به نام خدا

مدیریت محترم وبلاگ سلام

من چند دقیقه قبل متوجه شدم در وبلاگت این موضوع را به بحث گذاشتی خیلی خوشحال شدم چون دیر متوجه شدم مجبورم در چند مرحله برای دوستانی که لطفشون شامل حال من شده و البته اصل مطلب شما توضیحاتی بدهم خواهش می کنم که این توضیحات را مانند دیگر توضیحات در ادامه نظرات قرار دهید.

ای کاش دوستان با اسم و رسم مشخص نظر میدادند که ویژگی های صاحبان نظر هنگام مطالعه اون نظر برای همه مشخص بشه من مجبورم در توضیح بعضی مطالب از دوستانی نام ببرم که امیدوارم از دستم ناراحت نشوند

چون طولانی شد بقیه را در نظر بعدی می آورم

آقای حداد الحمدلله شما یکی از مدعوین اصلی جلسه ماه محرم بودید که در دبیرستان شهدا با حضور بعضی از دوستان برگزار شد موضوع آن جلسه در مورد این بود که آیا برگزاری چند جلسه زیارت عاشورا در ماه محرم آیا به آموزش لطمه می زند یا نه در آن جلسه صحبت هایی شد که در این مجال نمی گنجد و پیشنهاد می کنم این موضوع را در وبلاگت به بحث بگذار تا دوستان هم نظر بدهند.

بطور متوسط 4 جلسه 1.5 ساعته زیارت عاشورا در ماه محرم زمانی حدود 1 روز کاری در سال می شود آقای حداد مدارس کاشان ساعت 8 زنگ صبحگاه می خورد و ساعت 8:15 دقیقه دانش آموز کلاس می رود و در پایان روز 13:15 دقیقه تعطیل می شوند و در مقایسه با دبیرستان برزک که دانش آموز ساعت 8:30 کلاس می رود و 13 تعطیل می شود   30 دقیقه بیشتر کلاس می رود این به این معناست که دانش آموز برزکی در سال 80 ساعت کمتر از دانش آموز شهر کلاس می رود شما و دوستانتان راه حل ارائه دهید ما به روی چشم می گذاریم.

جناب آقای حداد خیلی دوست دارم مستندات آمارهایی را که در متن اصلی آورده اید را ارائه نمایید تا بهتر بدانیم کلاس 40 نفری که 30 نفر آنها در دانشگاه دولتی قبول شده اند مربوط به چه سال و دوره ای است یا این که 30 درصد از دانش اموزان تحصیل در دبیرستان های کاشان را نسبت به برزک ترجیح می دهند

آقای حداد شما فرموده اید«کلاس 15 نفری دو یا سه نفر قبولی خرداد می دهد» چرا کلاس 5 نفری که همه در خرداد ماه قبول می شوند را ذکر نکرده ای آیا کسانی که آمار دبیرستان را برایتان می آورند از موفقیت های دبیرستان خبر ندارند.

من شما و دوستانتان را ارجاع می دهم به آقای مقدا کوهسالی از ایشان بپرسید کلاسشان در پیش دانشگاهی چند نفر بود و چند نفر در دانشگاه دولتی قبول شدند چون همه نخواهند رفت و نخواهند پرسید به عرضتان میرسانم که در آن سال تنها کلاسی که در سطح شهرستان کاشان 100 در صد قبولی کنکور داد این کلاس بود آن هم با رتبه های سه رقمی.

 آیا قبولی در دانشگاه صنعتی اصفهان ، علوم پزشکی کاشان، علوم پزشکی خرم آباد ، دانشگاه کاشان ، شیراز ، اصفهان، ایلام و ... دستاوردهای کوچکی است که از بیان آن معذورید؟

آقای حداد هر چند آمار دقیقی از دانش آموزانی که برای تحصیل کاشان را انتخاب می کنند نداریم اما دلایلی که خانواده ها به این کار مبادرت می ورزند را می توان این گونه طبقه بندی کرد:

1- علاقه دانش آموز به تحصیل در رشته های فنی حرفه ای کاردانش یا رشته ای که در آن سال احیانا در برزک تشکیل نمی گردد. بدیهی است این گونه افراد ناچار باید رنج سفر را تحمل نمایند.

