با سلام.این خبر به روز می شود.

خبر ذیل همین چند روز پیش در خروجی رسانه ها قرار گرفت:

کشتی کره ای با 500 مسافر غرق شد.

این که بر اثر چه اتفاقی این کشتی غرق شده و آیا جعبه سیاه! پیدا شده یا خیر بحثی نیست.اما مهم اتفاقات خارج از کشتی است:

 چانگ هونگ‌وان، نخست‌وزیر کره جنوبی، در پی سانحه غرق شدن یک کشتی در آب‌های جنوبی آن کشور، که 300 قربانی، عمدتا دانش‌آموز، برجای گذاشته است، از سمت خود استعفا کرد.به گزارش یون‌هاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی، چانگ در زمان تسلیم استعفای خود گفته است بابت مدیرت بد بحران و نقش دولت در واکنش به آن پوزش می‌خواهد.پارک گونه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی باید در مورد پذیرش این استفعا تصمیم نهایی را بگیرد.اینکه آیا رئیس جمهوری کره این استعفا را بپذیرد نیز مهم نیست.

مهم این است که بر سراتوبوس واژگون شده در اتوبان آزادگان ایران که تا کنون 8 کشته برجای گذاشته چه گذشته تا کنون؟

1-      دادستان تهران از لحظات اولیه پس از اطلاع از موضوع دستور رسیدگی ویژه و سریع به این حادثه را صادر کرد.

2-      بلافاصله حکم انحلال شرکت متخلف صادر شده است و در برخورد با راننده و این شرکت جدی و قاطع هستیم .

3-      راننده اتوبوس و شرکتی که اتوبوس واژگون شده در بزرگراه ازادگان متعلق به آن است ، تا زمانی که سهم آنها در حادثه مشخص نشود معلق شده اند

4-      برخی از اتوبوس های تهران فرسوده شده اند که نیاز به توجه ویژه دارد.

5-      این نخستین باری نیست که اتوبوس های اسکانیا در کشور حادثه ایجاد می کنند.

  10/02/1393

1-       محسن سرخو با بیان اینکه تقصیر اصلی در این حادثه متوجه شهرداری است، گفت: من مخالف تعلیق شرکت خصوصی مالک اتوبوس هستم. این چه سیستمی است که شهرداری با این عرض و طول نتوانسته تعدادی شیشه داخل اتوبوس را تبدیل به شیشه سکوریت کند؟ من خودم می توانستم برای شهرداری یک کارگاه بزنم و شیشه های سکوریت را تولید کنم!

2-       مجتبی شاکری با لحن تندی گفت: ما می دانیم اتوبوس هایمان فرسوده است، اما یک بودجه محدود داریم و نمی توانیم ناوگان را نوسازی کنیم. اما دلیل نمی شود که برویم جلوی در بیمارستان ها بایستیم و بگوییم هر مجروح و متوفایی که بیرون می برند، به خاطر آن رئیس بیمارستان را برکنار کنیم.

وی سپس گفت: این پروژه استعفا دادن را رها کنیم و در حرف هایمان دقت کنیم و حرف های معقول و درست بزنیم. دُز قضیه را بالا نبریم، زیرا در غیر این صورت موج اول این استعفاها مدیریت شهری را می زند و موج دوم آن ریاست جمهوری را می زند.

3-       پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:شرکت اسکانیا و راننده اتوبوس مقصران اصلی سانحه اتوبان آزادگان

 

به نظر شما به نتیجه ای خواهیم رسید؟تا حصول نتیجه این خبر به روز خواهد شد.