روز13 بهمن سال 1357 :

امروز یوسف گم‌گشته به کنعان بازآمده و کلبه‌ی احزان ملت ایران گلستان شده است. از اوائل صبح سیل مشتاقان از سراسر تهران به سمت مدرسه‌ی علوی سرازیر شده است، امام در این روز علی‌رغم ازدحام جمعیت و خستگی بیش از حد برای جمعی از روحانیون سخنرانی کردند «... ما چه‌طور قبول کنیم از یک آدمی توبه را و بگوییم این سلطان باشد و حکومت نکند و فقط سلطنت کند. این توبه همه می‌دانیم یک نیرنگ بیش نیست تا ما را به این وسیله بازی دهند...» (صحیفه نور، ج 5، صص 10ـ 18)

 در این روز حضرات آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله خادمی از طرف جامعه روحانیت اصفهان و آقای شریعتمداری ورود مرجع عالیقدر و مجاهد را تبریک گفتند و به مناسبت ورود امام روزنامه‌ها نیز پر از پیام‌های تبریک و خوشامدگویی بود. (کیهان و اطلاعات)

رادیو لندن که در یک سال گذشته کوشیده بود خود را همگام با انقلاب نشان دهد و در مواقع لزوم انقلاب را به سمت و سوی دلخواه خود هدایت نماید، اما سرعت انقلاب و تصمیم‌های سریع، قاطع و بی‌شک و شبهه امام فرصت را از آنان گرفت. امشب رادیو لندن بیهوده کوشید تا با تحریک ارتش آن را به مقابله با انقلاب بکشاند و رهبران انقلاب را از آن بترساند. (اطلاعات، 14/11/57)

 در اعتراض به کشتار مردم گرگان در حدود بیست هزار نفر از مردم گرگان در بیمارستان امام خمینی این شهر تحصن کردند. آنان خواستار مجازات فرماندار، رئیس شهربانی و مأموران خاطی شدند. به دستور کمیتة همبستگی این شهر بازار گرگان نیز به مدت یک هفته تعطیل شد (اطلاعات، 17/12/57، ص 3).

 کارکنان مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌هایی با مردم اعلام همبستگی نمودند (کیهان، 14/11/57، ص 4).

زندانیان و بازداشت‌شدگان فرمانداری نظامی تهران نیز با ارسال تلگرافی ورود امام خمینی را خیرمقدم گفتند.

 عبدالحسین علی‌آبادی از اعضای شورای نیابت سلطنت استعفاء داد و 40 تن از نمایندگان مجلس نیز قصد خود را دایر بر استعفاء از نمایندگی اعلام کردند. کارکنان نخست‌وزیری نیز با انتشار اعلامیه‌ای با نهضت مقدس ملت ایران اعلام همبستگی کامل کردند.