2- خانوداه هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند و تحصیل فرزندشان را در برزک بی کلاسی می دانند و زرق و برق مدارس برخوردار کاشان آن ها را به آنجا می کشاند.

3- تعدادی از دانش آموزان تحصیل در کاشان را فقط برای دور شدن از خانواده می خواهند و با این کار خود را از سیطره ی خانواده رها می کنند و با انواع تهمت ها و ... تصویر سیاهی از دبیرستان برزک می سازند تا خانواده را راضی به این کار نمایند.

4- بعضی خانواده ها و دانش آموزان هم واقعا به دنبال دانش بیشتری هستند و به امید دستیابی به آموزش بهتر به کاشان می روند که شخص حضرت عالی نیز از جمله همین افراد بودید

5- افرادی هم هستند به دلایل مختلف از شخص صادقی یا دیگری متنفر است و دوست ندارد فرزندش در این مدرسه درس بخواند لذا او را به کاشان می برد.

6- و دلایل دیگری که ممکن است وجود داشته باشد

اما مطلبی که به عنوان نتیجه باید عرض کنم این است چرا کاشان و یا چرا برزک که در نظر بعدی به این شبهه پاسخ می دهم

 جناب آقای حداد

تقریبا تمام دانش اموزانی که قصد رفتن به کاشان را دارند به این امید می روند که در یکی از این مدارس درس بخوانند 1- غیر انتفاعی الغدیر 2- شاهد 3- محمودیه 4- محتشمی 5- نمونه مردمی امام خامنه ای

دلیل آن این است که این مدارس هوشمند سازی شده اند اما می دانی ورودیه این مدارس چند تومان است؟ آیا می دانی شرط معدل این مدارس چه عددی است؟

آیا می دانی هزینه هوشمند سازی هر کلاس درس حداقل 4 میلیون تومان است؟ و مدرسه ای که 10 کلاس درس دارد باید 40 میلیون تومان هزینه هوشمندسازی نماید ؟

آیا می دانی هزینه رفت و آمد به کاشان ماهانه 150 هزار تومان است

شاید شما هزینه این کار را داشته باشید اما 90 درصد خانواده ها نمی توانند فرزندشان را به کاشان بفرستند

دبیرستانی که هوشمند سازی شده تنها تفاوتش این است که به جای گچ از انگشت برای نوشتن استفاده می کنند و دیگر هیچ می دانی برای چه قبولی آنها خوب است چون میانگین معدل ورودی های انها 18 به بالاست یعنی اگر دانش اموزی با معدل 16 برود آنجا جواب سلامش را هم نمی دهند چه برسد به ثبت نام

مستند این حرف آخرین جلسه مدیران مدارس متوسطه کاشان است که مدیر دبیرستان نمونه دولتی کاشان گفت میانگین معدل ورودی ما 18 بود و معدل کلاس دومی های ما 17 است یعنی یک نمره کاهش معدل

اگر واقعا آنجا شاهکاری انجام می شود شرط معدل را از این مدارس بردارند ببینند که آخر سال خروجی مدرسه شان چیست. این چه هنری است دانش اموزی مثل علی صامعی را ثبت نام کنی که بدون معلم هم می تواند معدل 19 داشته باشد بعد افتخار کنی به قبولی کنکور هنر دارند معدل 14 را در کنکور قبول کنند.

