امروز نیز علی‌رغم بارش باران جمعیت به سوی محل اقامت امام سرازیر بود و این بازدید تا پاسی از شب ادامه داشت.انور سادات رئیس‌جمهور مصر که پس از ماجرای کمپ دیوید و سازش با اسرائیل، منفور ملت ایران شده بود در سخنانی علیه امتزاج و عدم جدایی دین از سیاست به آن صورت که در ایران رخ داده بود به مردم مصر هشدار داد. سادات خطاب به اخوان‌المسلمین گفت: هیچ آیت‌اللهی را در مصر تحمل نخواهد کرد

   امام خمینی در یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور 300 خبرنگار ایرانی و خارجی شرکت کردند و فرمودند: «... رژیم سلطنتی از اول غیرقانونی بود. مجلس مؤسسان به زور تأسیس شد. به این ترتیب رژیم شاه از اول جنبه قانونی نداشت. ما این دولت را نمی‌توانیم بپذیریم. ملت ایران رأی به سقوط سلطنت داده است... (کیهان، 14 بهمن 1357، ص 1 و 2).

 در این روز شهردار تهران استعفا و به ملاقات با امام رفت که بازتاب گسترده در میان مردم داشت. جواد شهرستانی شهردار تهران پس از مصاحبه مطبوعاتی به اتاقی که امام در آن بود وارد شد و پس از بوسیدن دست امام، اجازه خواست تا استعفای خود را به ایشان تسلیم کند (اطلاعات، 14 بهمن 1357، ص 2).

  انور سادات رئیس‌جمهور مصر که پس از ماجرای کمپ دیوید و سازش با اسرائیل، منفور ملت ایران شده بود در سخنانی علیه امتزاج و عدم جدایی دین از سیاست به آن صورت که در ایران رخ داده بود به مردم مصر هشدار داد. سادات خطاب به گروه دینی اخوان‌المسلمین گفت: هیچ آیت‌اللهی را در مصر تحمل نخواهد کرد (اطلاعات، 14/11/1357، ص 2).

  حزب توده که رهبرانش پس از خیانت‌های آشکار در ماجرای ملی شدن نفت در شوروی می‌زیستند با صدور بیانیه‌ای بعد از خروج شاه از ایران خواستار مبارزه‌ی مسلحانه برای براندازی دولت بختیار شدند. این بیانیه موجب تعجب بسیاری شد چون از روزی که شاه پای خود را از کشور بیرون گذاشته بود نیروهای مارکسیست در برابر انقلاب صف‌بندی کرده بودند. این بیانیه بوی توطئه می‌داد. (همان، ص 8)

  امام در این روز با سخنرانی در جمع عده‌ای از روحانیون سخنانی بیان کرد: «... پیروزی ملت مرهون اقدامات علما اولاً و سایر طبقات ثانیاً بوده است. شما علما همان‌طور که وظیفه‌ی شرعی‌تان است که امام امت باشید و در مسائل امت پیش‌قدم باشید و مفاسد را از ملت دفع کنید بحمدالله قیام به امر فرمودید و من از جانب ملت ایران از شماها تشکر می‌کنم. خداوند ان‌شاءالله روحانیت را حفظ کند...» (صحیفه نور، جلد 5، ص 19).

  دولت اسرائیل ابراز نگرانی نمود که بازگشت آیت‌الله خمینی به ایران ممکن است باعث بروز تندروی‌های خشن گردد و کوشش‌های جاری صلح خاورمیانه را به خطر اندازد (کیهان، 14/11/57، ص 2).

  کارکنان سازمان بنادر با صدور بیانیه‌ای به اخلال دولت در امر تخلیه‌ی کالا اعتراض کردند.