با سلام

این روزها سالگرد ارتحال مردی از تبار نیکان و صالحان خدا روی زمین است.العبد محمد تقی بهجت(رحمه الله علیه)

در زندگی روزمره بارها تصمیمات خدایی گرفته و بر انجام آن مصر بوده که دلایلی باعث کمرنگ شدن و یا از بین رفتن کامل آن شده است.هر بار دلیلی.دلایل متفاوتند و به روحیه هر شخص برمی گردند.خیلی وقت ها از خودمان می پرسیم مگر می شود این طور زندگی کرد؟خیل هامان باور نداریم و چون از زندگی صالحان بصورت فیزیکی دور مانده ایم آن را افسانه می دانیم.

چرا؟براستی چرا؟

انسان فطرتا خداجوست و این اصلی خدشه ناپذیر است.محبتی که به انسان شده ، نعمت هایی که در اختیار انسان قرار داده شده این محبت را نسبت به خدا دوچندان می کند و باعث کنترل رفتار ما می گردد.هر چه از محبت خدا دور شویم زندگی مان از خدایی بودن دور شده است.چقدر سعی کردیم بچه هامان را از طریق محبت به خدا نزدیک کنیم.جالب است گاهی فرسنگ ها به لحاظ فکری به بچه هامان فاصله داریم و خود خبر نداریم.

آنها که خدا را انتخاب کردند از بندگان امثال بهجت ها شدند.آنها که شیطان را انتخاب کردند نیز مشخص اند.اما ما که گاهی با خدا و گاهی با شیطان چه؟

به فکر الکن من می رسد بهترین برای شیطان همین است.پیشرفت ما روز به روز در میدان شیطان بیشتر و فاصله از خدا کمتر.گاهی دیدی اگر نصیحتی به جوانی میکنی فریاد برمی آورد که نمی شود اینطور زندگی کرد که بهجت ها زندگی می کنند.او فکر می کند آیت الله بهجت خود را محدود کرده و حظ و بهره ای از این دنیا نبرده است. در حالی که هر چه در زندگی اش بیشتر کنکاش کنی می بینی او بوده که حظ و بهره برده است چون خدایی بوده است.کرامات او نه آنکه گوش فلک را پر کرده باشد که بسیاری از هم کلاسی ها،شاگردان،اساتید که هیچ ، شاید اعضای خانواده او هم خبر نداشته اند.

نگاه ما را ببین.به رئیسی در صدا و سیما گفته اند چرا نماز ایشان را پخش نمی کنید؟گفته فیگور ایشان مناسب نیست!!!

این نگاه نه برای ایشان که برای خیلی از ماها نهادینه شده است .قبول داریم؟

زمانی که پای شیطان باز باشد و ما در کنار خدا او را نیز بخواهیم غیر ازاین نخواهد بود.فیگور او برایمان جالب نخواهد بود اگر چه او را از صالحان بدانیم. این زشت نمودن فیگور را چه کسی برایمان مسجل می کند جز شیطان؟

همان ضرب المثل « یک بام و دو هوا»

می دانیم بد است.بارها از آن استفاده کرده ایم اما باز سیاست خود ما نیز همان است.

عجیب است در احواالات ایشان می گویند هفت بار رساله ایشان بدون اسم چاپ شد و بعد از اوج اعتراضات فقط راضی شد بنویسد « العبد محمد تقی بهجت»حال از درب خانه یکی از آقایان رد می شدم که عکس دو متری ایشان بر روی دیوار منزل خودنمایی میکرد.خدا یا شیطان یا هردو؟

متهم نمیکنم که فقط شیطان است.اما قبول کنیم که بخشی را شیطان مدیریت می کند.

ایشان بارها به فرزندش گوشزد می کند پدر تو یک طلبه ساده است و حق نداری در مجالس بیش از این مقدار برایش خرج کنی واسم ایشان و مقام ایشان و...این یعنی فقط خدا.آن فردی که قبل از ورود به مجلس افرادزیادی را اجیر تا به داخل رفته و جا و مکنتی برایش فراهم کنند اگر نگویم فقط شیطان ، خواهم گفت خدا و شیطان