خبرنگار

روز خبرنگار بهانه ای است تا عرض ارادت خود رابه دوستان ساعی و زحمتکش حوزه اطلاع رسانی عرض کنم. امیدوارم این روز بر همه عزیزان زحمتکش و بی ادعای این حوزه مبارک بوده و پرشور و نشاط به فعالیت ادامه دهند.

هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.

روز خبرنگار

 

 در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌ های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بشر و میزان آوارگی آن‌ها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می‌کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند.