تذکر دهید. اصلا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک ‏کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی می‏تواند منکر را ادامه دهد؟»

دو موضوع مهم در دل سخنان ایشان به زیبایی نهفته شده است:اولا:گزنده نبودن زبان و ثانیا وقتی نفرات متعددی آن را گوشزد کردند دیگر احتیاجی به مراحل بعدی نخواهد بود و انجام این فریضه به راحتی صورت خواهد گرفت.اما وقتی همه به وظیفه خود عمل نکنند بر فرد تذکر دهنده نیز سخت خواهد بود چرا که تنها شده و دیگران نیز احساس وظیفه ای نخواهند کرد و حتی در بسیاری از موارد دیگران او را متهم نیز خواهند دانست.

امروز اگر ما به هر دلیلی خود از انجام این فریضه واجب و مظلوم استنکاف می ورزیم بماند اما چرا باید در مقابل فردی نیز که از همه چیز خود می گذرد تا این فریضه را انجام دهد ساکتیم و از او دفاعی نمی کنیم تا دیگران بتوانند آزادانه جرم مشهود خود را انجام داده و جامعه را منجلاب فساد و تباهی بکشند؟

به راستی در مقابل این نظام و انقلاب وخون صدها هزار شهید چه پاسخی را آماده کرده ایم که اینچنین راحت از کنار این موضوع رد می شویم؟حاشا که هرگز پاسخی داشته باشیم.بیاییم ابتدا خود را وارد عرصه کنیم و ضمن عامل بودن ،دیگرانی که ناآگاهانه یا به عمد جرم مشهود انجام می دهند و از انجام آن هیچ ابایی هم ندارند را نیز با شرایط امر به معروف و نهی از منکر ، نهی کنیم و از دیگرانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند نیز دفاع کنیم تا مجرمان فکر نکنند خدایی ناکرده آنها تنها هستند.

واما:

در شهر برزک حجت الاسلام والمسلمین علی محمد فرقانی از معدود افرادی است که سالیان متمادی در راه انجام این فریضه الهی پا به میدان جهاد گذاشته و فطرتهای پاک منطقه گواهی می دهند که این روحانی فداکار در این راه از ناملایمات نهراسیده و توانسته در طول این ساله افراد بسیاری را هوشیار و به مسیر اصلی زندگی برگرداند.

این گواهی نه صوری که حضور جوانان و نوجوانان در پای منابر این روحانی,حضور مستمر ایشان در بین جوانان و نوجوانان آن را تایید میکند.البته کم نبوده اند افرادی که به دلیل ضعف دینی تذکرات این روحانی را برنتابیده و به انواع مختلف سعی در ترور شخصیتی ایشان داشته اند که مرور زمان برای همه باطل بودن آن ها را اثبات کرده است.

نکند خدایی ناکرده روزگاری بگذرد و ما حسرت بخوریم که ای کاش در مقابل این هجمه ها دفاع می کردیم و نمی گذاشتیم ایشان خدایی ناکرده خود را تنها ببینند.البته عملکرد همه افراد مطلق نیست و ممکن است در این راه اشکالاتی بر ابشان وارد باشد اما هرگز هدف مقدس و پاک ایشان و دلسوزانه وارد عرصه شدن ایشان و عالم بر شرایط امربه معروف و نهی از منکر نباید دستخوش گفته های نادرست دیگران قرار بگیرد و ما اصل را فدای بر فرعی کنیم که شاید از ریشه ناصواب باشد.

امروز از جمله روزهایی است که باید در دفاع از کلیت عملکرد این روحانی فاضل برخیزیم که دفاع از ایشان ، نه دفاع از یک شخص که دفاع از فریضه مظلوم امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از نهادی مقدس و پاک به نام بسیج است.

خواننده محترم باید توجه نماید که انتقادات جزیی از ایشان و ...نباید باعث شود تردیدی در دل راه بدهیم چرا که امروز به واسطه گزارشاتی کذب و سراسر افترا و بهتان ایشان مورد هجمه قرار گرفته است.