با سلام

امروز مصادف است با برپایی اولین نماز جمعه در تهران به امامت حضرت آیت اله طالقانی به دستور حضرت امام خمینی(ره)به این بهانه قصد دارم یادی از امام جمعه فقید برزک حضرت آیت اله موسوی داشته باشم که به حق ایشان خود را وقف اسلام و انقلاب کردند و تا آخرین روزهای حیات مبارکشان در راه خدمت به مردم منطقه قدم برداشتند.

حضور ایشان در منطقه برزک به رغم همه مشکلات زندگی قطع نشد و با وجود کسالت قلبی شدید, ایشان از بدو پیروزی انقلاب با برپایی نماز جمعه در روستایی کوچک تمامی دین خود را به نظام و انقلاب اداء کردند.

تقوی و ساده زیستی عملی ایشان از همان ابتدا مشهود بود و حضور موثر ایشان در بسیاری از مواقع راه را بر بدخواهان و سیاست زدگان می بست. خاطره ای از ساده زیستی ایشان هنوز در خاطرم هست که زمانی که آقای هاشمی برای بازدید از شهر کاشان آمده بودند بعد از دیدارهای عمومی و خصوصی ایشان,ظهر ائمه محترم جمعه و جماعات میهمان حضرت آیت اله یثربی(ره) بودندکه ایشان بعد از جلسه بلافاصله آنجا را ترک و به مدرسه امام خمینی مراجعه و نهار,نان پنیر و هندوانه خوردند و در مدرس مدرسه استراحت و حتی با اصرار اینجانب به حجره هم تشریف نیاوردند و گفتند نمی خواهم مزاحم وقت و درس شما باشم.

ایشان که از شاگردان مبرز مراجع عظام تقلید از جمله حضرت آیت اله نجفی مرعشی بودند صاحب اجازات زیادی بودند.از ایشان تقریرات زیادی جا مانده که متاسفانه هرگز جمع آوری نشد.معظم له با وجود همه مشکلات بنای حوزه علمیه امام کاظم(ع) در برزک را نهادند که امروز محل تربیت دهها شاگرد مکتب امام صادق(ع) است.

سندی که نشان می دهد برزک اولین روستایی بوده که بعد از دوهفته از برپایی اولین نمازجمعه تهران با کوشش  حضرت آیت الله سیداحمد موسوی نمازجمعه را به پا داشته است البته این سند بعد از حدود یک سال و نیم ازاولین نماز جمعه برزک صادر شده است.  

اولین نماز جمعه تهران: 5/05/1358

اولین نماز جمعه برزک: 19/05/1358

تاریخ ابلاغ این سند: 18/11/1359

 

 

 متن این سند بدین شرح می باشد:

بسمه تعالی

جناب ثقه الاسلام آقای حاج سید احمد موسوی(دامت افاضاته)

برحسب درخواست اهالی محترم برزک کاشان و تایید حضرات آقایان علماء
اعلام دامت برکاتهم جنابعالی از طرف حضرت امام خمینی مدظله العالی به سمت
امام جمعه ی برزک منصوب میشوید که انشاالله تعالی ضمن انجام این وظیفه
بزرگ الهی مردم را بوظائف مهم دیگری نیز در این برهه از زمان دارند
آشنا ساخته از تفرقه و اختلاف برحذر دارید از خدای تعالی توفیق
همگانرا در اینراه مسئلت داریم والسلام علیکم ورحمه الله

سیدهاشم رسولی

دفتر اقامتگاه

امام خمینی

18/11/59