چندی پیش داشتم به دیالوگ کاردار سفارت انگلیس در فیلم قلاده های طلا در مورد فرزندان بورسیه شده برخی مسئولین فکر می کردم.به نقل از http://www.ammarname.ir/node/9944

"ما سیصد ساله توی این مملکتیم و نرفتیم. می دونی چند نفر از دست اندر کاران این کشور خودشون یا بچه هاشون در دانشگاه های بریتانیا تربیت شدند؟ یا در استرالیا و کانادا که هنوز مستعمره بریتانیاست.

 

آینده این کشور در دستان بچه هایی است که ما تربیت می کنیم.

پدرو مادرشون جرات برخورد با ما رو ندارند. ما تازه شروع کردیم برای همه ارکان حکومتیشون از حوزه و مرجعین تا دانشگاه و مجالس و دولت برنامه ریزی کردیم.

پس بدون ما نمی ریم...اینا میرن.

آیا طبق دیالوگ بالا این خطر حالا متوجه بیت امام نیز هست؟ آیا انتظاری که از نواده های حضرت امام در رعایت پوشش در کشورهای بیگانه داریم ، بیجاست؟آیا می خواهند با ایجاد شک و تردید میان مردم و حضرت امام و تفکراتی وی که به خاطر انقلاب کردند، شکاف ایجاد کنند؟

آیا حق به جانب نواده های پیر انقلاب است و آزادند که هر گونه دوست دارند و هر جا دوست دارند درس بخوانند و پوشش اختیار کنند؟ آیا مجبور نیستند مثل حضرت امام فکر کنند و مثل او به مقوله مذهب بنگرند

 و یا اینکه حضرت امام و مکتب اوست که مظلوم واقع شده است؛ حتی در بیت خود...

رهبری که برایمان سنبل بیزاری از کفر و بلاد کفر بود و خوی کوخ نشینی را به کاخ نشینی ترجیح می داد؛ حالا نواده هایش کنار پرچم انگلیس و در کشور مستمره های انگلیس با حجابی که مورد قبول نیست، عکس یادگاری می گیرند.

اما هر چه هست؛ مهم این است که بیت امام نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند با این عمل چه شک و شبهه ای را در انتخاب راه کسانی که اعتقاد محکمی به راهی که جلوی پایشان گذاشته اند را ندارند می گذارند و بهانه جویی از اینکه چرا حجاب برای ما اجباری است و برای نواده های انقلاب اجباری نیست ، را سرفصل جدل بزرگ می کنند.

اما آنان که راه حضرت امام را با همه وجود پذیرفته اند و مصمم به ادامه آن هستند، دلشکسته می شوند از اینکه چرا بعد از ریخته شدن اینهمه خون برای انقلاب و کشته شدن اینهمه جوان برای این مملکت حالا نواده های حضرت امام در کشورهای بیگانه درس بخوانند و حجاب شان دستاویز بهانه جویی های داخل و خارج شود؟مگر در همین کشور جمهوری اسلامی نمی شود درس خواند؟

اما در هر دو حال گذاشتن عکس فتوشاپی که سعی در پوشاندن حجاب نصفه نیمه دختر به دست مادر است؛ خشمی است که هر دو طیف را به واکنش واداشته است و شیرینی مدال آوردن این دختر معصوم و نخبه را به تلخی فرو برد. دختری که مادرش طی اظهار نظری او را مشتاق به جلسات هفتگی تفسیر قرآن می داند؛ در حالیکه پوشیدن ساپورت و ....در مقابل نامحرمان خارج از بحث قران است؛ گرچه خارج از عرف کانادا نیست.

اما نوه ی امام خمینی رحمه االه علیه بداند؛ با گذاشتن یک عکس فتوشاپ شده توهین هایی را از زبان هرزه گویانی روانه حضرت امام کردد که دل را می آزارد و بدون شک مسوول چنین توهین های رکیکی به روح مطهر حضرت امام، شخص اوست و بدون شک روح پدر بزرگش را هم آزرده خاطر ساخته است.

‎Omid Velayat