با سلام

خیلی وقت ها شده که در حال گوش کردن یا خواندن یک سخنرانی،گزارش کار، مصاحبه و ...هستید و آن لاین مطالب گوینده یا نویسنده را تجزیه و تحلیل می کنید و با یک حساب سرانگشتی بخشی یا تمام آن صحبت ها را باطل فرض میکنید.

بسیاری از خط بطلان­ها به علت دیدن محصول آن گفته هاست که درست برعکس گفته ها درآمده است.مثلا وقتی دانشگاهی عنوان اسلامی یدک می کشد و نگاهی به فارغ التحصیلان آن می کنید که برخی بویی از اسلام نبرده اند به گفته های رئیس آن که آمار می دهد که ...خط بطلان خواهید کشید.

وقتی به حوزه علمیه نگاه می کنید که سالانه پذیرای هزاران طلبه است و از آن طرف آمار می دهند صدها مسجد در کشور نماز جماعتی ندارند به گزارش ها و مصاحبه ها رئیسان آن خط بطلانی خواهید کشید.

وقتی مسؤل اقتصادی می گوید تحریم ها کاغذ پاره هستند و از آن طرف بازار و نرخ ها را می بینی خط بطلان خواهی کشید چرا که خروجی آن جز گران شدن اجناس و...نیست(1)

واما اصل مطلب:

وقتی سیاست گزاریِ مسؤل بخشی، بر اساس قاعده سکولار باشد خروجی آن بخش نیز طبیعتا سکولار خواهد بود.چرا رسانه ملی ما در بسیاری از مراتب لنگ می زند؟تفکرات سکولار غالب و از آن طرف مسؤلی ندای بی عیب بودن کارها را می دهد؟وقتی خروجی کار که از آنتن روانه خانه و... می شود محصول را سکولاریستی می بینم خط بطلانم را خواه کشید اگر چه مسؤلینش حرفی دیگر بزنند.

دوستی در رادیو معارف برنامه ساز است و برنامه ای از ایشان را برای نظارت و ارزیابی به پایتخت می برند.برنامه صبحگاهی است و بر اساس ماموریت درست رادیو معارف تهیه و پخش شده است.اما ببینید ارزیاب تهرانی به راحتی خط بطلان کشیده و این برنامه را به دلیل پخش دعای روز،مطالب اخلاقی، فاقد برنامه صبحگاهی دانسته و بیان می کند برنامه صبحگاهی باید مفرح باشد آن هم از نوعی که او می گوید.

بنابراین چه خواهد شد؟آنچه در دیگر شبکه های رادیویی می شنویم محصول فکری آن ارزیاب محترم خواهد بود.خروجی آن چیست؟شما قضاوت کنید.

(1).البته لازم به توضیح است کاغذ پاره دانستن قانون تحریم ها به لحاظ معنوی قطعا کاغذ پاره ای بیش نخواهد بود و ملت ایران بر

اساس اعتقادات خود پایبنند به اهداف نظام و امام خواهند بود.اما به لحاظ دنیوی قطعا تحریم ها باعث بالا رفتن نرخ دلار و به تبع آن گرانی و محاصره اقتصادی و محدویت ها خواهد شد.