بله من هم قبول دارم تمایل به درس خواندن در این مدارس بیشتر است چرا چون همه آمده اند درس بخوانند نه این که دانش اموزی آمده باشد مدرسه تا پیش پدر و مادرش نباشد یا هزار دلیل دیگری جز درس خواندن

و اما معلمان

جهت اطلاع به عرض می رساند از بین 20 نفر دبیر محترمی که برزک را برای خدمت انتخاب نموده اند 5 مدرک کارشناسی ارشد دارند و 7 نفر از همین افراد در دبیرستان های محتشمی و محمودیه تدریس می کنند قابل توجه حضرت عالی و دیگر دوستان شریفتان آقای ترابی دبیر محترم شیمی و آقای احمد آقاجانی رتبه اول دبیران در سازماندهی را دارند به این معنا هر دبیرستانی را که بخواهند می توانند برای تدریس انتخاب نمایند اندکی فکر کنید و بیندیشید که چرا این افراد برزک به اصطلاح شما «محروم» را انتخاب کرده اند آقای طالبیان دبیر محترم ریاضی آقای استادیان آقای افضلی آقای انصاری تبار که معلم نمونه و رتبه برتر در تولید محتوای الکترونیک در استان رادارند آقای دانشمند که در دانشگاه تدریس می کند آقای مهدیان که جزء سه نفر مدرس کانون زبان انگلیسی استان هستند آقای کرمی آقای نیک روش که در کاشان دست و سر برایشان می شکنند این ها همه از دبیران همین دبیرستان هستند فکر می کنی این ها برای چه برزک را انتخاب کرده اند آیا مدرسه قحطی بوده است؟!!!

نه خیر عزیزم دبیر خوب با قربونت برم برزک نمی اید خرج دارد آیا شما و دوستانتان چقدر حاضرید در این راه خرج کنید؟

 آقای حداد شما فرموده اید اولویت دبیرستان «دایر بودن به هر قیمتی» است شما یک نمونه بیاور و جایزه بگیر که مدیر مدرسه برای دانش آموزی دعوتنامه فرستاده باشد و یا او را مجبور به درس خواندن در برزک را نموده باشد مستند این حرف آقای محمود فلاح دوست و شفیق شماست که تا اوایل ابان ماه با اداره و مسئولین شهر رایزنی می کرد تا کلاس سه نفره ای که در هیچ جای ایران که نه دنیا پیدا نمی شود در این مدرسه دایر کند آیا این «دایر بودن به هر قیمتی» است؟!!! فکر می کنید اگر کلاسی در مدرسه تشکیل نگردد از حقوق مدیر کم می شود خیر عزیزم حقوق مدیر کم نمی شود که هیچ دردسرهایش کمتر خواهد بود.

احمد آقای گل! می دانی آزمون پیشرفت تحصیلی چیست؟ عزیزی که برای شما خبر آخر شدن در این آزمون را آورده است به شما گفته که این آزمون بی اهمیت ترین آزمون آموزش و پروش است چرا که هیچ تأثیری بر روند آموزشی دانش آموز ندارد و این را هم برگزار کننده می داند هم دانش اموز و به همین خاطر من مدیر باید با اخم و دعوا دانش اموز را سر جلسه امتحان نگه دارم تا بلند نشود. یا اینکه 85 درصد دانش آموزان 10 دقیقه اول آزمون پاسخ نامه را تحویل دادند چند کارنامه برایت بیاورم که همه گزینه ها را مشابه زده باشد یا سفید تحویل داده باشد

 ایا آزمونی که مدیر و معلمان بعضی مدارس به جای دانش اموز شرکت می کنند قابل استناد است ؟!!!

 آقای حداد عزیز فرهیخته گرامی

خودت خوب می دانی فرایند آموزش مانند فرایند درمان نیست که بتوان با چند عدد قرص و شربت یا عمل جراحی به نتیجه برسد آموزش آن هم آموزش اشرف مخلوقات که هیچ دو نفری از این آفریده خدا از لحاظ جسمی و روحی شبیه هم نیستند کار پیچیده ایست و به راحتی امکان پذیر نیست

