قدس

با سلام

اماما، یادت گرامی

روزی را پایه گذاری کردی به نام روز جهانی قدس.خیلی از سیاست مداران در زمان خود نتوانستند معنای این حرکت عظیم را بفهمند.اما امروز دیگر نه تنها سیاست مداران روزگار،که عامه ملتهای آزاده برایشان این روز ملموس شده است.

اگر تا دیروز برخی فکر می کردند برای چه؟امروز موج عظیم این حرکت دنیا را وادار به اعترافی مهم اگر چه دیرهنگام است نموده و آن این است که واقعا امام خمینی(ره) تا چه مقدار تیزبین و آینده نگر بود و ما غافل بودیم.

امروز هیچ کس نمی تواند کتمان واقعیت کند.امروز وضعیت به هم آشفته رژیم غاصب اسرائیل از درون و بیداری اسلامی در کشورهایی که متحد اصلی این رژیم در خاورمیانه محسوب می شدند پرده از واقعیتی که امام راحل آن را سالهای قبل دیده بود کنار زده و مردم شیرینی آن را در دهان خود نیز چشیده اند.

امروز بهانه برای هیچ کس قابل قبول نیست تا در عظمت این روز کمترین تردیدی به خود راه دهد.باید پای آرمان های اسلام  هرچه بیشتر استقامت کرد تا بتوان در سایه سار آن پیروزی فلسطین را رقم زد.

به این فرموده امام راحل توجه کنیم:

  - بر هر مسلمانى لازم است

- در شرایط اسف‏انگیز فعلى بر هر مسلمانى لازم است که کلیه نیروهاى خویش را براى آزاد کردن سرزمینهاى اشغال شده و انتقام از اشغالگران به کار گیرند. «واللَّه ولى التوفیق»

صحیفه امام، ج‏2، ص:   202

امروز به فرموده خلف صالح آن پیر جماران در شرایط شعب ابی طالب نیستیم و دست انتقام از آستین ملتهای منطقه بیرون آمده و هر روز شاهد پیروزی اسلام هستیم و این حرکت نه تنها در کشورهای منطقه که در دوردست ها هم نوید آن هویدا است.

امام راحل پیش بینی این حرکت ها را کرده بودند و از ملتها خواسته بودند که به این جنبش ها و حرکت های انقلابی سرعت بخشند.ایشان به همه توصیه کردند بویژه:

  - آنهایى که براى اسلام دلشان مى‏سوزد و فرمودند:

«آنهایى که براى اسلام دلشان مى‏سوزد، آنهایى که براى کشورشان دلشان مى‏سوزد، ملتهاى خودشان را بیدار کنند تا این تحول الهى، که در ایران پیدا شد، در آنجاها پیدا بشود.»

صحیفه امام، ج‏13، ص: 92

امام عزیز به الگو بودن انقلاب اسلامی به ملتها به خوبی اشاره کردند و در بیانی فرمودند:

«و امروز ایران به رغم بوقهاى خارج و دستگاههاى تبلیغاتى امریکا و صهیونیست و سیلى خورده‏هاى از انقلاب، به سوى سازندگى نهایى پیش مى‏رود و این درس عبرتى است براى کشورهاى اسلامى و مستضعفان جهان که قدرت اسلامى خود را بیابند و از عربده‏هاى شرق و غرب و وابستگان و تفاله‏هاى آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالى و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهاى خود کوتاه نمایند و آزادى قدس شریف و فلسطین را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و ننگ سلطه صهیونیسم، تفاله امریکا را از دامن خود بزدایند و روز قدس را زنده نگه دارند.»

صحیفه امام، ج‏15، ص: 62

مقام معظم رهبری در تداوم آن حرکت عظیم پیش بینی آینده را این چنین فرمودند:

 

« مسلماً دنیاى اسلام آن روز را خواهد دید و امیدواریم همین نسل کنونىِ مردم فلسطین ببینند آن روزى را که فلسطین در اختیار مردم فلسطین، ملت فلسطین و صاحبان خانه قرار گرفته است و آنها بتوانند آنجا به اراده‌ى خودشان و آنچنانى که شایسته‌ى آنهاست، زندگى کنند . (1387/07/10)»

امید است وعده الهی هر چه زودتر محقق و این سرزمین از لوث وجود این غاصبان پاک و نماز جمعه ای را در مسجد القصی اقامه و پایه های ظهور حضرت صاحب را محکمتر نمائیم.ان تصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم