نام پدر:سلطانعلی

طلوع: 1349/04/01   غروب: 1366/03/31

محل عروج: بانه - نصر 4

 

زندگینامه شهید  

شهید شیخ محمود ابراهیم زاده وقتی که از مادر متولد شد پاک بود. پس از دوران هفت سالگی به مدرسه ابتدایی راه پیدا کرد و بعد به مدرسه ی راهنمایی رفت سه سال دوران راهنمایی را به پایان رسانید. در این مدت هم به مدرسه می رفت و بعد از مدرسه در منزل به پدر و مادر و خواهران خود کمک می کرد. در دوران نوجوانی هیچ گله ای از شیخ محمود نداشتیم! پس از پایان مدرسه ی راهنمایی مدرک سیکل خود را گرفت و در مدرسه ی آیت الله یثربی ثبت نام کرد و سه سال درس طلاب را خواند و پس از سه سال به مدرسه ی ولی عصر(عج) قمصر راه پیدا کرد.

در مرتبه ی اول توسط هلال احمر و مرحله دوم توسط بسیج به جبهه اعزام شد و در توپخانه ی 15 خرداد مسئولیت اقامه ی نماز جماعت را داشت و در مرتبه سوم در تاریخ 06/02/1365 به کردستان اعزام شد و در بانه در تاریخ 31/03/1365 به شهادت رسید و در وصیتنامه خود نوشته بود: خواهران عزیزم حجاب خود را مانند بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه(س) باشید و به برادران خود سفارش کرد: مانند ابوالفضل العباس(ع) باشید و آنان را الگوی خود قرار دهید.

 

شیخ محمود اخلاق و رفتار خوبی در جامعه و خانه داشت و سفارش کرد هر کدام از برادرانم که توان دارند نگذارند کتاب های من روی زمین بماند و راه شهیدان اسلام را ادامه دهید.