دانش آموزی که پدرش از خانه قهر کرده و فرزندش او را نمی بیند و یا پدر و ماردی که هر دو از صبح زود تا غروب آفتاب سرکارند و بر فرزندشان هیچ نظارتی ندارند دانش آموزی که پدر معتاد دارد دانش آموزی که پدر در خانه حکومت استبدادی دارد و بارها فرزندش تمایل به خودکشی نشان داده و دانش آموزی که اگر جواب سلامش را ندهی مدت ها باهات قهر می کند و .... هر کدام از این ها داستانی است که رسیدگی به آن وقت مدیر و مشاور و ... را برای مدت ها پر می کند

فقط از شخص حضرت عالی می پرسم که داداشت در این مدرسه به درس خواندن مشغول است در این 6 ماهی که از سال تحصیلی گذشته است چند مرتبه برای بررسی وضعیت تحصیلی او به مدرسه آمده ای ؟ چه تعداد از دبیرانش را می شناسی ؟ چند مرتبه با مدیر مدرسه درون فضای دبیرستان مسایل مدرسه را بررسی کرده ای ؟ می انی و بقیه هم بدانند که جواب صفر است

تازه این فردی است که دغدغه دارد، دانشجوی ارشد فیزیک است ؛ عضو انجمن فرهیختگان برزک است ؛ وبلاگ نویس است وای به حال اون پدر و مادری که از حداقل سواد خواندن و نوشتن برخوردارند هر چند که او سر می زند.

عزیز دل من جهت اطلاع بدان و دیگران هم بدانند بعد ازگذشت 2 ماه از دعوت عمومی برای دریافت کارنامه دی ماه هنوز بیش از 50 درصد اولیا برای دریافت کارنامه اقدام نکرده اند می توانی به عنوان یک تحقیق علمی در انجمن فرهیختگان بررسی کنید دبیرستان که ماه ها پیش درخواست برگزاری همایش بررسی علل افت تحصیلی در بخش برزک را از انجمن فرهیختگان برزک را نمود چه کردید؟ آیا حاضرید این سوزن کوچک را به خودتان بکوبید بعد جوالدوز انتقاد و تهمت و افترا را به دیگران؟

 برادر بزرگوار ! فرموده ای در مدرسه ای مه دانش آموز الفبای زبان انگلیسی را بلد نیست مشکلات آموزشی باید محور اصلی کار باشد نه زیارت عاشورا و کلاس والیبال

لطفا برای این سوالات جواب قانع کننده پیدا کن هر چند که وجود دارد اما کسی که نخواهد قانع شود نمی شود که قانعش کرد؛

1-      آیا مردم از لحاظ اقتصادی در رفاه و آسایش کامل هستند و هیچ کس هیچ مشکل اقتصادی ندارد چرا در ماه محرم در شهر کوچکی مثل برزک بیش از یک میلیارد تومان خرج برگزاری عزای امام حسین می شود ؟ چرا؟ چرا در آن زمان در وبلاگت نمی نویسی به جای این همه شام و ناهار اندکی هم به فکر آموزش باشند؟

2-      مگر در حال حاضر در رکود اقتصادی نیستیم چرا میلیاردها تومان بودجه بیت المال صرف تیم های ورزشی استقلال و پرسپولیس می شود چرا آنجا صدایتان در نمی آید فکر می کنی مدیر دبیرستان شهدای برزک در سال تحصیلی 93-1392 چند ریال سرانه دریافت کرده است؟ می دانی چند ؟ « صفر ریال »

فکر می کنی اگر زیارت عاشورا برگزار نکنیم یا کلاس والیبال را تعطیل کنیم همه ریاضی دان و مترجم زبان انگلیسی می شوند به قول اقای جانجانی یا خود شما چند بار مراجعه کرده اید مدرسه تا زکات علمی را که آموخته اید را پرداخت کنید؟ جواب صفر باشد خوب است؟

زیارت عاشورایی که در سال 3-4 جلسه 1 ساعتی و کلاس والیبالی که هفته ای یک جلسه ی دوساعتی است در مقابل 168 ساعت هفته یا 8760 ساعت سال جایی به حساب می آید؟

چقدر فرافکنی ؟!!