با سلام

همه چیز از یک تلفن شروع شد.از راهپیمایی برگشته و نگران از اتفاقی که امروز در انتهای راهپیمایی افتاد.خودم با خودم درگیر شده بودم.بخشی از فکرم این اتفاق را درست می دانست و بخشی از فکرم آن را نادرست.

قصد نداشتم در موردش مطلبی بنویسم که اولا:نوشتن چون منی فایده نداره.ثانیا:قرار نیست این مشکل حل بشه که...تا اینکه درکنار سفره نهار دوستی از شهرستان تلفن زد و بلافاصله سؤال کرد از راهپیمایی مردم قم چه خبر؟به او گفتم که بی نظیر بود و مردم سرزنده و شاد شرکت کردند.اما انگار منتظر خبر دیگری بود.هر چی از حضور و صلابت و ...براش گفتم فایده ای نداشت.منتظر به قول خودش اصل ماجرا بود.خودش طاقت نیاورد و سؤال کرد سخنرانی آقای لاریجانی چی شد؟

وقتی براش ماجرا را تعریف کردم برخلاف انتظارم خیلی خوشحال شد و به قول خودش صمیمانه از مردم قم تشکر کرد.خیلی باهاش بحث کردم، بهش گفتم درست است مردم ناراضی از ایشان بودند و عقد اخوت با هیچ کس نبسته اند اما در این فضا و راهپیمایی امروز درست نبود و باید اجازه می دادند ایشان سخنرانی خود را انجام میدادند.

با هر ترفندی بود باهاش خداحافظی کرده ، نشستم و با خود کلنجار رفتم.بالاخره درست بود یا نبود؟

درست بود.چرا؟

چون ابشان نیز در این فضای کشور نتوانسته به خوبی از کنار بحران ها عبور کند و در برخی جاها نمره اش پایین آمده است.ایشان در دعوای مجلس هم می توانست بهتر مدیریت کند و نگذارد به این مرحله برسد.ایشان از فتنه 88 به این طرف نتوانسته شایسته در صحنه باشد.

درست نبود.چرا؟

چون این فضا، فضای وحدت و همدلی بود .روز 22 بهمن متعلق به همه است و باید از آن فقط خار برای چشم دشمنان ساخت و نگذاشت دشمن از یک ثانیه آن اظهار خوشحالی و مسرت کند.چون خیلی از نگاهها به امروز و ایران و مردم دوخته شده بود و هزاران دلیل دیگر.

درست بود.چرا؟

چن مردم با حضورشان بار دیگر نشان دادند در مورد انقلاب و نظام و دین تا پای جان ایستاده اند ولی در مورد مسؤلین راضی نیستند و باید مسژل بفهمد اشتباه کرده و باید تاوان آن را بدهد.مردم عقدی با کسی نبسته اند و هرکس در هر مقطعی برخلاف منویات رهبر عمل کند او را کنار می زند و اینجا جایی بود که ایشان باید متوجه موضوع می شد.

درست نبود.چرا؟

اخلاق سیاسی و شعور و بینش ما باید قوی باشد و موقعیت شناس باشیم.همان عدم بصیرتی که بلای جان برخی شده گریبان خودمان را نگیرد .ما باید با اخلاق جواب بی اخلاقی یا بداخلاقی را بدهیم.

باور کنید مانده ام.درست بود یا نبود؟