هرچه از دشمن به ما رسیده را در ذهن مرور کنیم.اگرچه آنها در علم و تکنولوژی در مرتبه­ای هستند که فعلا ما در برخی بخش­ها بالاجبار داریم خواسته یا ناخواسته از آنها پیروی می­کنیم.اما به لطف الهی از دام افراط و تفریط در بسیاری از زمینه­ها دور شده­ایم.یادم نرفته روزی روانشاسان غرب­گرا دارای ارج و قربی شده بوده و حتی برخی تحصیلکردگان مذهبی نیز در دام آنها گرفتار می­شدند.اما امروز فهمیده­ایم چه خبر است.به حدیثی زیبا از رسول خدا (ص) برخورد کردم که امتش را حذر کرده و نگران بوده از امتش بخاطر گرفتار شدن در دام آنها.

رسول خدا (صلى الله علیه و آله) می‌فرماید:

ثلاثٌ أَخَافُهُنَّ على اُمَّتِی مِن بَعدِی: الضَلالَةُ بَعدَ المَعرفةِ، ومُضِلّاتُ الفِتَنِ، وشَهوَةُ البَطْنِ والفَرْجِ.

سه چیز است که پس از خودم از آنها بر امتم می‌ترسم: گمراهی پس از معرفت، و فتنه‌های گمراه‌کننده، و شهوت شکم و دامن.

هیچ توضیحی نمی­خواهد و به سادگی قابل فهم است.ببینیم دشمن روی چه سرمایه­گذاری نموده است؟آیا فکر می­کنید دامهای امروز شیاطین به غیر از این فرموده خاتم النبیین است؟دنیای مصداق در ذهنم غلیان می­کند تا آنها را بیان کنم.اما آنقدر وضوح دارد که هر کسی با اندک تامل می­تواند شناسایی کرده و از آنها به دور شود.

همچنین در روایت دیگری نقل شده که رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود:

مَن سَلِمَ مِن اُمَّتِی من أربَعِ خِصالٍ فَلَه الجَنَّةُ: مِن الدخُولِ فی الدُّنیا، واتِّباعُ الهوی، وشَهوَةُ البَطنِ، وشَهوَةُ الفَرْجِ.

هرکه از امت من، از چهار خصلت سالم بماند، بهشت از آن او است: از ورود در دنیادوستی، پیروی از هوس، شهوت شکم و شهوت دامن.

گاهی در خواندن تاریخ سیاسی انقلاب خودمان و حتی برخی زندگی بزرگانی که به آتش جهل برخی ترور شده­اند می­شود فهمید که با چه شناخت عمیقی از آنها دست به این اعمال زده­اند.فهمیده­اند حضورش چه مؤثر است،لذا به ناچار حذف را بهترین راه حل دیده­اند.حال ببینید شیطان و دشمن ما به همان مواردی روی آورده که از دید پیامبر اعظم آنها بسیار حیاتی و مهم بوده است.دنیا دوستی خود دنیای حرف دارد که مثل خوره خوردمان و اگر نبود تلنگرهای پدر این ملت امام امت معلوم نبود سر از کجا در می­آوردیم؟

و خود تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل