مرگ بر آمریکا  یک شعار نیست؛
یک عقیده است  …

چرا یک عقیده است؟ابتدا به این آیه توجه کنیم: وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ.

و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى. بگو: «در حقیقت، تنها هدایتِ خداست که هدایت [واقعى‏] است.» و چنانچه پس از آن علمى که تو را حاصل شد، باز از هوسهاى آنان پیروى کنى، در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت.

 سوره : البقرة آیه : 120

 عقیده از عقد می اید و عقد یعنی بستن و پایبندبودن مثل عقد قرار داد .و عقیده، بستن آن معنا و پایبندی به آن در قلب می باشد .شعار احساسی است و بر پایه شرایط یک زملن بوجود می آید.شعار قابل تغییر است و بر اساس مقتضیات پایه ریزی می شود.

حتی اگر در اول پیروزی انقلاب اسلامی به دید احساسی شعار داده شد و مرگ برآمریکا گفته شد(البته که واقعیت این نیست)امروز این شعار نیست و با گذشت زمان معلوم شد که این شعار ابراز عقیده است و نه صرف شعار.

امروز بستگی دارد با دیگران چگونه وارد بحث شویم نا واقعیت ماجرا را بیان کنیم.باور کنید در مقابل تنگ نظرترین افراد هم وقتی منصفانه وارد بحث شوی و واقعیات ماجرا که فقط سر از مباحث اعتقادی درمی آورد بیان کنی تصدیق خواهند کرد این اعتقاد ماست.

ما امروز سخت در داخل مذهب خودمان درگیریم.آنهایی که به سفر سرزمین وحی مشرف شده اند به وضوح دیده اند که در مقابل پسر بچه وهابی ها هم وقتی قرار می گیری سخت از اعتقاد خود دفاع و مستقیم شما را کافر می خواند.حال ما باید چه کنیم؟

ما دو دشمن سرسخت داریم.داخلی و خارجی.البته داخلی ها هم با وسوسه همان خارجی ها به میدان آمده اند.اما دست برداشتن از اعتقاد ما که ریشه قرانی و روایی محکمی دارد مشکلی از ما حل نخواهد کرد.